Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi a4 b8 zawór n18 - Zawór turbiny N18

07 Sep 2018 17:32 4470 21
  • Level 4  
    WItam

    Audi a4 b8 2009r
    NUmer Silnik CAGB
    Pojawił sie u mnie taki błąd

    4892 - EGR Valve (N18)
    P0403 00 [175] - Malfunction
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 20
    Mileage: 228864 km
    Date: 2018.08.16
    Time: 23:12:12


    gdzie znajduje się czujnik n18 i n75 ?? wydaje mi się że to głowny winowajca lecz nie mam pojęcia gdzie one są mam tylko przypuszczenia że jeden z nich to ten na zdjęciu poniżej a drugi znajduje się przy pasku rozrządu pod jakąś osłoną 

    Jak przeprowadzić test ?? mam na myśli podłaczenie do 12v i sprawdzić czy wydobywa się dzwięk kliknięcie

    audi a4 b8 zawór n18 - Zawór turbiny N18
  • Level 4  
    Nie do końca rozumiem tą odpowiedz, możesz jaśniej ??
    Egr był wykręcony i czyszczony po jakichś 5tyś kilometrów pojawił się ten błąd
    To pełny opis błędu z VCDS

    16787 / P0403 / 001027 - Zawór recyrkulacji spalin (EG18) (N18): awaria
    Możliwe objawy
    Lampka kontrolna awarii (MIL) WŁ
    Szorstka prędkość biegu jałowego i / lub zatrzymanie silnika
    Utrata mocy
    Możliwe przyczyny
    Uszkodzony bezpiecznik
    Okablowanie i / lub złącze (-a) od / do zaworu recyrkulacji spalin (EGR) zaworu (N18) jest wadliwe
    Zawór recyrkulacji spalin (EGR) (N18) zablokowany / uszkodzony
    Możliwe rozwiązania
    Sprawdź bezpiecznik (s)
    Sprawdzić Okablowanie i / lub Złącza od / do Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zawór (N18)
    Sprawdź / wymień zawór recyrkulacji spalin (EGR) (N18)
    Sprawdź wartości pomiarowe bloków (MVB)
  • Level 4  
    Czyli nie ma tego czujnika wogole w aucie ?
    Więc dla czego w opisie błędu jest podany n18 ?
    Jeżeli nie ma tego elementu co oznacza ten błąd co jest do wymiany lub sprawdzenia cały egr ?

    Dzwoniłem dziś do salonu audi nie powiedzieli mi nic o lokalizacji ale po numerze Vin gość powiedział że są dwa takie czujniki n18 i n 75 i są identyczne i że jeden z nich znajduje się obok turbiny

    To już sam nie wiem....

    Może pytania są głupie i oczywiste ale borykam się już z tym od powrotu z wakacji właśnie wtedy pojawił się ten problem, na forum audi czekam od tygodnia na jakąś odpowiedz lub pomoc ale bez rezultatu to chyba forum dla mechaników którzy wszystko wiedzą
  • Admin of Cars group
    Zawór egr jest w tym aucie w pełni elektryczny.
    Czyszczenie z reguły nie pomaga, psuje się inaczej.
    Nie wiem, co w salonie wiedzą, ale wynika że nie wiedzą dokładnie.
    Z testera trzeba go wysterować, zobaczyć, sprawdzić jak działa.
  • Level 4  
    Teraz rozumiem, wprowadzili mnie w błąd.
    Pewnie dlatego nie mogłem znaleźć gdzie znajduje się owy czujnik

    W jaki sposób przeprowadzić taki test, sprawdzenie działania?
    Czy trzeba wyciągać zawór czy masz na myśli podłączenie komputera i zrobienie testu ?
    A może nie warto się bawić i kupić jakąś używkę ale z nowu nie wiesz co kupisz

    Ogólnie sytuacja na początku trochę inaczej
    Błąd pokazał się już szybciej w drodze do domu zaświeciła się sprężynka i już do końca trasy nie było mocy, kolejnego dnia po pracy odpalając auto kontrolka już nie świeciła podpiąłem komputer i był błąd z egr nie pamiętam czy ten sam czy inny w każdym bądź razie wyczyściłem egr rzeczywiście był mocno zabrudzony po złożeniu było ok, od tego momentu zrobiłem około 5 tyś. Kilometrów i teraz jest jak jest :)
  • Level 4  
    Widzę że tutaj też będzie ciężko o jakąś konkretną pomoc, ale dzięki za chęci
  • Admin of Cars group
    bmikel2 wrote:
    Widzę że tutaj też będzie ciężko o jakąś konkretną pomoc, ale dzięki za chęci

    bmikel2 wrote:
    wyczyściłem egr rzeczywiście był mocno zabrudzony po złożeniu było ok, od tego momentu zrobiłem około 5 tyś. Kilometrów i teraz jest jak jest :)

    T5 wrote:
    Z testera trzeba go wysterować, zobaczyć, sprawdzić jak działa.


    Zostało coś zrobione?
    Jak można komuś pomóc, jak ten ktoś nie chce z pomocy skorzystać.
  • Level 4  
    Kolego chce skorzystać i napisałem zapytanie w jaki sposób przeprowadzić taki test lub jak sprawdzić EGR


    W jaki sposób przeprowadzić taki test, sprawdzenie działania?
    Czy trzeba wyciągać zawór czy masz na myśli podłączenie komputera i zrobienie testu ?
    A może nie warto się bawić i kupić jakąś używkę ale z nowu nie wiesz co kupisz


    Podpowiedź jak ta nie wiele mi mówi jak nie wiem jak to zrobić dla ciebie to proste dla mnie nie aż tak

    Z testera trzeba go wysterować, zobaczyć, sprawdzić jak działa.

    Mozna znaleźć na pewno coś na ten temat w necie
    Ale każdy może mieć na myśli co innego

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oczywiście nie liczę na wszystko gotowe od kogoś. Trzeba troszkę dać od siebie ale jak nie wiesz jak to zrobić to ciężko
  • Admin of Cars group
    Dwie opcje, z testera i obserwować wskazania przepływomierza.
    Druga opcja, zdemontować zawór, wysterować z testera i obserwować czy się nie zacina, czy chodzi lekko i płynnie.
    Odkręcić dekiel od zaworu(ten plastykowy) i sprawdzić czy nie ma tam oleju.
    To na początek.
  • Level 4  
    Najważniejsze pytanie "tester" masz na myśli podpięcie kompa i zrobienie testu?
  • Level 4  
    Właśnie tego w poprzednim poście nie byłem pewny, jutro się za to zabieram

    Dodano po 13 [godziny] 58 [minuty]:

    Zrobiłem test lecz miałem problem ponieważ w zakładce silnik nie mam możliwości włączenia pozycji 08 meas. Blocks jest nieaktywna wszedłem w zakładkę adv.meas. values I tam odszukałem kilka pomiarów z EGR wygląda to całkiem inaczej niż większość ludzi pokazuje więc nie wiem za bardzo jak to odczytać i co dokładnie mówią te wyniki

    audi a4 b8 zawór n18 - Zawór turbiny N18audi a4 b8 zawór n18 - Zawór turbiny N18audi a4 b8 zawór n18 - Zawór turbiny N18audi a4 b8 zawór n18 - Zawór turbiny N18

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pierwsze zdjęcie to jakis test lecz nic tam konkretnego nie było
    Drugie zdjęcie to tylko na zapłonie
    Trzecie po odpaleniu
    Czwarte po około 2 minutach pracy silnika i tak już było cały czas nic się niezmiernie ilość silnik pracował około 4 min
  • Level 4  
    Sprawdzę jeszcze jutro rano ale jak widać na zdjęciu pierwszym bassic settings są również niedostępne przycisk jest nie podświetlony, ale zrobiłem jeszcze jedna rzecz odkręciłem EGR razem z klapką i zrobiłem test i na samym początku zauważyłem że ten przysłowiowy grzybek który się otwiera i zamyka w EGR po włączeniu testu nie otwierał się w pełni tylko w trakcie próby otwarcia jest także trykotanie i grzybek otwiera się kilka milimetrów i zamyka i tak w kółko przez kilka sekund, mam to na filmie lecz niestety chyba filmu nie można dodać na forum

    Dodano po 21 [minuty]:

    Tak dla jasności chodzi o ten grzybek audi a4 b8 zawór n18 - Zawór turbiny N18
  • Level 4  
    EGR wymieniony i problem sie skończył lecz mam jeszcze dwa pytania odnośnie VCDS dlaczego nie mogę wejśćw bloki pomiarowe czy to wina kabla czy coś w aucie ??
    W EGR wytarły sie plastikowe zębatki lecz po otwarciu plastikowej pokrywy w środku była woda może nie do końca woda bardziej smar z wodą było to mocno zabrudzone jest tam uszczelka więc woda nie powinna się dostać pytam aby zapobieć ponownej usterce

    Dodano po 7 [minuty]:

    audi a4 b8 zawór n18 - Zawór turbiny N18
  • Level 28  
    Obudowa jest szczelna, woda to skropliny z spalin.
  • Admin of Cars group
    bmikel2 wrote:
    dlaczego nie mogę wejśćw bloki pomiarowe czy to wina kabla czy coś w aucie ??

    Tam są już pomiary (bloki) rozszerzone. (Adv.Meas. Values)
    bmikel2 wrote:
    po otwarciu plastikowej pokrywy w środku była woda

    Może być woda skondensowana, za szczelna obudowa :)
  • Level 4  
    Jeszcze ostatnie pytanie czy mogę jakoś wejść w te bloki rozszerzone ? Od czego to zależy ? Musiał bym zmienić kabel czy po prostu w tym aucie jest to nie możliwe
    Pozdro
  • Level 4  
    Proszę o udzielenie odpowiedzi o ile to możliwe i temat będzie do zamknięcia
    Pozdro