Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik Yato 8302 przeładowuje.. 16v napięcie..

16 Lis 2018 19:34 2796 31
  • Poziom 6  
    Witam Serdecznie nie wiem czy w dobrym dziale piszę jeśli nie to prosze o przeniesienie

    Odnośnie problemu otóż ustawiam sobie napięcie ładowania na 2A i ok wyświetla mi 2.1A ładuje.. wciskam podgląd ile V jest pisze 13.3 bo dopiero pomału wzrasta napięcie..za 10minut patrzę jest już 14v i zawsze na 14.6 14.7 stawało i tak można było ładować całą noc

    a teraz po 30minutach przychodze patrze no 2.1A no ok ładuje..ale biorę podgląd napięcia a tu 15.5 16.0v co się dzieje,że napięcie wzrosło do 16v jak zawsze było 14.7 podczas ładowania..co mogło się popsuć?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Z pomiaru napięcia wynika, że akumulator jest w pełni naładowany. Każde poszczególne ogniwo, po osiągnięciu stanu naładowania ma napięcie ok.2,75 V, co daje w sumie
    2,75 x 6 =16, 5 V. Po odłączeniu prostownika, napięcie na akumulatorze spadnie.
    Dobry prostownik z chwilą osiągnięcia takiego napięcia, czyli stanu naładowania akumulatora, powinien obniżyć prąd ładowania.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 6  
    Witaj Stanisławie :) dziękuje za udzielenie odpowiedzi.Chodzi mi o to czy mogę teraz podłączyć znów ten prostownik pod mój aku jeśli będzie 16v napięcie na zaciskach? bo zauważyłem,że jest tak ładuje np 2.1A jak aku mam prawie doładowany bo wcześniej jezdziłem autem to te 2.1A stoi przez 30minut po czym spada pomału od 0.4 i na końcu FULL pisze..

    ale teraz sie przestraszyłem o te 16V co pisze czy mi nie uszkodzi to akumulatora..
  • Poziom 43  
    Waldziuu222 napisał:
    po czym spada pomału od 0.4 i na końcu FULL pisze..
    Prąd ładowania spada, bo akumulator jest naładowany-FULL(pełny), więc odpiąć prostownik i tyle. Po co znowu masz go podłączać ?
  • Poziom 6  
    bo nie daje mi spokoju to ładowanie 16v na zaciskach bo na aku pisze maks 14.5
  • Poziom 43  
    W starszych opracowaniach dotyczących akumulatorów kwasowych kryterium naładowania było osiągnięcie napięcia 2, 75 V na ogniwo, tak jak to wcześniej napisałem. Nie wiem, czy coś zmieniło się w tej materii.
    Jeśli masz regulację prądu na prostowniku, możesz ładować mniejszym prądem. A jakie napięcie będzie wtedy na zaciskach , to możesz sprawdzić, kiedy znowu będziesz podładowywał akumulator.
  • Poziom 6  
    Właśnie odłączyłem aku bo bałem się o uszkodzenie.Prostownik miał dalej 2.1A na wyświetlaczu a na zaciskach było 16v i słychać było lekkie gazowanie już..

    nie wiem co jest uszkodzone aku czy prostownik :(
  • Poziom 43  
    Waldziuu222 napisał:
    nie wiem co jest uszkodzone aku czy prostownik
    Nic . Gazowanie świadczy o pełnym naładowaniu.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Kolego, Waldziuu222! Jeśli twój akumulator kwasowy obsługiwany to napięcie 16V niczym jemu nie zagraża .Lecz jeśli akumulator AGM nie obsługiwany to takie napięcie dla niego może zakończyć się uszkodzeniem. Uprzedzenie producentów akumulatorów AGM - Ważne! Kategorycznie nie wolno dopuszczać napięcie ładowania powyżej 15,2 V. Przy podwyższeniu tej cyfry dosłownie na 0,05 V odbywa się aktywizacja procesu hydrolizy, która prowadzi do utworzenia gazowej poduszki i straty molekuł wody. To nadal negatywnie zaznacza się na zdolności do pracy akumulatora AGM.
  • Poziom 6  
    Witam podłączyłem dzisiaj drugi aku 50A i to samo.. napięcie daje 2A i napiecie na zaciskach wzrasta powoli do 16.4 i tutaj zatrzymuje się

    co ciekawe..czytałem instrukcje mojego akumulatora bo jest on wapniowy/kwasowy pisze ładowanie prostownikiem 15.5-16.7v

    więc jak to jest..
  • Poziom 9  
    Sam obecnie ładuję wapniowy i mój "Ferm" zatrzymał się na 15,98 V. Ciesz się, bo u mnie nie ma gęstości elektrolitu zrobionej. Mam nadzieję, że będzie u ciebie.
  • Poziom 6  
    podłaczyłem dzisiaj aku mial 12.7 no i ładował 2.2A napięcie na zaciskach po 1h osiągnęło 16.2v i było słychac już elektrolit to odłączyłem ale nadal było 2.2A na wyświetlaczu..
  • Poziom 43  
    Waldziuu222 napisał:
    odłączyłem ale nadal było 2.2A na wyświetlaczu..
    Nie dociera to do mnie- wyłączyłeś prostownik z sieci i nadal pokazuje ładowanie 2,2 A?
  • Poziom 6  
    nie.. po prostu podczas ładowania startowo ustawiłem 2A bo mam 2,6,12 BODAJŻE prostownik wystartował 2.2A i zawsze on tak ładował jeśli ładowało się na 2A ale jak był nowy to pamiętam podczas ładowania co jakiś czas te Ampery spadły np 1.9 1.7 potem już tak nie było mimo,że dobrze ładował bo stało 2.2A bite.. i pod koniec ładowania dopiero spadało z 2.2 na 0.8 a potem się wahało 0.8 0.6 i po 30minutach FULL no i gitara

    a teraz też 2.2A pokazuje podczas ładowania,ale napięcie gdy podejrzę jest 16.2v i słychać już elektrolit.. i wreszcie wyłączyłem :/ zawsze czekałem na pojawienie się napisu FULL no ale tutaj to już zgłupiałem bo 16.2v na zaciskach,elektrolit słychać a na wyświetlaczu dalej 2.2A no to ile jeszcze miałem trzymać? :(

    Dodano po 13 [minuty]:

    Panowie dziwne rzeczy nie wiem czy aku nie jest do kosza :/ napięcie po 30minutach od odpięcia prostownika na aku jest 12.97v natomiast gdy zrobiłem pomiar gęstości elektrolitu 1h po ładowaniu.Aku ładowany byl w temperaturze około 16stp ale wcześniej był w samochodzie

    to mając 12.9v na aku powinienem mieć w każdej celi po zaciągnięciu elektrolitu na zielonym polu 1.28 a ja mam mimo napięcia 12.9v w dwóch celach na czerownym polu 12.3 a reszta to różnie w większości połowa białego pola czyli jakieś 12.5

    to co jest grane :/ dodam,że podczas rozruchu po naładowaniu akumulatora napięcie nie spada poniżej 10v
  • Poziom 43  
    Ze wyłączyłeś, to w porządku, bo już są oznaki naładowania, czyli osiągnięcie napięcia przeszło 16 V i intensywne gazowanie(niby gotowanie). W dobrym prostowniku powinien spaść też w tym czasie prąd ładowania- bo można by powiedzieć, że akumulator"nie chce " już więcej. Dlaczego prąd ładowania nie spada, a jak piszesz-kiedyś prąd spadał, tego nie potrafię wytłumaczyć, być może jednak coś w prostowniku się uszkodziło.
  • Poziom 6  
    a z tym elektrolitem to co teraz? aku juz kaput?
  • Poziom 43  
    Różna gęstość elektrolitu wskazuje, że nie wszystkie celki są jednakowo naładowane, co oznacza, że te z mniejszą gęstością, są gorsze "kończą się"( zwłaszcza- te czerwone ).
  • Poziom 15  
    Nowoczesne (może dzisiejsze niekoniecznie nowoczesne) akumulatory kwasowe - rozruchowe, wykonane w technologii Ca /Ca wręcz wymagają w końcowej fazie ładowania napięcia ok 16V (dokładnie max 16,2V) i niskiego prądu ładowania (1,5 - 2 A). W tych warunkach następuje tzw wysycenie akumulatora. Elektrolit uzyskuje prawidłową gęstość tzn. 1,28 g/cm3. To jest oznaka pełnego i prawidłowego naładowania akumulatora. Niestety znakomita większość dzisiejszych ładowarek i elektronicznie sterowanych prostowników kończy ładowanie przy napięciu 14,4 V i permanentnie NIE DOŁADOWUJE akumulatora.

    Na długie zimowe wieczory polecam na YouTube kanał MrAkumulator. Wiem, że możecie mi zarzucić kryptoreklamę ale nie. Nie reklamuję sklepu, sprzedawcy ani firmy. Panowie po prostu produkują bardzo merytoryczne filmy (może czasami ciut nudne ale można przewinąć), które naprawdę wiele wyjaśniają. Polecam.

    https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP31l7_8DMoTg8h23vw/videos
  • Poziom 6  
    Panowie nie wiem co mam myśleć o tym prostowniku.Otóż podłączyłem jeszcze raz go pod akumulator.Prostownik osiągnął szybko napięcie 16.2 bo aku po nocy na zaciskach miał 12.9 za chwilę było słychać elektrolit już no ale poczekałem chwilę prostownik osiągnął napięcie 16.4v po czym zauważyłem,że prąd ładowania spadł na prostowniku do 1.5 1.7 i tak się wahał po czym za chwilę dostałem komunikat F04 sprawdziłem w instrukcji i pisze,że oznacza on:

    niewłaściwy prąd ładowania bądź zwarcie wewnątrz akumulatora..

    i teraz nie wiem czy jedno i drugie kaput.. czy tylko akumulator.Dodam podłączyłem na chwilę kuzyn aku który ma 50AH dałem mu prąd 2 i wystartowało 2.2A po czym osiągnął 16.4prostownik i prą zaczął spadać do 1.7 ale,ze mu się spieszyło to nie sprawdziłem do końca czy spadłby do napisu FULL czy też byłby błąd..
  • Poziom 43  
    Waldziuu222 napisał:
    komunikat F04 sprawdziłem w instrukcji i pisze,że oznacza on:

    niewłaściwy prąd ładowania bądź zwarcie wewnątrz akumulatora..
    Tak to jest z "mądrymi" prostownikami. Ustawiasz 2 A , a on daje2,2 A. Akumulator naładowany >prąd spada, a prostownik "wie lepiej". Kto mi zabroni ładować akumulator np. prądem 1 A przez dwie doby, a nie 5 A przez kilka godzin.?
  • Poziom 6  
    chciałem spytać.. bo z tego co tu czytam wychodzi,ze prąd ładowania 16.2 16.4 pod koniec jest ok.. naawet na YT w filmach koleś mówił

    hmm ile może kosztować sprawdzenie akumulatora? czy takim przyrządem co dotykają jednej klemy i odczytują wyjdzie czy zwarta cela itp? albo że prąd rozruchowy który deklarowany był np 720A jest np 600A ? bo ja sam tego raczej nie sprawdze
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Kolego, Waldziuu222! Ci należy stawiać na ładowanie akumulator nie po nocnym spokoju, a rozładowany do minimalnego napięcia . Jeśli rozładowany do końca akumulator szybko nabiera maksymalne napięcie - 100 procentowa gwarancja, że on swój wiek już przeżył .
  • Poziom 34  
    stanislaw1954 napisał:
    a jak piszesz-kiedyś prąd spadał, tego nie potrafię wytłumaczyć, być może jednak coś w prostowniku się uszkodziło.

    Nic się nie uszkodziło. Kiedyś akumulator był sprawny, więc prąd spadał po osiągnięciu 2,7V/ogniwo. Teraz kiedy akumulator zbliża się już do punktu utylizacji prąd nie spada, a prostownik sygnalizuje awarię. Ale tak to jest jak urządzenie wie lepiej od użytkownika...
  • Poziom 9  
    Prąd nie może spaść, dopóki choć jedna cela jest na czerwonym polu. Moim zdaniem czerwone pola po długim ładowaniu wskazują na zużycie akumulatora.
  • Poziom 6  
    Witam podłączyłem ten prostownik Yato pod akumulator obecny autocraft 80ah 720 3letni

    Po osiągnięciu 16.2v odłączałem prostownik mimo,że prąd dalej stał na 2.0
    Ładowałem go teraz w ciepłym pomieszczeniu mówię skoro idzie do wymiany to co mi szkodzi.Zostawiłem ładowanie. Napięcie było 16.4 końcowe i tak ładowało mi go z prądem około 2.0A przez 9h.Po 4h prąd spadł do około 1.2A i kolejne 4h to było ładowanie do 0.06A tutaj bład F04 prostownika.To znów podłączyłem,prąd 2A ładowania szybko spadał do 1A a potem 0.8 i znów na 0.6 stanęło.Odłączyłem prostownik (dodam napięcie było 16.3v) przez 9h i elektrolit było delikatnie słychać.Rano sprawdzam stan elektrolitu.Ile było tyle jest nic nie ubyło.Więc sprawdzam areometrem bo wcześniej mimo,ze aku miał napięcie 12.7v areometr pokazywał na białym polu a ostatnia cela na pograniczu czerwonego Pola.

    Na drugi dzień sprawdzam napięcie na aku 13.3v sprawdzam areometrem i cela gdzie było już prawie na czerwonym wskoczyła na 12.74 na areometrze czyli na zielony a pozostałe cele 12.75 12.76 wszystkie generalnie na zielonym polu.Dalej nie mogę go już ładować bo prostownik Yato przy 0.06 już wyłącza się.Podejrzewam,że jeszcze jak by go podciągnął małym prądem to było by idealnie
  • Poziom 17  
    "Prostownik Yato 8302 przeładowuje.. 16v napięcie.."
    Czyli powyższe stwierdzenie wydaje się być chybione ,powinno być *.prawidłowo ładuje godny polecenia -skoro udało mu się zrobić gęstość jakby miał tryb ręczny ,można by jeszcze ten akumulator podmuchać. Tu chyba chodzi o 1,274 g/cm3 a nie 12,74 czyli akumulator wraca do żywych .
    Dla producentów najlepiej zamknąć szczelnie pokrywę bez korków nie ładować (jak ktoś robi 100km dziennie rzeczywiście prostownik zbędny wystarczy roczna kontrola elektrolitu ,miałem akumulator c co żył bez ładowania prostownikiem dziewięć lat) i co dwa lata nowy .
  • Poziom 6  
    ale i tak na zimę chyba kupię aku nowy.Cóż prostownik yato 8302 ładował go 9h tak jak pisałem.Napięcie na zaciskach 16.4v ostateczne było a prąd ładowania początkowy 2.2A po 4h 1.2A a pod koniec wahania 0.8-0.6 i komunikat F04 zwarcie wewnątrz akumulatora lub niewłaściwy prąd ładowania.Dalej tzn do napisu jak kiedyś FULL nie dałem rady doładować

    Z tym,że wszystkie 5 cel jest na zielonym polu 1275 a ostatnia cela która była już na czerwonym polu jest,że tak można powiedzieć na granicy między zielonym(lekko na nim jest) a początkiem białego..

    inaczej już go naładować nie mogę bo prostownik nie pozwoli dalej

    Aha i zauważyłem,że prąd z aku nie spada tzn otworzę auto prąd spadnie bo mam centralny itp zamknę auto i aku z powrotem nabiera odpowiednie napięcie tzn rośnie(i tak trzyma) więc chyba aku ok..
  • Poziom 17  
    Jeśli by tam było zwarcie (w tej celi) to przy obciążeniu akumulatora (przy rozruchu) powinno bulgotać ,wrzeć czy jakoś tak. Gęstość mierzymy w 25 stopni w innych trzeba przeliczać . Ja tam użytkuje do końca jak już całkiem padnie ,niektórzy zaraz kupują nowe a potem te ich akumulatory niby niesprawne (niedoładowane) trafiają do aut w komisach ,każdy robi jak uważa i niech tak będzie (nieraz może nieświadomi że wystarczy doładować).
  • Poziom 34  
    adasikp napisał:
    jak ktoś robi 100km dziennie rzeczywiście prostownik zbędny

    Nie do końca prawda. Pojazd ładuje do 14,4V ( i to w porywach, bo rozrzut jest duży), a to nie pozwoli uzyskać maksymalnej pojemności i przywrócić prawidłowej gęstości elektrolitu. Przez co akumulator powoli zasiarcza się. Raz na miesiąc należy potraktować go dobrym prostownikiem, co przywróci właściwe parametry.
    Waldziuu222 napisał:
    Z tym,że wszystkie 5 cel jest na zielonym polu 1275 a ostatnia cela która była już na czerwonym polu jest,że tak można powiedzieć na granicy między zielonym(lekko na nim jest) a początkiem białego..

    Czyli cela jest już na wykończeniu. Ja bym jeszcze na nim jeździł do wystąpienia pierwszych problemów z rozruchem.
  • Poziom 6  
    Witam Panowie chciałem spytać jeszcze otóż obecnie mija już równe 3 lata posiada akumulatora autocraft 80ah 720A. Nigdy nie musiałem dolewać wody do cel.Mimo ładowania końcowego około 0.6A napięcie na zaciskach 16.4 końcowe i słychać elektrolit przez około 1.h30minut.Na drugi dzień sprawdzam i zawsze poziom jest taki sam nic nie ubyło.
    Co do napięcia akumulator odłączony wczoraj około godziny 19 miał 13.40 po odłączeniu prostownika i zmierzeniu multimetrem.Dzisiaj mierząc około godziny 13 napięcie było 13.14v na nim.
    Akumulator zamontowany do samochodu odzyskuje napięcie tzn ma np 12.75 otworzę auto centralnym to spadnie napięcie niżej,ale gdy zamknę auto,klapę i odczekam z 20minut sprawdzając miernikiem napięcie na nim rośnie czyli nie traci a odzyskuje znów do tych 12.74.Akumulator ładowałem wczoraj w domu a dokładnie w korytarzu i tak stał całą noc.Około godziny 13 sprawdziłem areometrem gęstość elektrolitu.Cztery cele miały 12.8v. Piąta cela miała 12.5v a szósta cela ta,która była z początku na czerwonym polu,potem na białym polu miała aktualnie na skali areometru 12.4v czyli też na zielonym polu.Chciałem ładować dalej ten akumulator,ale niestety prostownik ostatecznie na 0.06 po jakimś czasie /około 15minut wywala błąd f04 czyli zwarcie lub niewłaściwy prąd ładowania.Podejrzewam,że zwykły prostownik ustawiony na 1A przez około 2,3h zrobiłby w tej celi 12.8v,ale niestety takiego nie posiadam.

    Czy to co opisałem wyżej kwalifikuje akumulator do wymiany? czy może być tak,że każda cela ma te 12.8v ale prąd rozruchowy,który był deklarowany 720A jak akumulator był nowy spadł i ma np 650A mimo,że aku jest full naładowany ?

    Żeby nie tworzyć nowego tematu od razu spytam tutaj.Czy jest jakiś prostownik do 100-120zł nie przekraczając tej kwoty,który miałby tylko pomocniczo służyć prostownikowi Yato 8302,żeby w końcowej fazie gdy yato już kończy pracę on tym 0.5 /1A ładował dalej z 2,3h by wszędzie zrobić idealną gęstość elektrolitu.Wiem,że są prostowniki typu ste-pol za 200zł dobre,ale raczej będę chciał wymienić akumulator i to już za dużo by wyszło jedno i drugie kupować.