Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] INT-TSI czarny ekran, logo Satel, restarty

19 Mar 2019 09:56 4422 62
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    Jeżeli kogoś dopadła lub dopadnie awaria TSI jak w temacie, to jest to błąd programowy (podobno nad tym pracują).
    Należy wyłączyć synchronizację czasu w centrali i ręcznie zmienić datę na rok 2018 i godzinę 3:58. Po przejściu przez godzinę 4:00 manipulator się podniesie.
    Godzinę możemy ustawić aktualną, rok na razie zostawiamy 2018 (ciekawe jak długo).
  • OptexOptex
  • Poziom 39  
    No nieźle..
    Ja tłukę od dłuższego czasu zrywanie komunikacji przez WRL128, mam na dloadzie zdalnie kilka urządzeń, jedno ( dość nowe ) tak się zachowuje, ustawione wszystko ok , nie monitoruje restartów, (WRL zrywa komunikację z ethm na czas wysyłania komunikatów do monitoringu), mam nawet Dloada beta i dalej rwie.
    WRL w najnowszej wersji firmware.
    Kiedyś rozwiązywało podobne tematy ustawienie odpowiedniego MTU na routerze przez który gada integra, ale tu nie pomaga. Internet po fibre od operatora kablówki, 1000/700, stałe publiczne ip.
    I tak się bujam, żeby przejrzeć rejestr zdarzeń, muszę się 5-10 razy łączyć.
    Pozdr. J.
  • Poziom 17  
    u mnie tak sie dzisiaj dzieje , czarny ekran i napis SATEL.
    Potwierdzam - zmiana czasu i daty pomaga
  • OptexOptex
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    Po włożeniu czystej karty TSI powinien sam ją sformatować i ruszyć na ustawieniach fabrycznych, oczywiście przestaw najpierw datę.
  • Poziom 13  
    Wczoraj rano miałem taki przypadek, szkoda że koleś z pomocy technicznej Satela nie był zbyt ogarnięty i nie wiedział o tym problemie. Zalecał wgranie najnowszej wersji softu ale nie wspomniał o zmianie czasu w centrali. Dzwoniłem do Gdańska wczoraj około 9.00 , czy to możliwe że serwis jeszcze nie wiedział o tym błędzie. Klawiatura rano poszła przesyłką do serwisu i jestem w plecy koszt wysyłki i czas który poświęciłem na wizytę u klienta. Restartowałem WRL bo padło trafo i musiałem je wymienić. Niezły pech.
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    kris35l napisał:
    Dzwoniłem do Gdańska wczoraj około 9.00 , czy to możliwe że serwis jeszcze nie wiedział o tym błędzie.

    Mogli jeszcze nie wiedzieć, lub nie znali przyczyny. To się wczoraj od rana zaczęło sypać.
  • Poziom 14  
    Kolejna wtopa Satela...
    "wygasły certyfikaty w manipulatorach INT-TSI"
    Gratulacje dla developera... :|
    Jak można doprowadzić do takiej sytuacji w urządzeniu do sterowania systemem alarmowym???
    Rozumiem przypadek uszkodzonych pamięci - wku.wiające dla instalatora, ale to można uznać za przypadek, ale zapomnieć, że certyfikaty trzeba na czas odnowić, żeby klientom się panele sterujące nie wyłączyły, to już jest ignorancja i bezmyślność!

    Co ma zrobić instalator, do którego od świtu dzwonią klienci, że nie mają jak wyłączyć alarmu, bo panele nie działają?
  • Poziom 7  
    Straciłem wczoraj większość dnia na probe ratowania INT-TSI a tu się okazuje ze problem z wygaśnięciem certyfikatu. Powinni zrobić globalny mailing. W dodatku informacja o problemie na głównej stronie jest prawie niewidoczna. Współczuje instalatorom...
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    aluno3 napisał:
    Powinni zrobić globalny mailing.

    Maile były. Info jest na stronie Satela (widoczne czy nie widoczne miejsce to sprawa dyskusyjna). Oprócz tego info dla zalogowanych użytkowników. Nie zmienia to faktu, że i tak wtopa.
  • Poziom 35  
    http://www.satel.pl/pl/art/602,INT-TSI%20%20ważna%20informacja
    Z sympatii do firmy, wypowiem się dyplomatycznie:
    Ubolewam, że nikt nie wpadł na pomysł, aby tę informację wysłać wszystkim zarejestrowanym członkom ich e-Akademii.
  • Poziom 19  
    Może wysłać im faktury za wymuszone serwisy?
  • Poziom 23  
    Wow, wychodzi na to że to nie jest taka "zwykła wtopa". Ciekawe kto z wiedział że montuje klientowi produkt zaprogramowany tak, żeby przestał działać określonego dnia? Przecież to prawie jak "planowane postarzanie", tylko w jeszcze bardziej pikantnym wydaniu.
    @dariusz.bembenek wiedzieliście w "montersach" że sprzedajecie sprzęt który za 3...2...1... dni przestanie działać u klienta?

    A cofanie daty - super. Przecież aktualna data/godzina w systemie alarmowym jest bardzo ważna dla prawidłowego rejestrowania zdarzeń. Kto wpadł na taki "super-pomysł"? Co taka super "Grade 3" integra jest warta z datą ustawioną na 2018? A jeżeli (odpukać...) coś się stanie, to kto będzie w sądzie wykazywać że data w systemie była cofnięta tylko dlatego, że w przeciwnym przypadku manipulator za 1500PLN się wysypie?!! No nie ma co, mega profesjonalnie.
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    fred4u napisał:
    @dariusz.bembenek wiedzieliście w "montersach" że sprzedajecie sprzęt który za 3...2...1... dni przestanie działać u klienta?

    Oczywiście, że nie. Nikomu to nie jest na rękę - ani instalatorowi, ani dystrybutorowi (telefony, maile od instalatorów) już nie wspominając o samym Kowalskim. Sytuacja nie jest dla nikogo miła - nawet dla Satela.
    Ja staram się na to jednak spojrzeć dość chłodno (chociaż akurat w poniedziałek sam też montowałem TSI i mi też się wysypał). Satel tym razem oficjalnie przyznał się do błędu, co raczej nie jest u nich praktyką. Problem jednak zostaje a instalatorzy mają prawo się denerwować.
    Poczekajmy, zobaczymy co z tego wyjdzie i jak to szybko naprawią.

  • Poziom 16  
    I to jest właśnie esencja Satela, cała polityka firmy w pigułce: duży nacisk na rozbudowaną funkcjonalność, bajery i wodotryski, kosztem elementarnej staranności, którą powinien wykazać się producent przy testowaniu i weryfikacji stabilności działania produktu. Jak dziecko, które dokłada kolejne patyki do budowanego przez siebie domku na drzewie, nie zważając, że podstawa konstrukcji jest sklejona błotem.
  • Poziom 39  
    A instalator przetestuje rozwiązanie, spędzi kilka nocy u klienta ( przy jego sprzęcie - znaczy centrali) spali paliwa za kupę kasy...
    Chociaż parę razy suport działu technicznego przyłożył się do zgłaszanego problemu i jego rozwiązania. Może miałem szczęście..
    Pozdr. J.
  • Poziom 15  
    Jest już rozwiązanie na stronie Satela odnośnie usunięcia problemu.
  • Poziom 14  
    Wygląda na to, że to Satela wprowadzono na minę, bo to wygaśnięcie certyfikatu jednostki certyfikującej, a nie certyfikatu dla Satela doprowadziło do tej sytuacji.

    Co by nie mówić o Satelu, to podoba mi się reakcja na problem.
    W końcu to wygląda tak, jak być powinno, czyli oficjalne ogłoszenie problemu, znalezienie rozwiązania doraźnego, szybka weryfikacja i wprowadzenie aktualizacji.
    Oczywiście my instalatorzy mamy teraz problem, bo trzeba jeździć do klientów i aktualizować, ale przynajmniej jest z Satela czytelna informacja, a nie chowanie głowy w piasek. To znaczący postęp w Satelu.
    Jeszcze przydałoby się, aby informowali instalatorów e-mailem.
  • Poziom 23  
    Świetnie że chociaż producent komunikuje problem i nie chowa głowy w piach, ale z mojego punktu widzenia sytuacja wygląda dużo mniej ciekawie:
    Mamy produkt, produkt szczególny - bo związany z bezpieczeństwem, gdzie nawet sam producent (Satel) nie ma nad nim pełnej kontroli.
    Jakaś firma, gdzieś tam na świecie, swoimi działaniami lub zaniedbaniami (wygaśnięcie certyfikatu) prowadzi do tego że MÓJ PRODUKT z dnia na dzień przestaje działać?
    Do kiedy ważny będzie następny certyfikat, który zostanie zaktualizowany? A może za tydzień inna firma wygasi inny certyfikat i znowu urządzenie alarmowe przestanie działać???

    Jaki jest sens posiadania klawiatury wyświetlającej ładne obrazki, która z dnia na dzień przestanie działać i nie będę miał dostępu do SWOJEGO systemu? To jest system alarmowy, a nie telefon/żelazko z internetem!
    Ciekawe, w jakich JESZCZE innych produktach mają zaszyte certyfikaty nad którymi panują (lub nie panują) firmy trzecie? Co jeszcze przestanie działać?
    Czy taka centrala zainstalowana w banku ma przestać działać, bo jednostka certyfikacyjna nie wznowiła certyfikatu? Niech te certyfikaty są sprawdzane przy produkcji urządzenia, ale nie mogą tykać w gotowym przekazanym klientowi urządzeniu jak bomba zegarowa!
    Czy ci którzy cieszą się tutaj że satel rozwiązał problem i czytelnie go zakomunikował, nie widzą dużo głębszego drugiego dna tej całej sytuacji?
  • Poziom 14  
    @fred4u

    Czy bicie piany coś tu zmieni?
    "Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?" :)

  • Poziom 16  
    _ZBYCH_ napisał:
    @fred4u

    Czy bicie piany coś tu zmieni?
    "Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?" :)


    Kolega fred4u ma rację i to co mówi to nie jest bicie piany. To nie jest pierwsza duża wtopa satela i każdy poszkodowany ma prawo to wyraźnie zaakcentować, a nawet powinien to wyraźnie zaakcentować bo satelowi bardzo wiele uchodzi płazem. A uchodzi głównie dlatego, że niektórzy nie potrafią sobie wyobrazić życia bez satela, nie mają pojęcia o konkurencyjnych rozwiązaniach i w opór montują satela. Za chwilę ktoś zapyta o poradę w sprawie wyboru centrali i zleci się grono polecających i nie mogących się nachwalić (teraz przygryzają wargi albo nieśmiało chwalą za reakcję, podczas gdy satel publikując komunikat i poprawkę nikomu łaski nie zrobił, to jego obowiązek).
  • Poziom 17  
    Czas serwisowy , paliwo _???? Czym Wy się przejmujecie ? Firma Satel bęidzie musiała poryć koszty wynikające z błędu jakiego się dopuściłą , co do tego chyba nie ma wątpliwości . Jak to zrobi będzie najlepiej o nich świadczył .

    Takie przypadki się zdarzały , zdarzają i nadal będą się zdarzać np. zatrzymujący się zegar w procesorach central FlexES który Honeywella kosztował nie mało... Producenci sprzętu nie mają czasu na długotrwałe testowanie produktów więc na rynek trafia towar do przetestowania w warunkach '' polowach '' .
    Byle " odkurzacz" może kilka razy w tygodniu wołać o update pod pretekstem " polepszenia " funkcji działania , a tak naprawdę to przykrywka do poprawy błędów w firmware.
  • Poziom 35  
    _ZBYCH_ napisał:
    Wygląda na to, że to Satela wprowadzono na minę, bo to wygaśnięcie certyfikatu jednostki certyfikującej, a nie certyfikatu dla Satela doprowadziło do tej sytuacji.

    Ktoś to widocznie przeoczył.
    Ciekawe czy sytuacja się powtórzy 21.02.2020 ? :-D
    INT-TSI czarny ekran, logo Satel, restarty

    P.S.
    Dzisiaj rozesłali newsletter z informacją o aktualizacji INT-GSM, ETHM-1 Plus, GUARDX.
    Nic nie wspomnieli o INT-TSI.
  • Poziom 14  
    @bezpiecznykrakow

    Każdy ma prawo do własnej opinii i każdy ma prawo wyboru.
    Nikt nikogo nie zmusza do kupowania czy instalowania Satela.
    Instalatorzy montują Satela nie dlatego, że nie mają pojęcia o innych systemach, tylko dlatego, bo im pasuje. To najbardziej zaawansowany i rozwinięty system na rynku. Satel jest również najbardziej wymagającym systemem od instalatora i to dlatego część instalatorów go nie montuje, bo zwyczajnie go nie rozumie i sobie z nim nie radzi.
    Jeśli się mylę, popraw mnie.

    Oczywiście można sobie tu na forum "wyraźnie zaakcentować" swoje niezadowolenie, ale nic to nie daje, zatem to tylko bicie piany.
    Owszem, zawsze uważałem, że Satel powinien otwarcie pisać o problemach i ich rozwiązaniu, ale kiedyś tego nie robił. Dlatego cieszę się, że w końcu to nastąpiło.
    Ogólnie widzę, że nie na darmo wypełniamy ich ankiety i wypisujemy, co warto by zmienić, wprowadzić, bo krok po kroku widać efekty.

    Jeszcze jedno, chyba każdy producent miewa różne problemy, tylko jak sądzę kwestią skali sprzedaży jest, że piszemy tylko o Satelu ;)

  • Poziom 16  
    _ZBYCH_ napisał:
    Satel jest również najbardziej wymagającym systemem od instalatora i to dlatego część instalatorów go nie montuje, bo zwyczajnie go nie rozumie i sobie z nim nie radzi.
    Jeśli się mylę, popraw mnie.

    Jeżeli są osoby potrafiące zainstalować kilka innych systemów a nie instalują Satela, a z drugiej sporo instalatorów którzy ogarniają tylko Satela to chyba ta teoria jest naciągana :)

    Ja np unikam Satela dla własnego komfortu psychicznego, który odczuwam właśnie w takich sytuacjach jak ta. Nauczył mnie tego Alzheimer, na którego swego czasu cierpiały integry.
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    bezpiecznykrakow napisał:
    Jeżeli są osoby potrafiące zainstalować kilka innych systemów a nie instalują Satela, a z drugiej sporo instalatorów którzy ogarniają tylko Satela to chyba ta teoria jest naciągana :)

    Jestem w branży od 89 roku, na swoim od 90. Robiłem systemy różnych producentów, od kilkunastu lat trzymam się głównie Satela. Nie dla tego że nie ogarniam innych systemów, tylko dla tego żeby utrzymać poziom obsługi klienta. Nie pozwolę sobie na to żeby przy awarii zostawić klienta z niesprawnym systemem na czas naprawy. Po prostu mam elementy serwisowe do systemów które mam pod opieką i nie wyobrażam sobie żeby trzymać cały magazyn gratów różnych producentów.

  • Poziom 16  
    alster1 napisał:
    bezpiecznykrakow napisał:
    Jeżeli są osoby potrafiące zainstalować kilka innych systemów a nie instalują Satela, a z drugiej sporo instalatorów którzy ogarniają tylko Satela to chyba ta teoria jest naciągana :)

    Jestem w branży od 89 roku, na swoim od 90. Robiłem systemy różnych producentów, od kilkunastu lat trzymam się głównie Satela. Nie dla tego że nie ogarniam innych systemów, tylko dla tego żeby utrzymać poziom obsługi klienta. Nie pozwolę sobie na to żeby przy awarii zostawić klienta z niesprawnym systemem na czas naprawy. Po prostu mam elementy serwisowe do systemów które mam pod opieką i nie wyobrażam sobie żeby trzymać cały magazyn gratów różnych producentów.


    Nie twierdzę, że polityka taka jak Twoja jest błędem. Chodziło mi o to, że twierdzenie o tym, że nieinstalowanie Satela świadczy o niekompetencji jest nadużyciem.
  • Poziom 23  
    _ZBYCH_ napisał:
    @bezpiecznykrakow
    Nikt nikogo nie zmusza do kupowania czy instalowania Satela.
    Instalatorzy montują Satela nie dlatego, że nie mają pojęcia o innych systemach, tylko dlatego, bo im pasuje. To najbardziej zaawansowany i rozwinięty system na rynku. Satel jest również najbardziej wymagającym systemem od instalatora i to dlatego część instalatorów go nie montuje, bo zwyczajnie go nie rozumie i sobie z nim nie radzi.
    Jeśli się mylę, popraw mnie.

    Oczywiście można sobie tu na forum "wyraźnie zaakcentować" swoje niezadowolenie, ale nic to nie daje, zatem to tylko bicie piany.
    Owszem, zawsze uważałem, że Satel powinien otwarcie pisać o problemach i ich rozwiązaniu, ale kiedyś tego nie robił. Dlatego cieszę się, że w końcu to nastąpiło.

    Jeszcze jedno, chyba każdy producent miewa różne problemy, tylko jak sądzę kwestią skali sprzedaży jest, że piszemy tylko o Satelu ;)


    Niekoniecznie po kolei, ale na temat:
    - jeżeli spektaktularnie produkt "nie wyleci w powietrze" (tak jak te ostatnie TSI, albo wcześniejsze skopane flashe) to nie licz na to że Satel cokolwiek zakomunikuje instalatorom. W tych przypadkach wtopa była tak ewidentna że nie dało się jej zamieść pod dywan stąd pozory transparentności. Masz jakąkolwiek wątpliwość że jest inaczej?

    - wyraźne akcentowanie niezadowolenia to nie tylko jałowe jak to nazywasz "bicie piany". A może uważasz że np dziennikarze powinni przemilczać niewygodne tematy bo to tylko "bicie piany"? Niech osoby rozważające zakup produktu x lub produktu y ma dostęp do prawdziwych informacji, a nie tylko marketingowego bełkotu i reklamy. Nie uwżasz, że taka równowaga jest po prostu fair dla uczestników rynku. Mamy wolność słowa. A jak Twój klient trafi na taką informację i się zastanowi czy produkt który mu proponujesz jest rzeczywiście dla niego dobry? Czy opcja wyświetlania obrazków z wakacji na manipulatorze alarmowym jest warta ryzyka tego, że urządzenie zawiedzie wtedy gdy akurat będzie potrzebne? To tylko lepiej! Dość mamy otaczających nas reklam, są tylko nieliczne miejsca gdzie poczytać można prawdziwe informacje a nie fakty kształtowane przez działy marketingu (w tym "szeptane" reklamy)

    - jest wiele systemów na rynku które pod pewnymi względami przewyższają dowolną centralę satela. Siłą akurat tego producenta jest bardzo rozwinięta sieć dystrybucji - ten sprzęt jest do kupienia nawet w przysłowiowym carrefourze. To, plus głupio-ślepe przywiązanie instalatorów powoduje że jest on tak powszechny - wcale nie jakieś realne przymioty tego sprzętu. A producent tylko odcina "sytuacyjne kupony" - nie musi specjalnie zabiegać jakością produktu i obsługi posprzedażowej, bo wie że klienci i tak go kupią. "Wymagający od instalatora"? Dobre żarty. Posadź "pana Zenka** wczoraj piekarza dzisiaj instalatora" przed jakąś perfectą czy ca10-tką, a później daj mu DSC czy Jablo. Zapewniam że nawet do trybu serwisowego nie wejdzie.
    A gdyby tak więcej instalatorów nie leniło się intelektualnie i sięgnęło po alternatywne rozwiązania, to i stałyby się łatwiej dostępne (bo rynek wymusiłby rozbudowę dystrybucji/dostępności), pojawiłaby się realna konkurencja zarówno jakościowa (kto da lepiej) i cenowa (na korzystniejszych warunkach). Ale widząc zacięcie niektórych instalatorów tu, na forum, śmiem wątpić czy są na to realne szanse..

    **) nic do Panów Zenków nie mam... taki tylko przykład "literacki"
  • Poziom 9  
    Hy Czesc
    nie wiem czemu ale mi manipulator dalej się restartuje

    Edit:
    Poradzilem sobie z problemem.
    Przypuszczam ze cos nawalilo podczas zmian dat i aktualizacji.

    Najpierw zmieniłem date a później wgrałem od nowa cala kopie mojego image z tsi.
    następnie uzylem scenariusza 1 filmik ze strony satela i problem rozwiązany.
  • Poziom 15  
    W moim przypadku po wgraniu upadate działa bezproblemowo ,ale jeśli dokonam zmianę w konfiguracji manipulatora i prześlę go ponownie na kartę to muszę za każdym razem wgrywać update,