Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Andoria 231 1hc102 - Pompa wody zbędna?

27 Mar 2019 12:47 567 17
  • Poziom 4  
    Witam, kupiłem silnik Andoria 1hc102 s15, ale ma zamontowaną pompe wody i chłodnice z wentylatorem. W silniku nie ma kompresji ale wymieniam cylinder, tłok, pierścienie, nowe uszczelki i głowica do planowania. Ale zastanawiam się czy taki zestaw chłodzenia jest potrzebny dla tego silnika, bo jak wiem to chłodzenie powinno się odbywać wyłącznie przez odparowanie wody. A tutaj układ został zamknięty, zamontowana została pompa, która jest napędzana paskiem z koła pasowego tak jak alternator. Dalej gumowymi wężami jest podłączenie do chłodnicy, a przed nią jest jeszcze wentylator. Dodatkowo jest chyba jakiś czujnik temperatury wsadzony w bak wodny. Zastanawiam się że może to miało wpływ na zgubienie kompresji w silniku poprzez zamkniety uklad i wyższe ciśnienie w komorach z wodą. Cały montaż pompy wygląda na orginalny albo bardzo dobrze zrobiony, dodatkowo ten czujnik. Co o tym myslicie?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Dzięki temu wyposażeniu możesz jeździć na płynie, zamiast wody.
    Właśnie tu jeden kolega usilnie kombinuje, jak coś takiego zrobić.
  • Poziom 4  
    A nie wpływa to na żywotność silnika? Czy nawet pracę? Bo woda pod ciśnieniem nie będzie miała już max. 100 stopni tylko wiecej, a płyn podobnie wrze w wyzszej temperaturze. Co na to glowica, uszczelki i ogólnie silnik?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Nic nie będzie wrzeć, bo przecież masz chłodnicę. W układach zamkniętych panuje niewielkie ciśnienie, ustalane z reguły sprężyną w korku chłodnicy.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Czujnik powinien włączyć wentylator w temp. trochę poniżej 100st C (94-97), tak więc przy sprawnym wentylatorze i czujniku i wydajnej chłodnicy nawet do 100 nie powinno dojść.
  • Poziom 4  
    Chlodnica jest z Ursusa 330 więc chyba okej?

    Dodano po 19 [godziny] 15 [minuty]:

    A jeszcze jedna sprawa, uszczelkę pod głowicą montować na silikon czy na sucho?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Na sucho, żadnych silikonów!
    Chłodnica od 330 będzie aż z naddatkiem. Dobrze by było mieć w układzie termostat, bo bez niego lekko obciążony silnik będzie niedogrzany. Pomierz jakie temperatury osiąga, optymalnie powinien mieć ok 85 stopni +/- trochę.
  • Poziom 4  
    Tylko jak ten termostat zamontować? Może plastikowy kawałek rurki i w niej osadzić termostat i całość wstawić w rurkę dolotową do chłodnicy?
  • Poziom 4  
    Miałbym jeszcze jedno pytanie, może głupie ale gdzie znajduje się wlew oleju w tym silniku? Bo nie mogę znaleźć.
  • Poziom 34  
    Jeżeli na głowicy nie ma wżerów to bym jej nie planował.To jest tak pokażna bryła metalu że się nie poddaje jakimkolwiek deformacjom.
  • Poziom 4  
    Narazie stoję, koło zamachowe ma lekki luz i chciałem go zniwelować ale nie mogę zdjąć koła zamachowego. Własnoręcznie zrobiony ściągacz się poddaje. Nie mam pomysłu jak to zdjąć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Śruba dociskająca się krzywi
    Andoria 231 1hc102 - Pompa wody zbędna?

    Dodano po 3 [minuty]:

    A może powinno mieć lekki luz do środka i na zewnątrz. Ma tak ze 3 mm.
  • Poziom 7  
    pawelp1320 napisał:
    Narazie stoję, koło zamachowe ma lekki luz i chciałem go zniwelować ale nie mogę zdjąć koła zamachowego. Własnoręcznie zrobiony ściągacz się poddaje. Nie mam pomysłu jak to zdjąć.

    Pomożesz? Nie dam rady odkręcić tej nakrętki trzymającej koło zamachowe jaki tam jest gwint i jak odkreciles ta nakrętke bo moja ani drgnie
  • Poziom 25  
    pawelp1320 napisał:
    A jeszcze jedna sprawa, uszczelkę pod głowicą montować na silikon czy na sucho?

    Na sucho.
    Ludzie się nauczyli montować wszystko na sylikon a ten potem się odlepia i zatyka kanały olejowe lub doprowadza do uszkodzeń elementów.
    pawelp1320 napisał:
    Tylko jak ten termostat zamontować? Może plastikowy kawałek rurki i w niej osadzić termostat i całość wstawić w rurkę dolotową do chłodnicy?

    Weś obudowę termostatu z termostatem od poloneza, dorób do tego blaszkę z króćcem i masz gotowy termostat. Ewentualnie jeśli nie chce ci się aż tak kombinować to możesz zastosować obudowę termostatu od ursusa c360.

    Dodano po 2 [minuty]:

    konradex09 napisał:
    Pomożesz? Nie dam rady odkręcić tej nakrętki trzymającej koło zamachowe jaki tam jest gwint i jak odkreciles ta nakrętke bo moja ani drgnie

    Dobry klucz, dobra rurka i troszkę chęci i da się odkręcić.
    Przed odkręceniem się upewnij się, że nie ma zawleczki albo kontry.
  • Poziom 7  
    LENIWIEC_PL napisał:
    Dobry klucz, dobra rurka i troszkę chęci i da się odkręcić.
    Przed odkręceniem się upewnij się, że nie ma zawleczki albo kontry.

    A gwint tam jest normalnie prawy nie lewy?
  • Poziom 4  
    konradex09 napisał:
    LENIWIEC_PL napisał:
    Dobry klucz, dobra rurka i troszkę chęci i da się odkręcić.
    Przed odkręceniem się upewnij się, że nie ma zawleczki albo kontry.

    A gwint tam jest normalnie prawy nie lewy?

    My robiliśmy klucz z kawałka rurki, płaskownika i pręta. Bo nie mogliśmy dostać takiego klucza na szybko a kupować na jedno odkrecnie za 100 zł bez sensu. Płaskownik przymierzalismy do nakrętki i nacinalismy szlifierka do połowy i wyginalismy go aby wchodził na nakrętke. Później obspawałem 2 razy i młotek, rurka i poszła nakrętka :) aż się pręt na kluczu zginął ;).
  • Poziom 7  
    Super wszystko fajnie nakrętka się odkrecila ale jak zdjąć to koło ani drgnie ceownik 50 i 2 szpilki m 10 się poddają ceownik się wygina jakieś pomysły macie?