Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Insignia 2.0 cdti 2009 r - Dławienie i utrata mocy

Inexperto94 04 Gru 2018 14:18 480 9
  • Poziom 2  
    Witam w sierpniu kupiłem Vauxhall Insignia 2.0 cdti 2009 r. 160 km Anglika. Auto chodziło bez zarzutu przynajmniej wg mnie. Nie znam się na mechanice kompletnie, pierwszy raz zdecydowałem się na diesla (do tej pory jeździłem ben + gaz).
    Zaraz po zakupie odstawione do zaufanego mechnika na ogólne oględziny, wymianę oleju i filtra. Mechanik stwierdził,ze auto jest ok.
    Jakoś we wrześniu padło sprzęgło. Wymienione auto chodziło dalej bez problemu. Naprawa ponad 2k.
    Pod koniec października pojechałem do pracy wieczorem na nockę. Bez problemu. Następnego dnia około 13 po pracy wsiadłem w auto odpaliłem przejechałem około 500 m do sklepu bez problemu, ze sklepu około 300 m do domu bez problemu.
    Problem zaczął się kiedy wsiadłem do auta kiedy chciałem jechać do miasta na wieksze zakupy.
    Wszystkie te w/w jazdy odbywały się w ciągu max 15 minut.
    Odpalam auto, bez problemu, wrzucam 1. auto zaczyna się dusić (jakby nie miał dopływu paliwa - zapchany jakiś filtr czy coś w tym stylu) i stracił moc. Cisnę mu a on jak żółw się rozpędza. Nie pamietam czy wyskoczył check.
    Przejechałem tam kolejne 500 m zatrzymał się na parkingu, zgasiłem go odpaliłem pogazowalem i ruszyłem dalej niestety objawy nie ustały. Wróciłem się prosto do mechanika.
    Auto stoi u niego już 5 tygodni (ma sporo roboty). Pierwsza diagnoza jaka padła to EGR. Po zdemontowaniu okazało się ze egr jest w porządku. Podłączył pod kompa wyskoczył błąd 1 i 2 wtrysk. Nie są to takie rzeczy jak wiadomo, ale cóż. Wysyłka do firmy która regeneruje. Facet w tej firmie mówi mi, ze takie objawy to prawdopodobnie nie od tego - no ale komputer przecież pokazuje.
    Wtryski zregenerowane 1600 zł zapłacone.
    Wtryski podłączone. Auto dalej bez poprawy. Mechanik mówi, ze chodzi lepiej, ale nie tak jak powinien.
    Co może być z tym autem?
    Zawsze oddawaliśmy auta temu mechanikowi. Robi długo, ale do tej pory nigdy mnie nie zawiódł.
    Ufam, ze zaczął sprawdzanie od przewodów i innych rzeczy tych mniej kosztownych (tak jak pisałem nie znam się na tym kompletnie, wiec polecam tylko na tym mechaniku).
  • Poziom 13  
    Ja bym zaczął od wymiana filtra paliwa. Jeśli problemy zaczęły się np z pierwszymi mrozami to w filtrze mogła się wytrącić parafina, która skutecznie uniemożliwia swobodny przepływ oleju napędowego.
  • Poziom 2  
    Pomimo, ze się nie znam to była tez moja pierwsza myśl. Ewentualnie jakieś przewody. Ufam, ze mój mechanik właśnie od tego zaczął. Zacząłem się zastanawiać czy nie zabrać go od tego mechnika i nie pojechać gdzie indziej - gdzie szybciej mi go zaczną robić i nie będę miał skrupułów być bardziej wymagający - ten jest sąsiadem i naszym rodzinnym mechanikiem od ładnych kilku lat.
    Auto generalnie było na chodzie w momencie kiedy mu je oddawałem. Słabe i trzęsło, ale było.
  • Poziom 13  
    Musisz zrobić dokładny wywiad z mechanikiem skoro nie wiesz czy od tego zaczął - skoro nie policzył ci za nowy filtr to pewnie nie.
  • Admin grupy Samochody
    Po pierwsze porządna diagnostyka, opel czasami kaprysi.
    Jak jechało 60 km/h to tryb awaryjny. Musiał zarejestrować jakiś błąd.

    Filtr, paliwa, powietrza, dpf, podciśnienie sterujące turbiną itd.
  • Poziom 22  
    Diagnoza EGR była na jakiej podstawie (jakieś błędy ???) ...Podłączcie jakiś tester i odczytajcie kody dtc ... Wygląda faktycznie na tryb awaryjny , Nawet jeśli by była niedrożność układu paliwa to by wyrzucał błędy z ciśnienia na szynie CR .. Po kolei 1. Dobry tester - odczyt błędów 2. Jeśli ich nie ma to spr. parametrów silnika - Ciśnienie doładowania , temperatura , przepływ powietrza ,parametr czujnika różnicy ciśnień DPF...
  • Poziom 2  
    Dziś byłem u mechnika. Rozmawiałem z nim dalej nie wie co jest. Filtry przewody sprawdzone, wtryski zregenerowane, po podpięciu komputera dalej wykazuje błąd wtrysków. Facet z firmy, która regenerowała twierdził, ze stan wtrysków jest ok ewentualnie do wymiany koncowki. Końcówki wymienione a komputer dalej wykazuje 1 i 2 wtrysk.
  • Poziom 15  
    Niech twój mechanik poluzuje DPF od kolektora a na początek odczytać różnice cisnień na tym filtrze i ich wartości powinny się zmieniać bardzo podobnie w momencie dodawania gazu
  • Admin grupy Samochody
    Inexperto94 napisał:
    Końcówki wymienione a komputer dalej wykazuje 1 i 2 wtrysk.

    Jaki błąd? Przerwa, zwarcie...?