Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Kierukowskazy nie przestają mrugać. Skoda Fabia 2 2010 rok, 1,4 TDI

12 Maj 2019 10:38 396 27
  • Poziom 8  
    Witam szanowne gorno specjalistów.
    Opis problemu zacznę od informacji o samochodzie, jest to Skoda Fabia 2 2010 rok, 1,4 TDI, kupiony przez moją córcię :).
    Od jakiegoś czasu ma ona problem z kierunkowskazami, podczas jazdy wrzuca np. prawy kierunek i skręca, po wyprostowaniu kierownicy manetka odbija ale kierunek nadal mruga, podobnie dzieje się z lewym kierunkiem.
    Nie dzieje się to za każdym skręcaniem, czasami kierunek wyłącza siępo odbiciu manetki a czasmi świeci dość długo aby zdezorientować innych kierowców na drodze.
    Sam czasami lubię podłubać w samochodzie i w większości przypadków udaje mi sięusunąć usterkę, tutal poległem.
    Nie wiem czy to wina przerywacza kierunków czy może zapieczone styki w manetce, jeden fakt który zauważyłem jest nietypowy.
    Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, bez odpalania silnika, delikatnie przesuwam manetkę na prawy kierunek, kiedy przerywacz załapie natychmiast puszczam manetkę i jest pojedyncze kliknięcie kierunku.
    Natomisat kiedy wykonam ten manewr z lewym kierynkiem, po puszczeniu manetki kierunek klika 3 razy.
    Czyli reasumująć w prawo kliknie raz a w lewy trzy razy, dochodzędo wniosku że może być uwalony przerywacz ale pewności nie mam.
    Dlatego zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tego problemu, może ktoś sięjuż spotkał z takim dziwnym zachowaniem i znalazł rozwiązanie.
    Z góry dzięukję za wszelką pomoc i pomysły z usunięciem tej usterki.
    Pozdrawiam, Tadeusz.
  • Relpol przekaźniki
  • Admin grupy komputery
    A jak się zachowują światła awaryjne?
  • Poziom 3  
    Ja bym proponowal podmienić manetkę
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    Jak klikniesz w lewo działa tryb autostradowy a w drugą stronę nie.Chyba rzeczywiście uszkodzona manetka.
  • Poziom 8  
    Swiatła awaryjne działają normalnie, po wyłączeniu milkną.
    Nie rozumien o co chodzi z tym trybem autostradowym, co to ma do kierunkowskazów ?
    Tak ja kpisałem wcześniej , po lekkim nacisku na manetkę kiedy zacznie klikać kierunek, puszczam manetkę, na prawym kierunku kliknie raz, na lewym trzy razy, co ma do tego manetka ?
    Nie jest to wina przerywacza ?
    Siedząc w samochodzie bez odpalania silnika włączałem kierunki i kręciłem kierownicą, manetka odbija prawidłowo i kierunki gasną, ten problem nie występuje non stop, od czasu do czasu po wyprostowaniu kierownicy wychodząc z zakrętu, manetka odbije a kierunek nadal miga.
  • Admin grupy komputery
    asterix1965 napisał:
    Nie rozumien o co chodzi z tym trybem autostradowym, co to ma do kierunkowskazów ?
    Funkcja kierunkowskazów - po krótkim dotknięciu powinien mignąć 3 razy - wystarczy by wykonać manewr zmiany pasa ruchu na autostradzie.

    Nie wiem gdzie w tym modelu był przekaźnik kierunkowskazów, ale możliwe, że jest w włączniku świateł awaryjnych.

    Można też wykonać diagnostykę komputerową, może "wypluje" jakieś błędy.
  • Poziom 8  
    Przekaźnik kierunków jest raczej pod tablicą , słychać tam jego pracę.
    nie wiem tylko za co się wziąć, przekaźnik czy manetkę ? :(
    Nie mam niczego na podmianę.
  • Poziom 38  
    Słyszysz za licznikiem bo to głośnik w liczniku emituje te dźwięki 😀
  • Poziom 8  
    To gdzie mam szukać tego przerywacza ?
  • Poziom 43  
    Manetka głupieje, słychc buzzer nie przekaźnik. Ten sam jest od świateł.
  • Poziom 8  
    Teraz jestem w kropce, pod linkiem mowa o module elektroniki za 1400 zeta , koszmar.
    A jeśli to przekaźnik czy jak go zwal, czyli ten od świateł , to gdzie się znajduje ?
  • Poziom 36  
    Tam nie ma przekaźnika, tak jak napisał ci już kolega. Zasilanie idzie z półprzewodnika a dźwięk przekaźnika elektromechanicznego imituje buzer.
  • Poziom 8  
    Więc gdzie mam szukać przyczyny takiego zachowania kierunkowskazów ?
    Potrzebuję konkretnej wskazówki, czy to manetka czy przekaźnik/przerywacz ?
  • Poziom 43  
    Testerem podglądniesz stan manety
  • Poziom 8  
    Nie mam testera, mogę jedynie fizycznie zdemontować manetkę, nie wiem jednak czy warto jeśli wina leży gdzie indziej.
  • Admin grupy komputery
    asterix1965 napisał:
    Nie mam testera, mogę jedynie fizycznie zdemontować manetkę, nie wiem jednak czy warto jeśli wina leży gdzie indziej.
    Skoro nie chcesz (nie możesz) nic sprawdzić, to jak mamy pomóc? Nie ma złotego środka.
  • Poziom 8  
    W temacie zadałem pytanie czy ktoś spotkał się z takim problemem i spodziewalem się szybkiego rozwiązania problemu.
    Widać jednak że to odosobniony przypadek, nie spodziewałem się że będę musiał posiadać jakieś testery aby stwierdzić usterkę, liczyłem że da się to zrobić organoleptycznie i bez dodatkowych wydatków.
    Mialem nadziejęże wystarczy przeczyszczenie styków na stwierdzonej usterce ( manetka ) lub wymiana przerywacza.
    Widzę jednak że to głębsza woda na którą nie byłem przygotowany.
    Chyba zabiorę sięza rozebranie manetki, potem poszukam przekaźnika, a jak to nie pomoże to podpalę tą skodę i będzie po kłopocie ;)
  • Poziom 8  
    Witam, po dłuższym czasie udalo mi się zdobyć identyczny przełącznik zespolony.
    Wymieniłem i w zasadzie na chwilę obecną nie wiem czy to coś pomogło.
    Samochodem jeździ córka, będzie obserwować zachowanie kierunkowskazów, czy przestały migać po wyłączeniu manetki czy nadal się zacinają.
    Jeśli dalej będą problemu to się jeszcze odezwę.
    Na razie dziękuję za wszelką pomoc :)
  • Poziom 8  
    Witam ponownie, jak sięokazuje po wymianie manetki/przełącznika zespolonego, kierunkowskazy nadal migają po jej wyłączeniu.
    Dziej się to sporadycznie ale jednak wprowadza kierowców w błąd i nie chciał bym aby coś złego stało się na drodze.
    Szukam nadal przyczyny tego zachowania kierunkowskazów, co może być tego powodem ?
    Gdzie szukać problemu, czy to jakiś przekaźnik czy przerywacz ?
    Jak i gdzie zlokalizować problem ?
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  • Poziom 8  
    Witam, piszę ponownie i przepraszam że post pod postem, jednak nikt nie odpowiedział więc opiszę to co stwierdziła córka.
    Po włączeniu kierunkowskazu i jego automatycznym wyłączeniu, kierunki przestają migać normalnie, tzn. na tablicy gaśnie kontrolka kierukowskazu, nic nie słychać aby działały.
    Jednak działają nadal i dziwnie się zachowują, mrugają szybciej niż przy normalnie włączonym kierunku.
    Wiem że tak się dzieje kiedy jest przepalona jedna z żarówek, wtedy jednak na tablicy mróga także kontrolka od kierunku z taką samą prędkością jak żarówka.
    W tym przypadku tak nie jest i to jest zagadka, dzieje się to sporadycznie i na obu kierunkowskazach, już parę razy kierowcy zwracali córce uwagę na mimgający kierunek.
    Nie wiem co jest tego powodem i szukam tutaj pomocy, może ktoś mi podpowiedzieć co powoduje takie zachowanie kierunków ?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    tu pomozw tylko schemat elektryczny i skrupulatne sprawdzenie z kad erprad na te kierunkowskazy
  • Poziom 8  
    A co mi po schemacie, nie jestem elektrykiem samochodowym, szukanie wiadra z prądem nie rozwiąże problemu.
    Jeśli tak ma wyglądać pomoc w rozwiązaniu problemu to można zamknąć temat.
  • Poziom 38  
    Sam możesz to zrobić skoro jesteś niezadowolny z darmowych porad. Nikt nie jest wróżką na etacie, że bezbłędnie wskaże uszkodzenie.
  • Poziom 36  
    asterix1965 napisał:
    A co mi po schemacie, nie jestem elektrykiem samochodowym, szukanie wiadra z prądem nie rozwiąże problemu.
    Jeśli tak ma wyglądać pomoc w rozwiązaniu problemu to można zamknąć temat.


    Proszę Pana, z pana strony padło pytanie , padły też odpowiedzi i podpowiedzi . Jeżeli się okazuje że temat przerósł wiedzę i umiejętności to oddajemy auto do warsztatu , tam uiszczamy skromna opłatę, coś pomiędzy 200 a 450 złotych i cieszymy się sprawnym pożeraczem kilometrów.

    Proszę modów o pozostawienie tematu na forum.
    Jako okaz w ogrodzie botanicznym.
  • Poziom 8  
    Tak jak najbardziej, nazwę forum też można zmienić na "Zootroda".
  • Poziom 8  
    Tak jak najbardziej, nazwę forum też można zmienić na "Zootroda".

    Dodano po 1 [minuty]:

    Problem nie rozwiązany, brak konkretnych podpowiedzi ze stronu użytkowników forum.
    Takie fora nie powinny istnieć.