Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323 1,7D - nie ma ladowania ...

dj-norek 09 Wrz 2005 18:21 2510 11
  • #1 09 Wrz 2005 18:21
    dj-norek
    Poziom 21  

    Witam
    Problem dotyczy MAZDY 323 1,7D z 1991r
    Problem jest dość złożony. Wymieniałem łożyska w alternatorze – wymieniłem, złożyłem odpaliłem auto i kicha - ładowanie nie było. Wykręciłem alternator jeszcze raz, sprawdziłem szczotki, wirnik - były OK. Zakładając go z powrotem nie odpiąłem akumulatora i kable od alternatora gdzieś się zwarły(chyba ten główny +) zaiskrzyło i teraz to nawet nie świeca kontrolki na desce tzn. przy przełączeniu kluczyka na 1 powinny się zapalić prawie wszystkie kontrolki czerwone i przy odpaleniu silnika wszystkie gasły. Teraz przy przekręceniu na 1 zapala mi się tylko kontrolka od oleju i po odpaleniu silnika normalnie gaśnie po chwili. Ale ładowania jak nie było tak nie ma no i kontrolki nie pala się przy przekręcaniu klucza. Proszę o pomoc
    Pozdrawiam

    0 11
  • #2 09 Wrz 2005 21:48
    leszek sam
    Poziom 13  

    prawdopodobnie mógł paść regulator alternatora lub mostek prostowniczy w zależnosci jakie nastąpiło zwarcie.Lub zwarcie w desce.

    0
  • #3 09 Wrz 2005 22:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 10 Wrz 2005 17:11
    dj-norek
    Poziom 21  

    Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem - są OK. Na głównym kablu jest napięcie 12 V,(sprawdzałem przy zgaszonym silniku, przy zapalonym tez było 12-czyli alternator nie pracuje). Na wtyczce co dochodzi do alternatora tez było na jednej końcówce 12 V(tej grubszej żółto-czerwono-biały kabel), na drugiej 0 V(kolor kabla czarno-biały).
    Przed drugim wymontowaniem alternatora(gry jeszcze zwarcia nie zrobiłem) a w momencie kiedy jeszcze lampki na desce święciły normalnie a alternator już nie ładował – wypiąłem z alternatora właśnie ta wtyczkę z 2 kablami. Lampki na desce zgasły – tak jak by alternator działał, jak wpiąłem znów wszystkie się zapaliły. Czy w takim razie możliwe jest ze uszkodzony jest tylko alternator, a nic dalej się nie uszkodziło?

    0
  • #5 10 Wrz 2005 19:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 10 Wrz 2005 20:13
    dj-norek
    Poziom 21  

    ta rada by mi się bardzo przydala miesiac temu kiedy to jeszcze nie wiedzialem jak sie sklada ten alternator - ze 2 h siedzialem i myslalem :) - a co najciekwasze pomagalo mi w tym 3 zawodowych mechanikow ktorzy są specami od SCANI i tez oni nie wiedzieli :) Tak precik wyciagnolem - szczotki dokladnie sprawdzilem- zreszta sa to nowe szczotki. Po dokladnym namysle wydaje mi się ze zwarlem kabel plus do gniazda alternaora i chyba poszedl regulator – pewny tego nie jestem ale tak mi wynika z moich przemyslen

    0
  • #7 11 Wrz 2005 08:26
    dj-norek
    Poziom 21  

    Mam dodatkowe pytanie: czy da się jakoś sprawdzić czy regulator jest dobry? Bo prostownik to chyba się da bez większych problemów. I ostatnie pytanie: czy po złożeniu wszystkiego musze wsadzić alternator do auta czy można by go sprawdzić w jakiś inny sposób - pytam bo moim Dieslu wsadzeniu i wyciągniecie go jest dość kłopotliwe

    0
  • #8 11 Wrz 2005 10:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 11 Wrz 2005 13:16
    dj-norek
    Poziom 21  

    a jak polaczyc ten regulator z zasilaczam i zarowka? z tego co pamietam od regulatora wychodzi 6 albo 8 nozek. Dzis postaram sie wymontowac go i opisze dokladnie jak wyglada regulator

    0
  • #10 11 Wrz 2005 20:48
    dj-norek
    Poziom 21  

    Rozebralem. Prostownik dokladnie dioda po diodzie sprawdzilem - jest OK, czyli zostaje regulator. Jutro kupie nowy i napisze czy udalo sie naprawic Mazde :)

    0
  • #11 12 Wrz 2005 13:28
    dj-norek
    Poziom 21  

    Witam
    I pojawił sie problem, byłem dziś w sklepie i za ten szczotktrzymacz z regulatorem pan powiedział mi 260zl!! To chyba nie poważne- jeśli tyle kosztuje regulator to cały alternator pewnie byłby droższy od mojego auta. Wiec musze sobie inaczej poradzić i moje pytanie brzmi: Jak jest skonstruowany ten regulator - może ktoś ma schemat tego? Rozebrałem go i widzę ze jest to bardzo proste urządzenie - tyle ze pozalewane jakąś masa i niestety nie widać za bardzo elementów- ale myślę ze zrobienie czegoś takiego nie powinno być trudne.

    0
  • #12 12 Wrz 2005 15:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto