Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Seat Cordoba VW 1,6 ALM 2001 - Brak wolnych obrotów

17 Lis 2018 15:15 495 4
  • Poziom 10  
    Witam,
    Boksuję się z problemem dość długo.
    Wiadomo, że w tym modelu występują często problemy z przepustnicą czyli z przerywanymi ścieżkami lub silniczkiem krokowy.
    I u mnie tez tak wyglądało, miałem już drugą czy trzecią przepustnicę, silnik nie pracował równo, czasem jak jeździłem to gasł.
    Zdarzało to się np. po hamowaniu i zatrzymaniu auta przed skrzyżowaniem albo jak sobie stał na luzie to tak chodził powiedzmy minutę na stabilnych w miarę obrotach a potem sobie zgasł.
    Ale tu tak z miesiąc temu w ogóle zginęły wolne obroty. Przy zapaleniu trzeba od razu trzymać pedał bo od razu zgaśnie i wydobywa się taki jasny dym.
    Wiadomo, jazda to masakra, przy dojeździe do skrzyżowania głupie podbijanie obrotów i hamowanie i w końcu ręczny i trzymanie pedału.
    Nawet kiedyś jak miałem padnięty ten silniczek krokowy to aż tak szybko nie gasł.
    No to kupiłem używaną przepustnicę 030133064f i niestety nic się nie zmieniło.
    Przepustnicę pomierzyłem i wyglądała poprawnie.
    Po podłączeniu do pin 1 i 2 napięcia silniczek próbuje ruszać.
    Jeszcze sprawdzałem czujnik temp. płynu tez z 4 pinami, wymieniłem na drugi, to samo, czujnik zresztą pomierzony był że sprawny.
    Sondę lambda wymieniałem ze dwa miesiące temu ale zupełnie z innych powodów: duże spalanie było i czarny dym.
    Czy możliwe, żeby nowa sonda padła ? To jakis Bosch chyba wstawiony. I czy to akurat takie objawy by były ?
    Sprawdzałem jeszcze napięcie na kostce elektrycznej wyjętej z przepustnicy na stykach 1 i 2 i tam nic się nie pojawia.
    Nawet podczas zapalania silnika nic.
    Oglądałem te przewody jak idą w takiej listwie nad świecami ale wyglądają OK, to biały i czarny.
    Dalej wchodzą w wiązkę zbiorczą no i dalej to już chyba na drugim końcu przy ECU trzeba by sprawdzić ale jak wyjąć tę zapieczoną wielką wtyczkę ? No i tak nie wiem które styki.
    Albo jak ktoś ma do polecenia jakiegoś fachowca z Lublina to bym oddał to auto do naprawy.
    Ja wiem, trzeba by pod kompa podłączyć, gdzieś mam kabel OBD2, tylko nie wiem jak z programem bo kiedyś to na XP uruchamiałem
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Sonda lambda jest jedna, zaraz za silnikiem.

    Podłączyłem przez złącze OBD komputer. Program VAG 311.2-N
    Próbowałem zrobić adaptację przepustnicy wg metody opisanej przez enauto tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7204007#7204007
    I nic nie słychać aby coś się działo, natomiast w błędach pojawia się:

    Control Module Part Number: 6K0 906 030 E
    Component and/or Version: MARELLI 1AV S078
    1 Fault Found:
    01087 - Basic Setting Not Performed
    35-00 - -
    Dodam że program poprawnie się komunikuje i jakieś testy przechodzą: ABS stuka, prędkościomierz się podnosi.
    Ale pierwszy test przepustnicy czyli coś tam "Sterownik V60" to nic nie słychać.
    Jak wyjąłem wtyczkę od przepustnicy i zapaliłem silnik to pojawiły się błędy:
    2 Faults Found:
    00518 - Throttle Position Sensor (G69)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    00530 - Throttle Position Sensor (G88)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    Po włożeniu wtyczki i skasowaniu już ich nie było.
    Dodam, że teraz jest zimno to po zapaleniu silnika trzeba trzymać pedał bo zgaśnie ale jak się dobrze zagrzeje silnik
    to obroty falują między 800 i 500 i jakiś tam pyrkocze i nie gaśnie, przynajmniej ze 2 minuty tak pochodzi.
    Czy to oznacza, że silniczek w przepustnicy pracuje ?
    Może ta adaptacja nie idzie bo jakiś warunek nie spełniony ?
    W danych widziałem że odczytał temperaturę 10st. tyle może być w garażu, akumulator wskazywał 12,2 V.
    Może pojechać do kogoś co będzie miał lepszy program, albo jakoś pomóc mu w adaptacji ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    piachu1994 napisał:
    Po wymianie przepustnicy należy zrobić jej adaptację na komputerze silnika.
    Od sondy lambda będzie wariował, chociaż więcej by palił i miał różną pracę silnika. Powiedz jeszcze, czy masz dwie sondy czy jedną?


    Aha, jak sonda była walnięta to więcej palił i dym taki czarny był.
    A teraz nie pali dużo i dym biały po zapaleniu leci. Potem po zagrzaniu już normalny.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany. W końcu się uparłem i zdiagnozowałem. To nie była wina przepustnicy tylko sterownika.
    Rozebrałem sterownik i co znalazłem ? Jedyna wielka dioda oderwała sie od płytki. Widocznie zimny lut był.
    Seat Cordoba VW 1,6 ALM 2001 - Brak wolnych obrotów
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany. W końcu się uparłem i zdiagnozowałem. To nie była wina przepustnicy tylko sterownika.
    Rozebrałem sterownik i co znalazłem ? Jedyna wielka dioda oderwała sie od płytki. Widocznie zimny lut był.
    Seat Cordoba VW 1,6 ALM 2001 - Brak wolnych obrotów

    Dodano po 1 [minuty]:

    Naprawa sterownika, w ostatniej wiadomości opisałem