Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot Partner I - Strojenie Elpigaz Stella

24 Lut 2019 14:15 213 9
  • Poziom 16  
    Witam, proszę o pomoc.
    Posiadam Peugeota Partnera 1.4 o mocy 75 koni mechanicznych.
    Auto na benzynie pracuje idealnie, ma nowe świece, nową cewkę, filtry, sondę lambda.

    W ostatnim czasie dokonałem wymiany wszystkich najważniejszych podzespołów instalacji LPG na nowe, tj:

    -reduktor Tomasetto Alaska AT-09
    -mapsensor AEB 025
    -czujnik ciśnienia i temp. gazu fazy gazowej, nowe filtry
    -listwa AC W02

    Centrala to Elpigaz Stella, posiadam wiele wersji programów do łączenia oraz kabel.

    Ciśnienie na reduktorze ustawione na 1.2 bara.

    Auto poprawnie przechodzi autokalibrację na starym programie od A.E.B. na wtryskach Valtek, bądź na nowszych programach na ustawieniu Verde 2/3om.

    Auto na biegu jałowym pracuje idealnie. Czasy wtrysków są średnio 3-4 ms dłuższe od tych na PB.

    Problem zaczyna się podczas jazdy, przy wyższych prędkościach auto zaczyna przerywać, dławić się, podczas zmian biegu nawet gdy dobrze jedzie, też potrafi przyczkać na chwilę.

    Wiem, że muszę auto wziąć na drogę i z kimś to wystroić na mapie ręcznie, bo moja centala nie obsługuje autokalibracji zaawansowanej z Elpigaz Stella Advanced.

    Może mi ktoś choć trochę podpowiedzieć jak mam zmieniać wartości komórek na mapie podczas jazdy, żeby auto zaczęło jeździć?
    Niestety w mojej miejscowości wszyscy są zakochani w Stagu i albo ktoś mówi, że nie ma programu/kabla, albo że w ogóle nie robi. Muszę jakoś doprowadzić, żeby to zaczęło jechać.
    Ogólnie gdy jedzie dobrze, to w tych momentach nie ma praktycznie spadku mocy i jest o wiele lepiej niż na starych wtryskach Stella zielonych.

    Proszę o wskazówki i pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    wydaje mi się iż problem może leżeć po stronie sterowania wtryskiwaczy, to że wymieniłeś je na nowe nie znaczy że sterownik poradzi sobie z nimi, można spróbować to ustawić chociaż elpigazu sterowniki są toporne i mało mają możliwości powrzucaj screeny z programu wspólnymi siłami może uda się coś wyczarować ale cudów bym się nie spodziewał
  • Poziom 16  
    Witam, po walce z kalibracją na Elpigazie (próbowanie większych dysz, różnych map od różnych wtrysków) cały czas udawało się ustawić tylko bieg jałowy, a auto jeździło jak chciało. Raz dobrze, a raz źle. Uznałem, że centrala po 15 latach ma prawo już świrować i wymieniamy przód na Staga Go Fast 200. Na razie nie zamykam tematu, napiszę co wyszło. Ale raczej Staga każdy potrafi u mnie ogarnąć.
  • Poziom 12  
    Chyba niepotrzebnie zmieniłeś sterownik. Dało radę to wyregulować.
  • Poziom 16  
    To już nie chodzi, że się dało, po prostu u mnie jest to mało popularny sterownik i nie ma człowieka, który chce to wystroić.
    Elektronika zwróci się w jakiś miesiąc, więc nie ma co płakać.
  • Poziom 18  
    Angry_Us3r napisał:
    wymieniamy przód na Staga Go Fast 200

    robisz to sam, czy zlecasz jakiemuś warsztatowi? dobrze by było po przełożeniu elektroniki pojeździć na PB za jakieś 200km aby zaadaptował się na nowo
  • Poziom 16  
    Robię to pod okiem fachowca w jego warsztacie.
    Na PB zrobiłem już grubo 1000km od problemów, więc jest potrzeba jeszcze aby pojeździł po montażu te 200 km?
  • Poziom 18  
    Angry_Us3r napisał:
    Na PB zrobiłem już grubo 1000km od problemów, więc jest potrzeba jeszcze aby pojeździł po montażu te 200 km?


    w takim razie nie ma już potrzeby jeździć na pb montujesz instalację i prawidłowo ustawiasz lpg
  • Poziom 16  
    Ogarnięte, instalacja zamontowana, wystrojona, śmiga idealnie.
  • Poziom 16  
    Ogarnięte, instalacja zamontowana, wystrojona, śmiga idealnie.