Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chiński silnik do roweru 80cc - Utrata mocy i wyciek mieszanki przez filtr powie

27 Paź 2018 18:47 501 9
  • Poziom 2  
    Witam!
    Złożyłem motorower z chińskim silnikiem 80 cc ( załączone zdjęcie). Bez żadnego problemu przejechał łącznie około 200 km i zaczęły się problemy. Pierwsze co zauważyłem, to sytuacja w której po naciśnięciu klamki sprzęgła silnik chwilę pracował i gasł. Pomagało wkręcenie śrubki regulacyjnej przy gaźniku, ale tylko na chwilę. Potem silnik zaczął dziwnie pracować (taki metaliczny stukot) i stracił dużo mocy. Zauważyłem też, że na gąbce w filtrze powietrza jest spora ilość mieszanki paliwa i oleju. Próbowałem wielu rzeczy, takich jak:
    - wymiana świecy (ale iskra jest)
    - regulacja igły w gaźniku ( robiłem próby na wszystkich ustawieniach)
    - sprawdzałem, czy wszystko dobrze z pływakiem ( wszystko dobrze)
    - dokręciłem wszelkie śruby
    Było jednak coraz gorzej. Rozkręciłem cylinder i zobaczyłem, że jest w kiepskim stanie (zdjęcia w załączeniu). Ewidentnie zatarty, ale czy to jest główną przyczyną spadku mocy i wycieku oleju? Mieszankę robiłem co do mililitra, tak jak zaleca producent w okresie docierania.
    Może za bardzo go przeciążałem, ale nie wydaje mi się. Jak myślicie, jaka może być przyczyna takiej usterki? Może ktoś miał coś podobnego? Można ten cylinder jakoś wyszlifować, czy lepiej wymieniać razem z tłokiem?
    Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam!
  • Poziom 32  
    Po tych fotkach to moim zdaniem tylko wymiana, ale czy warto? Czy to co wymienisz będzie lepszej jakości i wytrzyma dłużej? Oto jest pytanie. Jeżeli tak się stało po dwustu kilometrach to tylko świadczy o jakości tych części.
    Skąd tyle tego nagaru na tłoku po tak krótkim okresie eksploatacji? Jaki stosujesz olej i w jakim stosunku paliwo - olej?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Maciek66613 napisał:
    Może za bardzo go przeciążałem, ale nie wydaje mi się. Jak myślicie, jaka może być przyczyna takiej usterki?

    Przyczyną może być źle ustawiony gaźnik, zbyt uboga mieszanka. A "dobić" go mogło to właśnie "wkręcanie śrubki" regulującej obroty i zapewne też skład mieszanki paliwo - powietrze. Jak wkręciłeś to zapewne zmniejszyłeś ilość podawanego paliwa, a co za tym idzie - mieszanka zbyt uboga. Uboga mieszanka - silnik się grzeje, mniej paliwa to jednocześnie mnie oleju zawartego w paliwie i słabe smarowanie = gorący silnik, olej się spala (być może stąd ten nagar) i też "pomaga zatrzeć silnik" + słaba jakość części = zatarcie.
  • Poziom 2  
    Używam oleju 2T (patrz zdjęcie) w proporcji z paliwem 16:1. Wiem, że jakość tych części jest marna, ale kieruję się tym, że kolega ma identyczny silnik i działa mu wszystko dobrze. Czy takie zatarcie cylindra tłumaczy wyciek mieszanki przez filtr powietrza? Zastanawia mnie też, dlaczego taka usterka zdarzyła się dosyć nagle.
  • Poziom 38  
    Maciek66613 napisał:
    Zauważyłem też, że na gąbce w filtrze powietrza jest spora ilość mieszanki paliwa i oleju.

    Nie znam tego silnika, więc nie wiem jak jest w nim rozwiązany gaźnik, ale sądzę, że problemy stwarza za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej (jeżeli taka jest).
  • Poziom 32  
    Maciek66613 napisał:
    Używam oleju 2T (patrz zdjęcie) w proporcji z paliwem 16:1.

    Czyli 16:1, wiem jak to liczyć, ale konkretnie jeszcze napisz ile w ml dawałeś oleju, a ile paliwa, czy czasami nie popełniłeś jakiegoś błędu przy obliczeniach proporcji paliwo - olej.
  • Poziom 2  
    Gaźnik identyczny, jak na filmie
    https://www.youtube.com/watch?v=Po-s72mMJY4
    Tylko dlaczego nagle zaczęło się zbierać więcej paliwa w komorze pływakowej? Pływak sprawdzałem, podobnie jak wszystkie elementy w gaźniku.

    Dodano po 7 [minuty]:

    wojtek1234321. Na 250 ml paliwa wlewałem 15 ml oleju. Pilnowałem tego z miarką.
  • Poziom 32  
    Maciek66613 napisał:
    Na 250 ml paliwa wlewałem 15 ml oleju. Pilnowałem tego z miarką.

    Czyli stosunek paliwo - olej powinien być utrzymany (16:1), błędu raczej nie popełniłeś, bo na litr paliwa przy tym stosunku powinno być około 62 ml oleju. chociaż lepiej jest taką mieszankę robić w trochę większych ilościach. Np. w tym wypadku (16:1) to 4 litry paliwa i 250 ml (ćwiartka :D ) oleju. Łatwiej wtedy to wszystko mierzyć.
  • Poziom 2  
    O mieszankę się nie martwię, tylko chcę znaleźć przyczynę usterki, żeby nie było sytuacji, że kupię nowy tłok i cylinder i dalej będzie coś nie tak.
  • Poziom 32  
    Maciek66613 napisał:
    O mieszankę się nie martwię, tylko chcę znaleźć przyczynę usterki, żeby nie było sytuacji, że kupię nowy tłok i cylinder i dalej będzie coś nie tak.

    Pytałem o mieszankę bo niektórzy różnie interpretują te "stosunki" mieszanki. Znam przypadek że jeden przy zalecanym stosunku mieszanki paliwo - olej 20:1 dawał 20 ml oleju na litr paliwa "bo przecież tak pisało", a potrzebne było 2,5 raza tyle, czyli 50 ml oleju na litr paliwa. Oczywiście silnik kosy w tym przypadku też zatarty.
  • Poziom 21  
    Ja myślę że wina to leży raczej po stronie zbyt słabej jakości oleju. Na to wskazuje np. duża ilość nagaru. Poleciłbym Ci zmienić olej na jakiś markowy pełny syntetyk. Taki za np 50 złotych litr.