Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Ignis 2002 benzyna - Montaż sterownika zamka centralnego na pilota.

SikorkasC4 27 Aug 2018 21:22 1809 16
  • #1
    SikorkasC4
    Level 2  
    Witam,

    Chciałem zamontować centralke na pilota do Ignisa. Wiem, że sterowanie jest minusem, zasilanie plus sterowanie mam podłączone tylko tu mam pytanie. W ignisie otwieranie i zamykanie jest realizowane poprzez jeden przewód (chyba) masowy, który po rozłączeniu masy zamyka samochód a po połączeniu go otwiera. Doszedłem do momentu gdzie zamknięty samochód potrafię otworzyć impulsem otwórz lecz nie wiem jak podłączyć impuls zamknij tak aby rozłączyć masę na tym przewodzie. Jest ktoś kto montował centralke w tym samochodzie bądź może mi coś doradzić?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
  • #2
    xirtt
    Level 14  
    Zamontuj dodatkowy przekaźnik , który rozłączy ten przewód i poda napięcie .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wcześniejsza podpowiedź jest do innego auta.
    Spróbuj wyłowić przewody od samego zamka w drzwiach.
  • #3
    SikorkasC4
    Level 2  
    Wyłowiłem jeszcze dwa przewody oprócz tego głównego i podpinając do nich miernik jest 12V, gdy przy jednym otwierałem kluczem drzwi to 12 znikało do 3V, a przy drugim gdy zamykałem 12 znikało do 5-7V. Podpinałem się do nich przewodami otwórz i zamknij w różny sposób i nic zero reakcji. Ciężka rozkmina dla mnie.. :/
  • #4
    carrier
    Car alarms specialist
    otwieranie i zamykanie masz na 1 przewodzie brązowy z białym wiązka z drzwi
    wstaw schemat sterownika zc to łatwiej będzie podpowiedzieć
  • #5
    SikorkasC4
    Level 2  
    Tak dokładnie brązowo biały przewód. Chodzi Ci o schemat dokładanej centralki czy sterownika w samochodzie?
    Pozdrawiam
  • #6
    carrier
    Car alarms specialist
    SikorkasC4 wrote:
    Chodzi Ci o schemat dokładanej centralki czy sterownika w samochodzie
    właśnie
  • #7
    xirtt
    Level 14  
    Podaj na nie masę przez kontrolkę , jeżeli nie trzeba sztywnej masy to zobaczysz może zadziała . Sprawdź dokładnie sterowanie z zamka kluczykiem , czy kluczyk podaje masę.
  • #8
    SikorkasC4
    Level 2  
    Kluczyk podaje masę w momencie otwierania, w momencie zamykania ją rozłącza. Wszystko jest realizowane właśnie przez ten jeden przewód. Udało mi się otworzyć z pilota zamknięty samochód a impuls zamknij nie wiem jak podłączyć.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Impuls otwórz po prostu wlutowałem w ten brązowo biały przewód i auto zamknę kluczykiem to dam radę go otworzyć pilotem. Próbowałem przy impulsie zamknij użyć rezystora 180 i 220 ohm ale to nic nie dało.
  • #9
    xirtt
    Level 14  
    Próbowałeś z dodatkowym przekaźnikiem , który rozłącza ten przewód w chwili zamknięcia . Minus z centralki , do przekaźnika cewki , a styki tego przekaźnika rozłączają , czyli przerywają ten przewód w chwili zamykania z pilota. W przekaźniku wykorzystaj styk ten który jest cały czas zwierny , a chwili zadziałania przekaźnika rozwiera go.
  • #10
    ssbastek
    Level 11  
    W tym aucie jest najzwyklejsze sterowanie masą, po prawej stronie kolumny kierownicy na ściance jest kostka z dzwi a w niej dwa przewody, brązowy (close) i brazowy z białym paskiem (open), wystarczy dopasować do kupionego modułu i gotowe.
    Pomagajacy, nie wiecie to nie piszcie i nie wprowadzajcie w błąd, szukajacy porady nie tnijcie wiązki i nie wierzcie w bajki z jednym przewodem.
  • #11
    xirtt
    Level 14  
    Te dwa przewody nie są czasem od zamykania i otwierania zamka od wewnętrznego przycisku ( zamknij - otwieraj ). Myślę że, przewód z drzwi kierowcy jest bardziej prawidłowy..........Pozdrawiam.
  • #12
    ssbastek
    Level 11  
    xirtt wrote:
    Te dwa przewody nie są czasem od zamykania i otwierania zamka od wewnętrznego przycisku ( zamknij - otwieraj ). Myślę że, przewód z drzwi kierowcy jest bardziej prawidłowy..........Pozdrawiam.

    Nie, nie są bo te auta nie posiadały takiego przycisku, zamykanie od środka realizuje sie hebelkiem kierowcy który ma siłownik master, pozostałe to slave, te auta max mogły mieć przycisk blokowania szyb, a nawet jeśli by posiadały to jest on zazwyczaj umiejscowiony również w dzwiach kierowcy i na tych samych przewodach, mało tego wszystkie otworz jak i zamknij schodzą sie w ten sam w module więc co za różnica który sie weźmie, najlepiej ten co najblizej i najwygodniej :-)
  • #13
    ssbastek
    Level 11  
    SikorkasC4 wrote:
    Kluczyk podaje masę w momencie otwierania, w momencie zamykania ją rozłącza. Wszystko jest realizowane właśnie przez ten jeden przewód. Udało mi się otworzyć z pilota zamknięty samochód a impuls zamknij nie wiem jak podłączyć.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Impuls otwórz po prostu wlutowałem w ten brązowo biały przewód i auto zamknę kluczykiem to dam radę go otworzyć pilotem. Próbowałem przy impulsie zamknij użyć rezystora 180 i 220 ohm ale to nic nie dało.


    Bo kluczyk podając masę na jeden z przewodów drugi rozłącza, sa dwa przewody do sterowania, jeden otwiera a drugi zamyka.
    Wystarczyło impuls masowy zamknij wlutowac pod przewód brązowy obok brązowo białego i po kłopocie.
  • #14
    Tarniczek
    Level 2  
    Kolego ssbastek cały czas podpowiadasz w temacie gdzie wiązka zamka jest pięcio-przewodowa. Co i jak podłączyć jeżeli ta wiązka jest cztero-przewodowa: czarny, zielony, czerwony i brązowy z białym paskiem. Z modułu na pilota wychodzą przewody otwarcia- biały i zamknięcia biały z czarnym.Jeżeli przewód brązowy podłączymy białym to można otworzyć auto zamknięte kluczykiem. Nie ma natomiast możliwości zamknięcia auta z pilota, gdyż drugiego przewodu biało czarnego z modułu sterownika do pilota nie ma gdzie podłączyć. Tu jest problem z jakim się borykam. Czarny przewód wiadomo idzie na masę bo sterowanie odbywa się minusem. Czerwony i zielony idą do silniczka otwierającego zamek, a brązowy z białym paskiem łączymy z białym otwierającym ze sterownika na pilota, a jak zamknąć auto? Może ktoś rozwiązał ten problem i zechce się podzielić swoim doświadczeniem.
  • #16
    ssbastek
    Level 11  
    Tarniczek wrote:
    Kolego ssbastek cały czas podpowiadasz w temacie gdzie wiązka zamka jest pięcio-przewodowa. Co i jak podłączyć jeżeli ta wiązka jest cztero-przewodowa: czarny, zielony, czerwony i brązowy z białym paskiem. Z modułu na pilota wychodzą przewody otwarcia- biały i zamknięcia biały z czarnym.Jeżeli przewód brązowy podłączymy białym to można otworzyć auto zamknięte kluczykiem. Nie ma natomiast możliwości zamknięcia auta z pilota, gdyż drugiego przewodu biało czarnego z modułu sterownika do pilota nie ma gdzie podłączyć. Tu jest problem z jakim się borykam. Czarny przewód wiadomo idzie na masę bo sterowanie odbywa się minusem. Czerwony i zielony idą do silniczka otwierającego zamek, a brązowy z białym paskiem łączymy z białym otwierającym ze sterownika na pilota, a jak zamknąć auto? Może ktoś rozwiązał ten problem i zechce się podzielić swoim doświadczeniem.

    Kolego podpowiadam zgodnie z tym co było w aucie i co sam robiłem, jeśli masz inaczej to nie skorzystasz z gotowca, kombinuj jeśli masz do tego głowę albo szukaj kogoś kto ma tak samo i dopytuj.
  • #17
    spektro12
    Level 10  
    W którym miejscu dokładnie jest ta kostka. I skąd zasilanie do centralki?
    Mogę prosić o jakieś foto.

    Pozdrawiam