Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio II, 1,5 diesel - Rozrusznik startuje z opóźnieniem Renault Clio 1.5

gadek80 24 May 2018 19:53 1500 3
Relpol
  • #1
    gadek80
    Level 29  
    Witam

    Myślę, że to typowy problem, ale nie znalazłem odpowiedzi nigdzie.
    Renault Clio II 1.5 Diesel

    Problem z rozrusznikiem.
    Po przekręceniu stacyjki rozrusznik, albo uruchamia się po 1,2 sekundach, albo nie działa albo działa dobrze.
    Czasem kilkanaście razy pod rząd zapali bez problemu a czasem nawet nie drgnie rozrusznik, w środku pod deską coś tam cyka, sam rozrusznik nie daje żadnych odgłosów. Przekładałem przekaźniki pod maską, żeby sprawdzić czy to nie ich problem i nic.
    Był u mechanika i coś tam grzebał ale też nic to nie dało. To jest auto szwagra, także nie jestem w nim super obeznany.

    Ktoś coś?

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:

    Ważna rzecz. Rozrusznik nie działa wtedy kiedy lampa immobilajzera szybko mróga.
  • Relpol
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Pewnie cewka w kluczyku czasami nie styka i nie rozpoznaje wtedy klucza Daj kluczyk elektronikowi żeby poprawił luty na płytce i obserwuj zachowanie auta po naprawie.
  • Relpol
  • #3
    gadek80
    Level 29  
    Więc po głębszym sprawdzeniu dokładnie dzieje się tak.
    - Otwieram auto z pilota, wkładam kluczyk, przekręcam stacyjkę i dioda immo szybko mróga i wtedy nie mogę zapalić auta (rozrusznik nie działa)
    - Robię trik z immo ( włączam zapłon, wciskam przycisk pilota na kluczyku i trzymając wyłączam i włączam zapłon) lampka immo gaśnie i wtedy atu zapali.
    - Lecz czasem jak tak zrobię lampa immo zapala się i świeci ciągłym światłem i też nie można zapalić auta. Rozrusznik nie reaguje.

    Po pewnym czasie znowu działa. Po zamknięciu i otworzeniu auta problem wraca.
  • #4
    milejow
    Level 43  
    gadek80 wrote:
    Robię trik z immo ( włączam zapłon, wciskam przycisk pilota na kluczyku i trzymając wyłączam i włączam zapłon) lampka immo gaśnie i wtedy atu zapali.

    To nie żaden trik, ściskając główkę kluczyka powodujesz poprawienie kontaktu cewki transpondera ze ścieżkami na płytce i system rozpoznaje klucz. Naciskanie przycisku pilota nie ma żadnego sensu bo pilot nie bierze udziału w dezaktywacji immobilizera, on tylko otwiera/zamyka auto. Dostałeś propozycję usunięcia usterki w moim pierwszym poście, co z nią zrobisz to Twoja sprawa.