Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kosiarka z silnikiem Tecumseh - Ile godzin pracy wytrzymuje silnik benzynowy ?

single_malt 03 May 2019 09:48 8175 19
  • #1
    single_malt
    Level 12  
    Dzień dobry
    mam problem i pytanie do doświadczonych użytkowników kosiarek spalinowych - czy opłaca się rozbierać silnik Tecumseh 3,5 HP, typ VAN 148 starej kosiarki marki MTD? (rok zakupu ok. 2002 - 2003) który pracował bezproblemowo do chwili obecnej ale teraz jakby tracił moc i pracuje nie tak równo jak kiedyś - czy lepiej kupic nową kosiarkę ?
    Szacuję sumaryczną ilość godzin pracy na max. 600 h - w 2012 kosiarka była serwisowana za ok. 250 PLN ale nie wiem co wtedy naprawdę zrobiono.
    Wymianę świecy czy czyszczenie? gaźnika moge ew. sam zrobic, ale rozbierania silnika już raczej nie, bo jego stanu i tak nie potrafię sam zdiagnozować, a przy składaniu mogą być potrzebne np. nowe uszczelki....
    Dziekuję za sugestie.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    mariusz840
    Level 18  
    Witam, sprawdź sprężynkę od regulatora obrotów może jest za luźna i silnik nie zwiększa mocy przy większym obciążeniu. Mam kosiarkę champion (włoska) z silnikiem Tecumseh 3,5 hp z 2006 roku i działa bezproblemowo myślę że te silniki są bardzo dobre ew regeneracja to wymiana pierścieni, tłoka, cylindra i głowicy. Cały zestaw 200 - 300 zł.
  • #3
    single_malt
    Level 12  
    [quote="mariusz840"]Witam, sprawdź sprężynkę od regulatora obrotów może jest za luźna i silnik nie zwiększa mocy przy większym obciążeniu. Mam kosiarkę champion (włoska) z silnikiem tecumseh 3,5 hp z 2006 roku i działa bezproblemowo myślę że te silniki są bardzo dobre ew regeneracja to wymiana pierścieni, tłoka i cylindra i głowicy. cały zestaw 200-300zł.[/quote]

    Bardzo dziękuję za szybką informacje!
    A czy ta sprężynka jest na wierzchu czy trzeba coś przedtem rozebrać?
  • #4
    mariusz840
    Level 18  
    Jest na wierzchu, naciąga dźwignię wychodzącą z silnika połączoną z przepustnicą gaźnika. Zrób zdjęcie silnika od strony gaźnika to powiem która dokładnie. Do zdemontowania ewentualnie osłona i filtr powietrza.
  • #5
    single_malt
    Level 12  
    OK, dzięki, zrobię i odezwe się
  • #6
    single_malt
    Level 12  
    mariusz840 wrote:
    Jest na wierzchu, naciąga dźwignię wychodzącą z silnika połączoną z przepustnicą gaźnika. Zrób zdjęcie silnika od strony gaźnika to powiem która dokładnie. Do zdemontowania ewentualnie osłona i filtr powietrza.


    Dzień dobry powtórnie ,
    zdemontowałem osłonę i filtr powietrza tak jak napisałeś .... i wszystko było tak brudne że nie wierzę by ktoś z serwisu tam kiedykolwiek zaglądał. Oczyścilem okolice z grubsza z brudu i zrobiłem dwie fotki. Czy to jest to oczym piszesz ?
    Myśle że brud blokował i sprężnkę i ruchy dźwigni. Obecnie wszystko jest ruchome, z mnimalnymi oporami - ale doczyszczę i nasmaruję. Przy okazji stwierdziłem, że w serwisie prawdopodobnie wymieniono oryginalną świecę Champion RJ17LM na podobną BriggsStrighton BS-SV która nie jest prawidłowym zamiennikiem (dla silnika Tecumseh Vantage 148).... bo jest za krótka.
    Teraz musze zmienić swiecę i wypróbować maszynkę.
    Pozdrawiam i bardzo dziekuję , a Kosiarka z silnikiem Tecumseh - Ile godzin pracy wytrzymuje silnik benzynowy ? po teście odezwe się Kosiarka z silnikiem Tecumseh - Ile godzin pracy wytrzymuje silnik benzynowy ?
  • Helpful post
    #7
    Anonymous
    Level 1  
  • #8
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    W pierwszej kolejności powinno się wymienić filtr powietrza który kosztuje niewiele. Ja u siebie czyszczę go sprężonym powietrzem przed każdym koszeniem a raz w sezonie wymieniam na nowy. Co do gaźnika należy go rozebrać i dogłębnie wyczyścić gdyż w środku może mieć pozapychane dysze. Wadą tych silników jest to, że zbiera się tam osad, ponieważ w pobliżu jest odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej). Warto czasem sprężarką ten brud zdmuchnąć lub przemyć rozcieńczalnikiem nitro.
  • #9
    single_malt
    Level 12  
    LENIWIEC_PL wrote:
    W pierwszej kolejności powinno się wymienić filtr powietrza który kosztuje niewiele. Ja u siebie czyszczę go sprężonym powietrzem przed każdym koszeniem a raz w sezonie wymieniam na nowy. Co do gaźnika należy go rozebrać i dogłębnie wyczyścić gdyż w środku może mieć pozapychane dysze. Wadą tych silników jest to, że zbiera się tam osad, ponieważ w pobliżu jest odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej). Warto czasem sprężarką ten brud zdmuchnąć lub przemyć rozcieńczalnikiem nitro.


    Dziekuje za wpis. Filtr obejrzałem i oczyścilłem z brudu z wierzchu. Jest to na oko kawałek gąbki i dziwi mnie, że to cos w ogóle cokolwiek przepuszcza do gaźnika bo samochodowe filtry wzglądają inaczej - ale może coś przeoczyłem ?
    Gażnik rozbiorę tylko w ostateczności bo nie wiem jak to zrobic i obawiam się że mogę w nim więcej popsuć niż naprawić..
    Pozdrawiam
  • #10
    holek125
    Level 13  
    Z tego co pamiętam to gaźnika nie musisz całego rozbierać. Od spodu tego "pojemniczka" pod ręczną pompką paliwa jest wkręcona śruba, to ona trzyma ten pojemniczek i to ona jest dyszą paliwa. Wystarczy ją wykręcić i wyczyścić najlepiej sprężonym powietrzem, a pojemniczek to już sam zobaczysz w jakim będzie stanie. Ja mam Castelgardena z silnikiem Tecumseh'a z 1999r. kupiony 8 lat temu na wystawkach z Niemiec i chodzi do dzisiaj, a gdybym raz się nie zagapił i nie kosił bez oleju to na pewno silnik byłby w stanie bardzo dobrym, a tak to już zestaw cylindra, tłoka i pierścieni jest do wymiany, bo olej wyrzuca odmą :-)
    Tutaj ważna jest wymiana podstawowych części eksploatacyjnych (filtr powietrza, olej), jak będziesz o tym pamiętał to silnik Ci się odwdzięczy długą bezawaryjną pracą.
  • #11
    wojtek1234321
    Level 36  
    single_malt wrote:
    Filtr obejrzałem i oczyścilłem z brudu z wierzchu. Jest to na oko kawałek gąbki i dziwi mnie, że to cos w ogóle cokolwiek przepuszcza do gaźnika bo samochodowe filtry wzglądają inaczej

    Jeżeli jest to filtr "gąbkowy" to jego czyszczenie (jeżeli jest jeszcze "do użytku") polega na "wypraniu" wymyciu w ciepłej wodzie z dodatkiem np. płyny do mycia naczyń. Następnie na wypłukaniu w czystej wodzie i wysuszeniu. Potem taką gąbkę filtra należy włożyć do torebki foliowej, "dodać" do środka 3, 4 krople oleju, takiego jakim zalany jest silnik, torebkę zawiązać, dobrze "wymasować", "zmiętosić", aby dodany olej dobrze rozszedł się po filtrze i dopiero zakładać "na maszynę. Pamiętać należy że oleju dodawać jak najmniej, z umiarem, aby filtr był tylko bardzo, bardzo leciutko "tłusty". Pamiętać należy również, że taki filtr też podlega wymianie po iluś tam godzinach pracy (ja wymieniam raz na dwa lata).
  • #12
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Filtr w tucumeschach jest harmonijkowy, papierowy więc pranie się nie będzie opłacać. Po za tym w praniu na pewno stracisz więcej kasy niż kupno nowego który nie kosztuje więcej jak 18zł w sklepie. Na allegro są nawet po 9zł.
  • #13
    Anonymous
    Level 1  
  • #14
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Jestem pewien, że to nie jest żadna gąbka a jedynie papier lub materiał który w wodzie ulegnie zdefragmentowaniu.
    Filtr do tej kosiarki wygląda dokładnie tak jak ten:
    Kosiarka z silnikiem Tecumseh - Ile godzin pracy wytrzymuje silnik benzynowy ?
  • #15
    wojtek1234321
    Level 36  
    LENIWIEC_PL wrote:
    Jestem pewien, że to nie jest żadna gąbka a jedynie papier lub materiał który w wodzie ulegnie zdefragmentowaniu.
    Filtr do tej kosiarki wygląda dokładnie tak jak ten:

    To co pokazujesz jest to rzeczywiście filtr papierowy suchy.
    Ale założyciel wątku wyraźnie napisał:
    single_malt wrote:
    Filtr obejrzałem i oczyścilłem z brudu z wierzchu. Jest to na oko kawałek gąbki

    Więc nie wiem po co ten spór.
    Ale najlepiej gdyby wstawił zdjęcie tego filtra co ma przy kosiarce, wtedy nie było by wątpliwości co to jest i "z czego zbudowane", jak również unikniemy zbędnych sporów.
    LENIWIEC_PL wrote:
    Filtr w tucumeschach jest harmonijkowy,

    A co powiesz na takie filtry do silników Tecumsech?
    Papier czy gąbka?

    https://www.salemserwis.pl/filtr-powietrza-tecumseh-vantage-nr-13454,457,product.html/
    https://www.salemserwis.pl/filtr-powietrza-tecumseh-nr-7-064,464,product.html/
    https://allegro.pl/oferta/filtr-powietrza-tecumseh-bv-bvs-prisma-vantage-143-7769035875
    https://allegro.pl/oferta/filtr-powietrza-tecumseh-vantage-prisma-23410026-7596301106
  • #16
    single_malt
    Level 12  
    Rycho T wrote:
    LENIWIEC_PL wrote:
    Filtr w tucumeschach jest harmonijkowy, papierowy więc pranie się nie będzie opłacać.


    Jesteś tego pewien?

    Filtr jest z gąbki i należy go wymyć na przykład benzyną, wysuszyć i nasączyć niewielka ilością oleju .


    Witam, dziękuję wszystkim za porady i sugestie. Moja kosiarka to MTD FF 48 PT z silnikiem Tecumseh Vantage 35, jak wspomniałem na początku. Musi to być niezniszczalna maszynka bo traktowana była do tej pory b. źle (to nie ja byłem użytkownikiem tylko bliska rodzina ale całkowicie nie-techniczna :cry: )
    Wczoraj znalazłem i sciągnąłem instrukcję serwisową do silników Tecumseh Europe z 2002 roku - po niemiecku Werkstatthandbuch. Jest tam napisane że filtr gąbkowy czyli poliuretanowy myje się w benzynie, suszy a na końcu nasącza łyżką stołową oleju silnikowego SAE 30. W mojej kosiarce jest filtr gąbkowy - aby rozwiać wątpliowości. Jednak we wspomnianej instrukcji są takze opisane procedury dla silników z filtrem papierowym.
  • #17
    single_malt
    Level 12  
    holek125 wrote:
    Z tego co pamiętam to gaźnika nie musisz całego rozbierać. Od spodu tego "pojemniczka" pod ręczną pompką paliwa jest wkręcona śruba, to ona trzyma ten pojemniczek i to ona jest dyszą paliwa. Wystarczy ją wykręcić i wyczyścić najlepiej sprężonym powietrzem, a pojemniczek to już sam zobaczysz w jakim będzie stanie. Ja mam Castelgardena z silnikiem Tecumseh'a z 1999r. kupiony 8 lat temu na wystawkach z Niemiec i chodzi do dzisiaj, a gdybym raz się nie zagapił i nie kosił bez oleju to na pewno silnik byłby w stanie bardzo dobrym, a tak to już zestaw cylindra, tłoka i pierścieni jest do wymiany, bo olej wyrzuca odmą :-)
    Tutaj ważna jest wymiana podstawowych części eksploatacyjnych (filtr powietrza, olej), jak będziesz o tym pamiętał to silnik Ci się odwdzięczy długą bezawaryjną pracą.


    B. dziękuję, naprawdę wartościowa rada. Faktycznie, od dołu mało widoczna śrubka - sprawdziłem , dysza była czysta. Sam bym na to nigdy nie wpadł, że to jest główna dysza... :D
  • #18
    fza
    Level 11  
    Dzień dobry. Podepnę się tu z problemami z takim samym silnikiem. Silnika nie można odpalić mimo, że niby wszystko w porządku. Jest iskra, paliwo świeże, fałszywego powietrza za gaźnikiem nie dostaje, ciśnienie na szarpaku lekko powyżej 3 atm., koła wewnątrz ustawione na znaki, gaźnik wyczyszczony, przepustnica otwarta, klin nie ścięty -a silnik martwy. Pytanie do mających wiedzę tajemną - gdzie może być problem.
  • #19
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Kompresja na poziomie 3 atsmosfer to o wiele za mało do uruchomienia silnika.
  • #20
    fza
    Level 11  
    Sadziłem, że 3 atm nie jest rewelacją ale wystarczająco do uruchomienia takiego silnika. To ile wynosi minimum?