Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf V 1.9 TDI 105km - Golf V 1.9 TDI ciężko pali na ciepłym silniku

sylweczka2006 24 Mar 2018 13:23 17127 15
  • #1
    sylweczka2006
    Level 6  
    Witam,mam problem z golfem 5 ,auto gdy jest zimne pali od strzała gdy tylko się zagrzeje zaczyna kręcić, nie pali sie żadna kontrolka,komputer też nic nie pokazuje,mechanik mówił ze trzeba wgrać nową mape paliwa,miał ktoś podobny problem? Z góry dzięki za pomoc.
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Zobacz jak odpali ciepły gdy odłączysz czujnik temperatury płynu chłodzącego
  • #3
    sylweczka2006
    Level 6  
    odłaczyłem czujnik i nadal.jest to.samo
  • #4
    wojtego
    Level 13  
    Czujnik położenia wału korbowego może po rozgrzaniu się tracić swoje właściwości i stąd problemy z odpalaniem. Błędu wtedy nie wykaże.
  • #5
    seba694637
    Level 16  
    Zanim mechanicy namówią cię na niepotrzebne usługi sprawdź prąd rozruchowy akumulatora. Niech przez noc postoi a potem oddaj na sprawdzenie. Ciepły diesel potrzebuję więcej prądu do odpalenia. Często pierwszymi objawami zużycia akumulatora w dieslu jest ciężkie odpalanie przy rozgrzanym silniku
  • #6
    sylweczka2006
    Level 6  
    Zauważyłem że tu jest akumulator żelowy , czy to jest jakaś różnica? i jak to sprawdzić?

    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

    a poza tym, to nie jest na odwrót? powinien źle palić raczej na zimnym silniku gdyby był to akumulator,a zimny pali na strzała. Nie ważne czy jest -15 czy - 20
  • #7
    seba694637
    Level 16  
    Przy -20 stopni sprawny akumulator kwasowo - ołowiowy będzie miał około 50% swojej pojemności - a więc i mniejszy prąd rozruchowy.

    Przy +20 w pełni sprawny i naładowany akumulator odpali twój samochód bez problemu, ale gdy silnik jest zagrzany zapotrzebowanie na na prąd rozruchowy jest większe. Więc gdy akumulator nie domaga to na zagrzanym silniku będzie ciężej odpalał
  • #8
    sylweczka2006
    Level 6  
    a powiesz mi jak mogę go sprawdzić? bo zazwyczaj jak miałem problem z akumulatorem to siadał i juz
  • #9
    piotrek1994
    Level 14  
    Temat ciężkiego rozruchu zagrzanego tdi jest mocno oklepany i tutaj jak najbardziej przyjdzie z pomocą zwiększenie dawek rozruchowych programowo (wgranie nowej mapy paliwa) Podjedź do kogoś kto wykonuje takie usługi w twojej okolicy pokaż mu jak pali na ciepłym i ktoś kto zna temat od razu ci powie czy czy podniesienie dawek załatwi sprawę. Pozdro
  • #10
    bodzio012
    Level 33  
    piotrek1994 wrote:
    Temat ciężkiego rozruchu zagrzanego tdi jest mocno oklepany i tutaj jak najbardziej przyjdzie z pomocą zwiększenie dawek rozruchowych programowo (wgranie nowej mapy paliwa) Podjedź do kogoś kto wykonuje takie usługi w twojej okolicy pokaż mu jak pali na ciepłym i ktoś kto zna temat od razu ci powie czy czy podniesienie dawek załatwi sprawę. Pozdro


    Przecież pisał że odłączał czujnik temperatury więc twoja rada nic nie da, chyba że nie ten czujnik rozłączał.
  • #11
    seba694637
    Level 16  
    Na pierwszym lepszym warsztacie możesz wykonać sprawdzenie prądu rozruchowego akumulatora. Powinno być zbliżone do tego na obudowie aku
  • #12
    sylweczka2006
    Level 6  
    zauważyłem również ze czasami jak jest ciepły tak jakby przyblokowuje sie rozrusznik
  • #13
    mihai
    Level 2  
    Proponuje podjechać do Tunera na zwiększenie dawki startowej silnika. U mnie pomogło
  • #14
    bodzio012
    Level 33  
    mihai wrote:
    Proponuje podjechać do Tunera na zwiększenie dawki startowej silnika. U mnie pomogło

    Następny co czyta...
  • #15
    Tom2204
    Level 1  
    Ja mialem tak z vw bora, pierw na cieplym dlugo krecil a ostatnimi miesiacami i na zimnym tak jakby akumulator byl na wylocie. Akumulator roczny, a co mechanik to inna diagnoza i tak sie meczylem pare lat. Juz miala byc wgrywana mapa itd a powod byl banalnie prosty, jedna szczotka byla krzywa w rozruszniku. Po ich wymianie czy na mrozie czy goracy pali na dotyk. 1.9 tdi agr 90 km
  • #16
    k124l
    Level 20  
    Zanim władujesz się w koszty zregeneruj lub wymień rozrusznik i popraw połączenia prądowe na drodze aku rozrusznik . Ciepłe tdi potrzebuje bodajże w okilicy 250 obr żeby zapalić .