Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda octavia 1.6 B/Lpg nieraz długo kręci i odpala

ceny-nygus 16 Jun 2018 20:05 4236 17
  • #1
    ceny-nygus
    Level 8  
    Witam serdecznie. Skoda Octavia 1.6 Benz/LPG sekw. Jak w temacie skoda octavia czasem kręci dłużej szczególnie po dłuższej przerwie( około 8-10 godzin). Autko kupione tydzień temu i nie wiem co to może być. Myślałem że może jak stoi ze spadkiem na podwórku ale zdarzyło się to też pod pracą po około 10 godzinach. Autko kręciło dłużej i zapaliło. Potem jest tak że pali na dotyk. Mam takie dziwne wrażenie że cofa się paliwo. Może ktoś miał tak samo. Pomocy
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Zajrzyj do pompy zapewne tam znajdziesz odpowiedź. Sprubuj z 2-3 razy włączyć zapłon niech dobije paliwa i wtedy odpal.
  • #4
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Zrób test z zapłonem dopiero działaj dalej, tak pompa jest tam gdzie napisałeś.
  • #5
    marek49ae
    Level 24  
    Przed zgaszeniem silnika zakręć butlę i wypal do końca gaz z instalacji, potem odpal na benzynie. Po postoju-pracy odpal. Jak odpali bez problemu to coś Ci zagazowuje -zalewa gazem dolot.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wał musi wykonać kilka obrotów zanim system uruchomi wtryskiwacze - musi wyliczyć położenie pierwszego cylindra i ustawić mu KWZ. Podobne efekty daje też uszkodzony czujnik wału korbowego -ale to bez diagnostyki ani rusz...
  • #7
    ceny-nygus
    Level 8  
    Jeszcze zauważyłem że po dłuższym postoju jak otworzę drzwi kierowcy to słychać tak jak by pompa się załączyła(bzyczenie) przez chwilę i na tym dynksie od gazu mruga niebieska dioda. Po chwili przestaje.
    Z tym czujnikiem wału korbowego to by był cały czas problem z odpalaniem (tak mi się wydaje), potem autko odpala na dotyk.
  • #8
    marek49ae
    Level 24  
    Pompa ma się załączyć na chwilkę, dobić ciśnienie i się wyłączyć. I tak jest, czyli prawidłowo. Dioda od gazu nie powinna się zapalać, ale to nie wiadomo gdzie kto podpiął zasilanie. Jakiej firmy instalacja?
  • #9
    ceny-nygus
    Level 8  
    Skoda octavia 1.6 B/Lpg nieraz długo kręci i odpalaNiebieska po lewej u góry mruga. W książce gwarancyjnej mam napisane: LPG TECH Gas innovations.
    Zrobię wieczorem sztuczkę z zakręconym gazem i odpalaniem rano tylko na benzynie. Napiszę jutro co wyszło.
  • #10
    marek49ae
    Level 24  
    Też mam LPG TECHa, ale u mnie nic nie mryga, dopiero po przekręceniu kluczyka niebieska dioda mruga, jako stan gotowości instalacji do pracy. Być może u Ciebie też tak jest, bo sprzężone jest to w jakikolwiek sposób z pompą paliwa, np. przez komputer silnika. Gdyby rano odpalił bez problemu, to prawdopodobnie wtryski gazowe są zabrudzone i nie trzymają ciśnienia. Pewność da podpięcie instalacji pod komputer, wtedy będzie widać jakie jest ciśnienie gazu przed uruchomieniem instalacji.
  • #11
    ceny-nygus
    Level 8  
    Sprawdzę rano i napisze.

    Dodano po 10 [godziny] 11 [minuty]:

    No i okazało się że skoda odpala pięknie bez gazu. Co teraz? Chyba wycieczka do gazownika. Ciekaw jestem jakie będą koszty.

    Dodano po 3 [godziny] 26 [minuty]:

    Czy można samemu coś pokombinować albo je wyczyścić jakoś?
  • #12
    marek49ae
    Level 24  
    Najlepiej by było podpiąć pod komputer gazowy i sprawdzić co w trawie piszczy. To jest popularna instalacja, każdy gazownik się wepnie. Jeszcze sprawdz jakie masz wtryskiwacze i jaki ich przebieg. Bo czyszczenie może im nie pomóc, a nowe też majątku nie kosztują.
  • #14
    Kaszpir77
    Level 21  
    Miałem identyczne objawy w mojej Octavii tyle, że w silniku 2.0 - "zalewał się" gazem po dłuższym postoju. Jednak uszkodzony był parownik, a nie wtryskiwacze. Gaz dostawał się do kolektora przewodem sygnałowym informujacym parownik o aktualnym podciśnieniu w kolektorze. Sorry za przydługawy opis ale nie mam pojęcia jak to się poprawnie nazywa :)
  • #16
    sebap
    Level 41  
    Ewidentnie reduktor puszcza gaz podciśnieniem.
    Mam to samo ale jako, że reduktor oprócz tego defektu działa dobrze to go nie wymieniłem ani nie regenerowałem tylko przeciąłem przewód przed elektrozaworem pod maską, pociągnąłem przewód do kabiny i na końcu dałem malutki przełącznik. Teraz przed dłuższym postojem włączam na zero na przełączniku i wypalam gaz do końca, auto przechodzi na benzynę i później odpala bez problemu.
  • #17
    marek49ae
    Level 24  
    Jeszcze jest jedno ale---jaki reduktor i czy on posiada wężyk podciśnienia.