logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Adiva JD144K - czyste zwarcie na zasilaniu. Co się stało???

Pawel6699 14 Wrz 2005 14:29 1433 10
  • #1 1817383
    Pawel6699
    Poziom 11  
    Witam
    Mam czyste zwarcie na złączy zasilania: miernik piszczy.
    Adiva model: JD144K. Naprawiam monitor mojej dziewczynie, nie znam się dobrze na elektronice.
    Przy wkładaniu wtyczki do kontaktu z gniazdka poleciały iskry. Zdjąłem obudowę – spalił się bezpiecznik więc go wymieniłem.
    Po ponownym podłączeniu znowu się spalił.
    Sprawdziłem diody – jedna na mostku Gretza była uszkodzona, wymieniłem na nową taką samą i monitor chodził cały dzień. No właśnie – TYLKO cały dzień a później znowu wysiadł. Znowu sprawdzam diody na układzie zasilania i pompującym i wszystkie wydają się ok. Monitor daje na wejściu zasilania czyste zwarcie. Co to może być?
  • #3 1818413
    Pawel6699
    Poziom 11  
    Dzięki wielkie!!! Wymieniłem pozystor i działa!
    Mam tylko jeszcze jedno pytanie: w monitorze był pozystor o oznaczeniu 140M271 a w sklepie mieli tylko 30M170. Ten pozystor odpowiada za cewkę rozmagnesowywującą kineskop. Monitorek się uruchamia. Czy może taki zostać czy wymienić raczej na 140M271? Co oznaczają te cyferki?
    Z góry wielkie dzięki!
  • Pomocny post
    #4 1818460
    lukashb
    Poziom 39  
    Ocena: 417
    Spokojnie, może być taki jeżeli działa cewka...co do literek niewiem, mam jedno ale, napisaleś że wcześniej poszedł mostek, i wymieniłeś tylko jedną diodę (uszkodzoną). Zazwyczaj wymienia się wszystkie 4 naraz, bo może (ale nie musi) uszkodzić się kolejna, na skutek przeciążeń i starości
  • #5 1818508
    Pawel6699
    Poziom 11  
    A jak mogę sprawdzić czy cewka rozmagnesowywująca kineskop działa?
  • Pomocny post
    #6 1818580
    ogryz
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 134