Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki sprzęt do internetu GSM (Aero2) przy bardzo słabym zasięgu

steve13 11 Wrz 2018 15:36 117 2
  • #1 11 Wrz 2018 15:36
    steve13
    Poziom 13  

Chciałem osobie starszej zamontować darmowy internet Aero2. Proszę o rady jaki sprzęt będzie potrzebny do tego w miejscu gdzie sygnał jest bardzo słaby (Pole, woj. Lubuskie)
    -Na początku spróbowałem standardowy zestaw typu modem USB 3G 4G Huawei E3372s-153 na kartę SIM - efekt zależnie od pogody i nastroju- modem jest w stanie się połączyć jak się powiesi go na lampce a lampkę postawi w ściśle określonym miejscu na biurku;)
    -Potem dokupiłem do modemu antenę wewnętrzną dookólną (drut jakieś 0,5m wysokości, nie znam się na paramewtrach, pisało jakieś 15dbi), po podłączeniu do modemu brak jakiejkolwiek poprawy, ale jakość złącza antenowego w modemach USB jest taka tragiczna że nie wiem czy to w ogóle ma sens.
    W efekcie teraz czasem rano da się połączyć z siecią, transfer najczęściej ok 50-70kbps, czyli trzeba mieć wielką cierpliwość by odczytać maila.

Pytanie czy da się jakoś wzmocnić sygnał? Może jakiś lepszy modem (do komputera stacjonarnego, nie musi więc to być pipsztyk wielkości pendriva), może jakaś antena zewnętrzna kierunkowa (nie znam się na nich, ale raczej nie do LTE tylko 3G, bo aero2 w LTE nie działa)
    Czy istnieją modemy do których można podłączyć porządną antenę, a samo gniazdo podłączenia nie jest tak tandetne jak w modemach USB?

Pomóżcie jak najtańszym kosztem podłączyć starszej osobie łączność ze światem w małej wioseczce. W grę wchodzi raczej tylko aero, bo sama zainteresowana osoba na razie nie czuje potrzeby posiadania internetu więc na pewno nie będzie chciała za niego płacić abonamentu, a jednak chcę ją przekonać że net czasem się do czegoś przydaje ;)

0 2
  • #2 21 Wrz 2018 02:13
    internick
    Poziom 33