Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V70 2.4 b + gaz 140km 10 - Samochód dławi się na gazie sekwencja

25 Mar 2019 09:44 660 29
  • Poziom 6  
    Witam, problem jest następujący, samochód na benzynie jeździ normalnie, natomiast na gazie ma swoje "humorki". Kilka minut jedzie normalnie, zeby nagle stracic moc, dlawi sie w pewnym momencie dluzszy czas, aby potem powrocic i znowu nabrac mocy. Bylem u gazownika stwierdzil zle ustawienie gazu, ustawil gaz, twierdzi, ze komputer nie wyswietlil mu żadnych problemów i zeby isc sie przejechać, po przejechaniu 10km bylo wszystko ok, niestety problem powrocil. Po ponownej wizycie, stwierdzil, ze swiece sa do wymiany, oczywiscie swiece zostaly wymienione i dlawienie ma nizsza czestotliwosc, niestety problem nie zostal wyeliminowany. Panowie co moze byc przyczyną? Wymienilem sprzeglo, bo pierwszy mechanik stwierdzil, ze to przez sprzeglo, plus wszystkie filtry i oleje lacznie z olejem w skrzyni biegow(manualna)koszt 1880zl, gaz sprawdzony(podobno wszystko ok) koszt 200zl, świece wymienione(na renomowane do gazu)300zl, problem nadal jest a mechanicy wychodza z zalozenia "wymienmy to i to powinno byc dobrze", ale problem pozostaje co moze byc przyczyną, niestety nie spie na na kasie, a wymiany moga byc w nieskonczonosc prosilbym o jakies wskazowki bardziej doswiadczonych w tej tematyce pozdrowienia.

    PS: po wizycie u gazownika samochod momentami nie odpala(wczesniej tego nie bylo), w sensie odpali zlapie 2 tysiace obrotow, wskazowka wiruje w dol i gasnie, po ok 3 probach wskakuje na wyzsze obroty i chodzi tak z 2-3 minuty aby potem sie unormowac(dzieje sie to na benzynie)
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Najlepiej sprawdzić auto VIDĄ. Oprócz świec sprawdziłbym cewki czy nie popękane. Dodatkowo silnik 2.4 140KM miał często problemy z przepustnicą więc trzebaby się przyjrzeć jej pracy.

    Na początek auto trzeba doprowadzić do poprawnej pracy na benzynie a potem dopiero brać się za grzebanie przy gazie.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Może warto by było zmierzyć ciśnienie na cylindrach dla świętego spokoju .?
    Bo może coś dziać się z zaworami . Na gazie lubią wypalać się gniazda zaworowe !
    Mój kumpel też miał taką furę ale S 70 też 2.4 benzyna i poleciała głowica właśnie od gazu .. :|
  • Poziom 6  
    Mechanik wykasował błędy z komputera i kazał jeździć wczoraj caly dzien na benzynie, problem nie występował na benzynie(byc moze to jest jakis trop) i zniknęły wszystkie błędy, na gazie lubił wyskakiwać "check engine", a niekiedy wszystkie kontrolki jakie są możliwe, dzisiaj zrobilem 50 km na gazie, 50% czasu samochód chodził dobrze i na gazie pozostał tylko check engine( zapala sie od czasu do czasu). Przy wymienie sprzęgła była wyciągana skrzynia biegów podobno i silnik był sprawdzany wszystko było ok, poza tym, że rozrząd do wymiany za 15000 km. niestety sonda i cewki nie były sprawdzane... dzisiaj dzwonie do gazownika ponownie
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Napisz jaka instalacja gazowa jakie sterownik wtryskiwacze i reduktor, jeszcze jaki jest błąd jeżdżąc na gazie?
  • Poziom 6  
    Po konsultacji z gazownikiem, stwierdził, że może to być brudna przepustnica i w pierwszej kolejności wyczyścić przepustnice. Nie doszukał się niczego po podłączeniu do komputera.. ;/ Twierdzi, że stąd bierze się właśnie to dławienie pt "jedziesz jedziesz- dławi się(gaz na ful), a nagle szarpnie i nabiera kopa, po czym po kilku minutach znowu to samo"
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    seliustius napisał:
    Po konsultacji z gazownikiem, stwierdził, że może to być brudna przepustnica i w pierwszej kolejności wyczyścić przepustnice


    Taa za starzy jesteśmy żeby wierzyć w bajki, brudna przepustnica litości.... co za brednie.

    W ogóle gaziorz jeździł z komputerem z tobą na pełnej mocy auta?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    ta teoria gazownia mocna naciągana, zresztą jakby to był problem z przepustnicą występował by on na obu paliwach a tak nie jest, proponuję zamienić warsztat albo przycisnąć gazownika do głębszej analizy problemu
  • Poziom 6  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    seliustius napisał:
    Po konsultacji z gazownikiem, stwierdził, że może to być brudna przepustnica i w pierwszej kolejności wyczyścić przepustnice


    Taa za starzy jesteśmy żeby wierzyć w bajki, brudna przepustnica litości.... co za brednie.

    W ogóle gaziorz jeździł z komputerem z tobą na pełnej mocy auta?


    Nie jeździł... Podjechałem podłączył się do komputera, mówi, że jest wszystko ok, pododawał gazu i cytuje "Z gazem jest wszystko ok, proszę wyczyscic przepustnice, z resztą w tym aucie zawsze na początku czyszcze przepustnice bo często tylko to wystarczy więc wyczyścić przepustnice i odezwać się w następnym tygodniu, bo w tym Pana i tak nie przyjme bo nie mam czasu. Zrobić samemu odkręcić 4 śrubki, wziąć ręcznik papierowy kupić środek w sprayu i sprawdzić jak będzie."

    Widzicie panowie jakich mam specjalistów na swoim terenie, jeżdżę od mechanika do mechanika i kazdy mowi co innego. Dzisiaj postaram się sam wyczyscic ta przepustnice dla swietego spokoju. Ból jest taki, ze do najblizszego gazownika z oprogramowaniem do instalacji King'a(sekwencja) mam 150km, jezeli to nie pomoze to trzeci raz bede jechal 150 km razem to juz bedzie ponad 1k km zeby tylko zajechac i dowiedziec sie co następny ma do powiedzenia. Zaczyna mnie to irytowac.. Dam znać jak po przeczysczeniu będzie szła jazda szanowni.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    czy przypadkiem po wyczyszczeniu przepustnicy nie trzeba jej zaadaptować?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Nie trzeba nic adaptować. To nie VAG :)
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    snow napisał:
    Nie trzeba nic adaptować. To nie VAG :D
    W VAG przepustnica też sama potrafi nauczyć się ustawień , oczywiście jeśli dasz jej co najmniej 3 minuty po podpięciu i przekręceniu kluczyka (bez uruchomiania ).:D :D
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    nie przyrównujmy tego gów.... VAG do volva.
    Oczywiście , tylko że to G---jeździ, nie bywawsze u "drogich , cenionych , polecanych, znajomych' mechaników i elektryków. Pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    Witam ponownie, po przeczyszczeniu przepustnicy bez zmian, silnik chodzi nierówno mechanicy kazali odłączyć akumulator na 15 min aby ją zaadaptować. Tak też zaraz zrobię, wychodzi na to, że to nie jest problem przepustnicy i wina leży gdzie indziej 😥

    Edit: obroty i przepustnica zalatwiona, gaz bez zmian.. w sobote mam dluzszy wyjazd za granice i az strach jechac.. Byc moze cewka któraś padnięta albo wtrysk?
  • Poziom 4  
    Szukam w mojej V70 samodzielnie przyczyny tych kapryśnych spadków mocy. Pierwsze kilkanaście minut jest ok, ale później co pół minuty go zatyka. U mnie przy słabnięciu pierdzi jak helikopter. Podmieniłem cewki w wielu konfiguracjach i zaczynam podejrzewać możliwość przebić na kablach idących do cewek.
    Warto byś od nowa dobrze zaizolował kable do cewek.
  • Poziom 6  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    To jezdzij na benzynie jak nie podjedziesz do gazownika i co to za miasto niala , trochę szacunku kolego.


    Biała Podlaska



    Esteriusz napisał:
    Szukam w mojej V70 samodzielnie przyczyny tych kapryśnych spadków mocy. Pierwsze kilkanaście minut jest ok, ale później co pół minuty go zatyka. U mnie przy słabnięciu pierdzi jak helikopter. Podmieniłem cewki w wielu konfiguracjach i zaczynam podejrzewać możliwość przebić na kablach idących do cewek.
    Warto byś od nowa dobrze zaizolował kable do cewek.


    Mam dokladnie ten sam problem kolego.. gaz ustawiany, podejrzewane sprzegło i dwumasa(sprzeglo wymienione), przeczyszczona przepustnica, wymiana wszystkich filtrow olei i świec nie zdała egzaminu. Kolejne gdybania mechaników przede mną :D
  • Poziom 10  
    Witam, możesz podać jaką masz instalacje gazową? jaki reduktor i wtryski? hmmm a gazownik sprawdził reduktor??

    Dodano po 3 [minuty]:

    masz moze wykaz błędów z prostego interfejsu OBD? sprawdz czy nie masz wypadania zapłonu
  • Poziom 23  
    Esteriusz napisał:
    Podmieniłem cewki w wielu konfiguracjach i zaczynam podejrzewać możliwość przebić na kablach idących do cewek.

    tam są cewki z fajkami, o jakich kablach mówisz?
  • Poziom 33  
    Dobrze mówisz , w S 70 też są cewko-fajki . Kiedyś
    podmienialiśmy
    u kolegi z innego bo dostały przebicia . Efekt wypadania zapłonów .
    Praca nie równa , szarpanie silnikiem . :|

    Dodano po 14 [minuty]:

    Kable dochodzą , owszem ale niskiego napięcia do zasilania cewek i ich sterowania .
    O ich przebiciu , to nie ma takiej opcji . :|
  • Poziom 4  
    maiami napisał:
    Esteriusz napisał:
    Podmieniłem cewki w wielu konfiguracjach i zaczynam podejrzewać możliwość przebić na kablach idących do cewek.

    tam są cewki z fajkami, o jakich kablach mówisz?

    Kable z wtyczkami do cewek.
  • Poziom 23  
    Esteriusz napisał:
    Kable z wtyczkami do cewek.

    Czyli to jest zdecydowanie zły trop. Potrzebne są błędy ze sterownika PB bo tak możemy sobie gdybać.
  • Poziom 11  
    Instalacja gazowa do przeglądu i ponownej regulacji po uprzednim wykasowaniu błędów i przejechaniu się na benzynie.