Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Audi A3 8P 2.0 TDI BMN - pracujące stale wentylatory chłodnicy , błąd 1go czujni

Szary KMD 02 May 2019 22:17 3933 2
Texa Poland
  • #1
    Szary KMD
    Level 12  
    Cześć, moja walka z wiatrami rozpoczęta,
    Woli wstępu kupiłem Żonie A3 8P 2.0 TDI BMN (170km) z 2007, w Niemczech, przy zakupie wentylatory pracowały (sprzedawca twierdził że wystarczy wymienić czujnik wody z przodu silnika ten co jest w plastikowym króćcu) że autko jest w super stanie i wersji - stwierdziłem że biorę i że z tym sobie poradzę, zarejestrowałem w DE i wróciłem nim do kraju (wiatraki pracowały na max, wskazówka temperatury na 0 stopni, na FIS sprawdzalnym temp oleju - było ok, woda nie gotowała, a po 500kilometrach włączył się tryb awaryjny i kontrolka dpf-u , podejrzewam że nie włączył trybu wypalania bo nie widział temperatury silnika) , w starej A4 na dobrą sprawę wszystko na żyletki rozebrałem i złożyłem i działa.

    Po włączeniu zapłonu jest ok - wentylatory się nie włączają.
    Wskaźnik temperatury wbija na max 130*C, po sekundzie schodzi do 90*C , i po kolejnej do 0*C stopni.

    Podłączyłem kompa (TEXA) błąd:
    Czujnik temperatury płynu chłodzącego (AKT) - po wejściu Błąd: P0118, na temperaturach pokaże nawet na ułamek sekundy "-41*C"

    Podłączyłem znajomego WOWa :
    Błąd P0118 - Wysokie napięcie w obwodzie czujnika 1 temperatury płynu chłodzącego silnik.

    Kupiłem czujniki : ori w ASO Audi (ok 180 PLN ) , zamiennik w hurtowni (ok 50PLN).

    Zdemontowałem oba czujniki temperatury :
    1 z boku silnika (stojąc przed maską) po prawej stronie
    2 z przodu silnika

    w ASO powiedziano mi że oba czujniki są takie same w tym motorze, więc z ciekawości sprawdziłem ich opory , nowe ( Aso i zamiennik) jak i stare które zdemontowałem - miały taką samą oporowość ok 1980 ohm, ale i i tak założyłem nowe.

    Złożyłem wszystko do kupy, dolałem wody i po odpaleniu dokładnie to samo. Wskazówka temp spada do minimum, wiatraki oba włączają sie na max obrotów. Klima i nawiewy wyłączone. Napięcie do wtyczek dochodzi ( Może ktoś z Was wie jakie ma być ?? I czy na dwóch pinach ?? Ew. jak je poprawnie zmierzyć ?? )

    Bo napięcia są różne,

    Czujnik NR 1
    przy podpięciu do do pierwszego pina i do "+" na aku pokazuje ok 2V , a do "-" ok 1.2 V, do drugiego pina nie pokazuje żadnych napięć czy to +/- na aku
    po podłączeniu do dwóch pinów - nie pokazuje żadnego napięcia

    Czujnik NR 2
    po podpięciu do pierwszego pina i do "+" na aku pokazuje 12V , i do "-" na aku pokazuje 0V
    a do drugiego pina i "+" na aku pokazuje 7V , a do "-" aku pokazuje 5V
    po podłączeniu do dwóch pinów - pokazuje 5V

    Czy muszę targać całą instalację by szukać przebić ?
    Czy mogę dostać się jakoś do ECU i wymienić/sprawdzić kable ?
    Jakie powinny być napięcia na wtyczkach czujników
  • Texa Poland
  • #2
    ignac112
    Level 20  
    Od strony kierowcy idzie wiązka elektryczna za akumulatorem, najczęściej tam przewody ulegają uszkodzeniu.
  • #3
    Szary KMD
    Level 12  
    Problem rozwiązany , dla potomnych: uszkodzony przewód - przetarty przez peszel , który ma go rzekomo osłaniać, w połowie długości wiązki, na wysokości wentylatorów. Nigdy bym nie przypuszczał że peszel może przetrzeć tak bardzo przewód, izolacja przetarta, linka miedziana także "rozszarpana" . Ten temat zamykam.




    Moderated By T5:

    Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".