Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa D 1.2 - Nierówna praca silnika + niepoprawne odpalanie

Jazo90 14 Jul 2018 16:47 8265 12
  • #1
    Jazo90
    Level 2  
    Cześć,

    na wstępie chciałbym się przywitać i napisać, że nigdy nie przypuszczałem, że założę tu konto, ale kupiłem ostatnio swój pierwszy samochód i jestem dość zaniepokojony pracą silnika, ale od początku....



    Wymieniłem wszystkie świece plus olej z filtrem. Corsa z 2008 roku z przebiegiem 86k mil, łańcuch rozrządu nie był wymieniany, ale silnik jeszcze nie chodzi mi jak traktor.

    Teraz o co chodzi, choć zdaję sobie sprawę, że ciężko będzie to opisać. Silnik nie pracuje równo, podczas jazdy nie traci mocy. Gdy na luzie w miejscu go gazuje, to też wszystko wydaje się okej. Taka praca silnika jest zawsze, nie ważne, czy silnik jest ciepły, czy zimny. Nie sądzę, żeby był to rozrząd. To jest pierwsza przypadłość. Z kolei numer dwa, to silnik za każdym razem mi nie wiem... kaszle, dusi się przy pierwszym odpalaniu na zimnym silniku? Gdy auto jest rozgrzane, to wszystko jest okej.

    Do mechanika i tak się zgłoszę, ale chciałbym wiedzieć mniej więcej co t może być. Z góry dziękuję za pomoc.
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Bardzo często siadają cewki l/lub fajki cewki. Poszukaj w internecie ok 30pln/szt fajki.
  • #3
    rowerek0987
    Level 9  
    Tak z ciekawości sprawdź luz na wałku rozrządu. Już dwa takie przypadki widziałem w tych silniczkach.
  • #4
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Tak jak przedmówca mówił. Albo kaseta zapłonowa do wymiany, ale tez w tych silnikach padnięta przepływka daje takie objawy
  • #5
    Sekoro
    Level 8  
    Jeżeli masz silnik o symbolu Z12EXP to spróbuj wyczyścić przepustnicę i wymienić filtr powietrza, kiedyś mi to pomogło ;)
  • #6
    Jazo90
    Level 2  
    Dzięki panowie, na pewno przyjrzę się wszystkim na weekend. W między czasie wrzucam filmik jak wygląda odpalanie na zimnym silniku.

    Zauważyłem, że też czasami słyszę takie tykanie i też tylko na zimnym silniku, gdy już jadę.
  • #7
    rowerek0987
    Level 9  
    To koło zmiennych faz rozrządu miałem to w Renault na zimnym odpalała jak stary diesel podobnie do twojego. Po wymianie wszystko było idealnie.
  • #8
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Ale tam nie ma kola zmiennych faz rozrządu.
  • #9
    rowerek0987
    Level 9  
    Przepraszam nie doczytałem faktycznie nie ma. Ale brzmi identycznie. pozostaje tylko Rozrząd do sprawdzenia bo według mnie napinacz jest uszkodzony, problem występuje zaraz po odpaleniu kiedy ciśnienie oleju dopiero wzrasta napinacz tak jakby działa z opóźnieniem i napina łańcuszek dopiero po osiągnięciu pełnego ciśnienia. A jak silnik chodzi z tak luźnym łańcuszkiem zawory chodzą z delikatnym opóźnieniem i dopiero po chwili się wszystko normuje, stąd ten dźwięk może jestem w błędzie ale dla mnie to jedyne racjonalne wytłumaczenie.
  • #10
    Jazo90
    Level 2  
    Jeśli jest to napinacz, to czy jest to problem, którym powinienem się na ten moment martwić? Ogólnie to i tak planowałem wymianę rozrządu z pompą w przyszłym roku. Jest to mój pierwszy samochód i wolę o niego dbać, mimo, że już ma swoje lata.

    A co do Meganki, to rzeczywiście mój tato miał Renoult i silnik brzmiał dokładnie tak, jak w Corsie. Okazało się, że rozrząd już się rozlatywał i chyba coś tam było z uszczelką pod głowicą.
  • #12
    Jazo90
    Level 2  
    Tak, dokładnie o to mi chodzi, bo ogólnie silnik pracuje dobrze. Wiadomo, czasami słyszę jakieś dziwne tykanie, jak w zegarku, ale to też, gdy silnik jest zimny, no ale zdaję sobie sprawę, że auto już ma swoje lata.
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie są to popychacze hydrauliczne? Co się dzieje z ciśnieniem oleju podczas i w chwilę po uruchomieniu silnika?