Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blyss DOSF-24G - brama nie zamyka się

Wojtas32127 06 Lip 2018 12:41 129 4
  • #1 06 Lip 2018 12:41
    Wojtas32127
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam problem ze sterownikiem jak w temacie. Brama zamyka się parę sekund, potem zwalnia i zatrzymuje się. Do silnika podłączyłem bezpośrednio zasilanie - brama otwiera się i zamyka bezproblemowo. Również jak się rozłączy napęd brama chodzi luźno. Sterownik przepracował 9 lat bezproblemowo. Dwa potencjometry służące do regulacji poziomu siły są skręcone na max. Gdzie szukać rozwiązania problemu? Prawdopodobnie bramę wyłącza ogranicznik prądu. Prąd przepływa przez rezystor mocy. Badane jest napięcie na nim i w zależności od tej informacji mikrokontroler podejmuje decyzję o zatrzymaniu bramy. Rezystor ten ma oznaczenie R050, czyli 0,05 ohm. Może zastosować inny rezystor mniejszy lub dać zworę. Może Wy macie jakieś pomysły, bo moje już się powoli wyczerpują.
    Pozdrawiam,
    Wojtek
    Blyss DOSF-24G - brama nie zamyka się

    0 4
  • #2 07 Lip 2018 08:16
    wiertacz
    Poziom 34  

    Nie jestem specem od bram ani takowej nie posiadam ale może uda mi się coś podpowiedzieć.

    Czy problem występuje tylko przy zamykaniu bramy czy w obydwu kierunkach ?
    Jeśli w obydwu kierunkach to ja skontrolowałbym prąd pobierany przez silnik i porównałbym go z wartością z tabliczki na silniku ( jeśli tam jest podana ).
    Gdy zasilałeś silnik bezpośrednio to korzystałeś z zewnętrznego źródła czy zasilałeś go ze sterownika ?
    Może zasilacz jest uszkodzony ? Sprawdź czy daje prawidłowe napięcie zarówno beż obciążenia jak i pod obciążeniem.
    Piszesz o rezystorze pomiarowym prądu. Sprawdź czy jego wartość nie odbiega diametralnie od wartości nominalnej.
    Jeśli problem występuje tylko przy jednym kierunku to skontrolowałbym stan styków na przekaźnikach przez pomiar spadku napięcia na zamkniętych stykach.

    0
  • #3 25 Lip 2018 22:11
    futek2
    Poziom 17  

    Witam.
    Ja dolanczam sie do tematu,
    Bo mam inny problem z tym napedem a mianowicie bo burzy stracilem sterowanie przyciskiem z domu.
    Z pilota wszystko dziala bez problemu.
    Kable bylo w ziemi a jednak .
    Uklad wejsciowy na przyciski praktycznie bezzadnego zabezpieczenia
    Stwierdzilem ze jest zwarte jest jedno wjscie do PIC16f723. wiec wymiana. ale skad zdobyc wsad aby now zaprogramowac.
    Wiec wymyslilem, ze zrobie prosty uklad na ATTINY45 soft juz napisalem.
    Dodaje tez kontaktron aby galwanicznie odizolowac przewody do przycisku w domu od ukladu elektroniki starowania napedem.
    Ale nie chcial bym to wlaczyc w zle miejsca a w odpowiednie do ukladu.
    I moje pytanie, moze ktos posiada schemat tej elektronik uzytej do napedu Blyss DOSF-24G.
    A tak wyglada elektronika po odlutowaniu tej jednej nogi z PIC16F723.
    Wstepnie rozeznalem uklad miezac miernikiem, ale jest w nim wiele roznych zabezpieczen i nawet sterowanie moca silnika w koncowej fazie zamykania lub otwierania.
    Ale bez shematu to potrwa jeszcze dlugo.
    Jak byl shemat to mozna bylo by by tez rozwiazac problem opisany przez kol.Wojtas32127
    Podjolem probe zczytania wsadu z PIC16F723, ale jest zablkowany odczyt.

    Pozdrawiam.
    Futek2.

    0
  • #4 26 Lip 2018 06:32
    Wojtas32127
    Poziom 9  

    Raczej nikłe szanse aby schemat dostać. Kupiłem nowy sterownik bo wszystkie moje pomysł nie przyniosły skutku.

    0
  • #5 26 Lip 2018 07:25
    futek2
    Poziom 17  

    Witam.
    Dzieki za odpowiedz.
    Ale podejme probe narysowania bo nie jest to jakis SUPER wynalazek.
    Najwazniejsze aby rozrysowac cala logide na tych malych ukladach scalnych bo one wystawiaja jeden a moze dwa stany do PIC16F723.
    Czesc rzeczy juz mam rozrysowane, Najwazniejsze jest to aby nie pomylic sie z rozrysowaniem co i gdzie jest z PIC16F723 . I wtedy bede mogl wstawic ten uklad na ATTINY45 i po sprawie.
    Te dwa MOSFET-y na radiatorze sa do regulacji pradu na silnik i sa sterowane sygnalem PWM i tu mam problem, bo z PIC16F723 blokuje je stan wysoki - 1.
    I aby mMOSFETY zaczely przewodzic to na tranzystor wczesniej musi by podany stan niski - 0 .
    Z tym mam problem bo na baze tranzystora przychodzi sygnal przez opornik 2.2k ( opznaczon jako R21 przy potencjometrze a MOSFET-ami steruje tranzystor Q6 )i aby dac stan niski to musial bym uzyc kontaktron bo robilem rozne proby i tranzystor nie daje tak niskiego stanu i MOSFET-y nie sa w stanie przewodzenia.
    Z ta usterka da sie zyc, ale przycisk z domu jest przydatny.
    Ale. moze sie cos uda zrobic i bylo by po sprawie i wszystko bez zmian w polaczeniach.
    Juz nawet jest miejsce gdzie to uklad poprostru posadzic - na zlaczu kontrolnym J3.
    Pozdrawiam.
    Futek2

    0