Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Premium 450 DXI - Dużo pali, brak mocy

Piotr 2223 21 Mar 2019 20:22 237 12
  • #1 21 Mar 2019 20:22
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    Witam
    Posiadam Premium DXI z 2008 roku automat przebieg 660tyś
    Problem polega na tym że samochód dużo pali i jest dosyć słabe.
    Filtry zmieniłem 2 razy nic nie pomogło, wymiana pompy paliwa + czyszczenie całego układu paliwowego - dało niewielki efekt ale pomogło, zmieniałem instalacje pompo wtrysków- zero zmian, regulacja zaworów- minimalnie pomogło
    Spalanie na wyświetlaczu pokazuje mi 38-60L (60l potrafi pokazać na odcinku np 3 tyś km), realnie samochód pali 35-42L, posiadam druga premium z przebiegiem 1 100 000km i pali 27-34L i ma o wiele więcej mocy.
    Zainteresowały mnie wtryskiwacze, w programie autocom jest opcja równoważenie cylindrów, nie za duże są korekty? Wtryskiwacze wysiadają ? Jak sprawdzić takie wtryski?
    Może to coś innego?
    Samochód za bardzo nie kopci

    Premium 450 DXI - Dużo pali, brak mocy Premium 450 DXI - Dużo pali, brak mocy

    0 12
  • #2 21 Mar 2019 21:17
    Dagomir
    Poziom 16  

    Kolejny temat o dużo palącej Premium DXI. Przeczytałeś wszystkie tematy poprzedników? Powymieniana masa części. Pompa paliwa? instalacja wtrysków itp były uszkodzone ? Miałeś za małe ciśnienie zasilania paliwem? Błędy elektryczne od wtrysków? Na spalanie wpływa tak wiele czynników że można o tym pisać godzinami a tematów w tej materii było mnóstwo. Co jest z doładowaniem?Przeciwciśnienie gazów wylotowych? Katalizator nie zabity AdBlue? Wkład nie przesunięty? Balans cylindrów nie wychodzi najlepiej, Jedyna pewna metoda to stół probierczy. Tu należy również przeprowadzić test zużycia paliwa przy odbiornikach o wysokim poborze mocy. Ogumienie? czy układ hamulcowy jest 100% sprawny? Styl jazdy, jeździsz sam czy kierowca, masz sondę czy nie, jakie jest ograniczenie prędkości samochodu, czy przełożenie końcowe i koła są odpowiednie, czy naczepa układ hamulcowy, łożyska itp są sprawne, ładunki jaki tonaż, gdzie to jeździ góry czy autostrady? Na te wszystkie pytania najpierw sam musisz sobie odpowiedzieć. Spalanie to nie tylko silnik ciągnika siodłowego. Jest ogromna ilość czynników. Jeśli ktoś ma ci pomóc w kwestii spalania to tu potrzeba ogromu informacji, i rzeczowych testów. A o spalaniu dxi naprawdę było pare tematów...

    0
  • #4 21 Mar 2019 22:54
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    Bardzo wiele czytałem tematów, parę rzeczy zrobiłem ale niestety niewiele pomogło , pompa paliwa była minimalnie ukruszona w środku a wiązka pompo wtrysków była w agonalnym stanie, błędów komp żadnych nie pokazuje, KAT wygląda ok.
    Samochód nie dawno był na przeglądzie hamulce są ok, opory toczenia w normie, druga Premiumka robi ta sama robotę, ciągamy rożne naczepy, jeździłem oboma różnica duża.
    Pod dużym obciążeniem pod górkę słychać jak by turbina przestała działać (cichnie) chodź nie zawsze to się dzieje
    Filtr powietrza nowy
    intercooler muszę sprawdzić, jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie ?

    0
  • #6 22 Mar 2019 06:13
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    jakie spalanie auta na postoju na godzinę

    0
  • #7 22 Mar 2019 12:28
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    ok 2l/h
    Czujnik doładowania też zmieniłem

    0
  • #8 27 Mar 2019 13:54
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    Ogólnie jak samochód jedzie pod górkę czasami się zdarza że turbo cichnie i samochód traci moc, miał ktoś takie coś ?
    To tak jakby paliwa nie dostawał ? czy może sterowanie turbo ?
    dodam że jest to nie regularne

    0
  • #9 28 Mar 2019 09:24
    damian15511
    Poziom 9  

    Kolego ja u siebie przerabiałem podobny problem, miałem na jednym wtrysku -27 i spalanie było na poziomie 36-37l ... też długo walczyłem przekładając między samochodami różne elementy. Na próbę kupiłem wtryskiwacz, okazało się strzał w dziesiątkę. spalanie spadło na 31-32 w moim przypadku. Proponuję wymień wtrysk nr 2, podłącz później koma i zobacz jakie będą wyniki. Pamiętaj wymieniaj razem z tulajką wtryskiwacz. I drugi wtryskiwacz wskazane żebyś dopisał komputerem kod. pozwoli to uzyskać jeszcze lepszy efekt.

    1
  • #10 28 Mar 2019 11:36
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    Kolego, też miałeś mniejsza moc i turbo cichło ci pod górkę ?
    Wgl ktoś u mnie pozamieniał już wtryskiwacze miejscami, bo właśnie te kody były pozamieniane, wgrałem jak powinno być ale nic sie nie zmieniło
    ps. a choinek przy zamiennie wtrysków mięsami pewnie nikt nie zmienił

    0
  • #11 29 Mar 2019 08:25
    damian15511
    Poziom 9  

    Tak moc była mniejsza, co do pracy turbiny, nie zwróciłem uwagę jak pracowała, nie chcę kłamać, ale raczej było OK

    0
  • #12 07 Kwi 2019 10:56
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    Tak z innej beczki przy prędkościach 85-90km/h wyświetla się taki komunikat co na foto,
    Nie mam pojęcia co to, nie jest to błąd tylko info
    Pojawia się to nieregularne, np wyświetla się 3s, następnie 10 nic i znowu 5s Premium 450 DXI - Dużo pali, brak mocy

    0
  • #13 13 Kwi 2019 09:56
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    Nikt nie wie?

    0