Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Ignis 2002 benzyna - Montaż sterownika zamka centralnego na pilota.

27 Sie 2018 21:22 969 15
  • Poziom 2  
    Witam,

    Chciałem zamontować centralke na pilota do Ignisa. Wiem, że sterowanie jest minusem, zasilanie plus sterowanie mam podłączone tylko tu mam pytanie. W ignisie otwieranie i zamykanie jest realizowane poprzez jeden przewód (chyba) masowy, który po rozłączeniu masy zamyka samochód a po połączeniu go otwiera. Doszedłem do momentu gdzie zamknięty samochód potrafię otworzyć impulsem otwórz lecz nie wiem jak podłączyć impuls zamknij tak aby rozłączyć masę na tym przewodzie. Jest ktoś kto montował centralke w tym samochodzie bądź może mi coś doradzić?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Zamontuj dodatkowy przekaźnik , który rozłączy ten przewód i poda napięcie .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wcześniejsza podpowiedź jest do innego auta.
    Spróbuj wyłowić przewody od samego zamka w drzwiach.
  • Poziom 2  
    Wyłowiłem jeszcze dwa przewody oprócz tego głównego i podpinając do nich miernik jest 12V, gdy przy jednym otwierałem kluczem drzwi to 12 znikało do 3V, a przy drugim gdy zamykałem 12 znikało do 5-7V. Podpinałem się do nich przewodami otwórz i zamknij w różny sposób i nic zero reakcji. Ciężka rozkmina dla mnie.. :/
  • Poziom 2  
    Tak dokładnie brązowo biały przewód. Chodzi Ci o schemat dokładanej centralki czy sterownika w samochodzie?
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Podaj na nie masę przez kontrolkę , jeżeli nie trzeba sztywnej masy to zobaczysz może zadziała . Sprawdź dokładnie sterowanie z zamka kluczykiem , czy kluczyk podaje masę.
  • Poziom 2  
    Kluczyk podaje masę w momencie otwierania, w momencie zamykania ją rozłącza. Wszystko jest realizowane właśnie przez ten jeden przewód. Udało mi się otworzyć z pilota zamknięty samochód a impuls zamknij nie wiem jak podłączyć.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Impuls otwórz po prostu wlutowałem w ten brązowo biały przewód i auto zamknę kluczykiem to dam radę go otworzyć pilotem. Próbowałem przy impulsie zamknij użyć rezystora 180 i 220 ohm ale to nic nie dało.
  • Poziom 13  
    Próbowałeś z dodatkowym przekaźnikiem , który rozłącza ten przewód w chwili zamknięcia . Minus z centralki , do przekaźnika cewki , a styki tego przekaźnika rozłączają , czyli przerywają ten przewód w chwili zamykania z pilota. W przekaźniku wykorzystaj styk ten który jest cały czas zwierny , a chwili zadziałania przekaźnika rozwiera go.
  • Poziom 10  
    W tym aucie jest najzwyklejsze sterowanie masą, po prawej stronie kolumny kierownicy na ściance jest kostka z dzwi a w niej dwa przewody, brązowy (close) i brazowy z białym paskiem (open), wystarczy dopasować do kupionego modułu i gotowe.
    Pomagajacy, nie wiecie to nie piszcie i nie wprowadzajcie w błąd, szukajacy porady nie tnijcie wiązki i nie wierzcie w bajki z jednym przewodem.
  • Poziom 13  
    Te dwa przewody nie są czasem od zamykania i otwierania zamka od wewnętrznego przycisku ( zamknij - otwieraj ). Myślę że, przewód z drzwi kierowcy jest bardziej prawidłowy..........Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    xirtt napisał:
    Te dwa przewody nie są czasem od zamykania i otwierania zamka od wewnętrznego przycisku ( zamknij - otwieraj ). Myślę że, przewód z drzwi kierowcy jest bardziej prawidłowy..........Pozdrawiam.

    Nie, nie są bo te auta nie posiadały takiego przycisku, zamykanie od środka realizuje sie hebelkiem kierowcy który ma siłownik master, pozostałe to slave, te auta max mogły mieć przycisk blokowania szyb, a nawet jeśli by posiadały to jest on zazwyczaj umiejscowiony również w dzwiach kierowcy i na tych samych przewodach, mało tego wszystkie otworz jak i zamknij schodzą sie w ten sam w module więc co za różnica który sie weźmie, najlepiej ten co najblizej i najwygodniej :-)
  • Poziom 10  
    SikorkasC4 napisał:
    Kluczyk podaje masę w momencie otwierania, w momencie zamykania ją rozłącza. Wszystko jest realizowane właśnie przez ten jeden przewód. Udało mi się otworzyć z pilota zamknięty samochód a impuls zamknij nie wiem jak podłączyć.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Impuls otwórz po prostu wlutowałem w ten brązowo biały przewód i auto zamknę kluczykiem to dam radę go otworzyć pilotem. Próbowałem przy impulsie zamknij użyć rezystora 180 i 220 ohm ale to nic nie dało.


    Bo kluczyk podając masę na jeden z przewodów drugi rozłącza, sa dwa przewody do sterowania, jeden otwiera a drugi zamyka.
    Wystarczyło impuls masowy zamknij wlutowac pod przewód brązowy obok brązowo białego i po kłopocie.
  • Poziom 1  
    Kolego ssbastek cały czas podpowiadasz w temacie gdzie wiązka zamka jest pięcio-przewodowa. Co i jak podłączyć jeżeli ta wiązka jest cztero-przewodowa: czarny, zielony, czerwony i brązowy z białym paskiem. Z modułu na pilota wychodzą przewody otwarcia- biały i zamknięcia biały z czarnym.Jeżeli przewód brązowy podłączymy białym to można otworzyć auto zamknięte kluczykiem. Nie ma natomiast możliwości zamknięcia auta z pilota, gdyż drugiego przewodu biało czarnego z modułu sterownika do pilota nie ma gdzie podłączyć. Tu jest problem z jakim się borykam. Czarny przewód wiadomo idzie na masę bo sterowanie odbywa się minusem. Czerwony i zielony idą do silniczka otwierającego zamek, a brązowy z białym paskiem łączymy z białym otwierającym ze sterownika na pilota, a jak zamknąć auto? Może ktoś rozwiązał ten problem i zechce się podzielić swoim doświadczeniem.
  • Poziom 10  
    Tarniczek napisał:
    Kolego ssbastek cały czas podpowiadasz w temacie gdzie wiązka zamka jest pięcio-przewodowa. Co i jak podłączyć jeżeli ta wiązka jest cztero-przewodowa: czarny, zielony, czerwony i brązowy z białym paskiem. Z modułu na pilota wychodzą przewody otwarcia- biały i zamknięcia biały z czarnym.Jeżeli przewód brązowy podłączymy białym to można otworzyć auto zamknięte kluczykiem. Nie ma natomiast możliwości zamknięcia auta z pilota, gdyż drugiego przewodu biało czarnego z modułu sterownika do pilota nie ma gdzie podłączyć. Tu jest problem z jakim się borykam. Czarny przewód wiadomo idzie na masę bo sterowanie odbywa się minusem. Czerwony i zielony idą do silniczka otwierającego zamek, a brązowy z białym paskiem łączymy z białym otwierającym ze sterownika na pilota, a jak zamknąć auto? Może ktoś rozwiązał ten problem i zechce się podzielić swoim doświadczeniem.

    Kolego podpowiadam zgodnie z tym co było w aucie i co sam robiłem, jeśli masz inaczej to nie skorzystasz z gotowca, kombinuj jeśli masz do tego głowę albo szukaj kogoś kto ma tak samo i dopytuj.