Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Szkolenia SonelSzkolenia Sonel
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zostać pełnoprawnym elektrykiem.

21 Jul 2018 23:52 4617 5
  • Level 5  
    Witam
    Jestem po liceum ogólnokształcącym i od dwóch lat pracuje na budowie jako pomocnik elektryka de facto wykonując te same czynności co inni elektrycy w firmie. Jeśli chciałbym być elektrykiem na papierze również to muszę skończyć jakąś szkołę policealną o kierunku technik elektryk (nie chcę iść na studia) Jak skończę policealną to jestem technik elektryk a co z całym czeladnikiem ? Wtedy w tej szkole też zdaję kurs na czeladnika ? Jak wygląda sytuacja z mistrzem ile lat muszę przepracować żeby móc go zdać ? Oczywiście te lata do teraz się nie liczą prawda ?

Drugie moje pytanie to SEPy jak to z nimi jest bo z kim bym nie rozmawiał to każdy inaczej mówi (i tego się trzymajmy. Madrik). Ile to wogule kosztuje i gdzie to trzeba zdać żeby te papiery był prawdziwe ? W grudniu szef wysłał mnie na ,,SEPy" sytuacja wyglądała tak, że wszedłem na 15min do kajetki gdzie siedział jeden pan w koszuli pogadaliśmy o pogodzie zapytał czy umiem dobrać odpowiednie zabezpieczenia, zapytał ile pracuje w zawodzie, na papierze rok sobie dodał i tyle dziękuje do widzenia. Koszt tego podobno 100zł. Uprawnień do dziś nie widziałem, podobno nie odbierają telefonu.

Podsumowując jak to jest czy mając umiejętności i uprawnienia SEP do 1kv jestem elektrykiem i można mi w umowie wpisać stanowisko elektryk czy nie.