Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Alcatel One Touch SM02 - Zegarek nie chce się ładować

foksik1506 17 Nov 2018 15:45 3129 5
    foksik1506
    Level 3  
    Witam,
    mam zegarek Alcatel One Touch SM02. Problem w tym, że nie chce się on ładować. Jestem laikiem, ale pewne rzeczy sprawdziłem:
    1. Na oznaczeniu baterii Li-ION jest napisane 3.8V i 80Wh. Zmierzyłem napięcie i wyszło 2,75V. Domyślam się, że jest rozładowana w jakimś stopniu, ale nie mam pojęcia czy jest jeszcze nadaje siędo użytku, czy raczej do wymiany. Mógłby ktoś podpowiedzieć jakie zakresy napięcie są dobre dla tej baterii? Ewentualnie jak to sprawdzić, czy policzyć?
    2. Po podłączeniu zegarka do USB na stykach przy złączu(zdjęcie 1) jest napięcie -5,15V, to wiedziałem jak zmierzyć. Na drugim końcu tej taśmy są 4 pady(zdjęcie 2) i nie wiem gdzie mam przyłożyć multimetr, żeby zmierzyć tam napięcie. Próbowałem praktycznie każdej kombinacji i nie pokazało ani razu napięcia. I tu pytania: które pady odpowiadają za napięcie na drugim końcu tej taśmy i co oznacza ten minus przy napięciu? Alcatel One Touch SM02 - Zegarek nie chce się ładować Alcatel One Touch SM02 - Zegarek nie chce się ładować
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Dydelmax
    Level 38  
    Witam.
    foksik1506 wrote:
    co oznacza ten minus przy napięciu?

Oznacza to zapewne tyle, że przyłożyłeś odwrotnie sondy pomiarowe miernika do punktów pomiarowych - czerwoną sondę miałeś na masie, a czarną na zasilaniu.
    foksik1506 wrote:
    I tu pytania: które pady odpowiadają za napięcie na drugim końcu tej taśmy

Możesz sprawdzić to sam miernikiem ustawionym na test ciągłości obwodu, mierząc między stykami USB a punktami pomiarowymi.