Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka z silnikiem Briggs Stratton Quantum - siwy dym

18 Cze 2019 11:27 477 6
  • Poziom 16  
    Mam problem z kosiarką z silnikiem Briggs Stratton Quantum (niestety nie znam dokładnego modelu) - kosiarka jest już co prawda wiekowa ale bardzo dobrze się spisuje - pali od strzała, jest bardzo mocna, szeroka itp. Problemem jest to że bierze olej i dymi na biała - w szczególności po odpaleniu (nawet po krótkim postoju na wyrzucenie trawy z kosza) i przy wjechaniu w większą kępę trawy.
    Podejrzewam iż ten dym nie jest zbyt dobry dla zdrowia więc nie chciałbym się truć i teraz pytanie czy opłaca się ją remontować i czy ma to sens - pierścienie można kupić za 40zł więc całkiem tanio, tylko zastanawiam się czy olej nie dostaje się z głowicy?
    Proszę o poradę kogoś z doświadczeniem.
  • Poziom 22  
    Podpowiem na moim przypadku. Inny model ale silnik B&S. Wymiana samych pierścieni jedynie pogorszyła sprawę. W wiekowych silnikach zachodzi zjawisko "owalizacji cylindra",więc wymiana samych pierścieni nie pomoże. Należy wymienić komplet: cylinder, tłok i pierścienie.
  • Poziom 14  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=3292512&highlight=

    poczytaj kolego, mój przykład że wymiana pierścieni nawet w silniku z owalnym cylkiem daje radę, rozbierz kosiarkę, na spokojnie oceń gładź, szczeliny na zamkach pierścieni, bądź co bądź jeśli kosiarka służyła tyle lat to grzechem nie dać tych 40zł i nie spróbować jej naprawić.

    ps. kosiarka chodzi już drugi sezon i nie ma ochoty umierać ;p
  • Poziom 40  
    Ja bym sprawdził ze nie są wywalone prowadnice zaworów w szczególności ssącego bo będzie tamtędy brał olej. No i jeszcze ten "zawór" odmy ale to przy okazji. A jeszcze wcześniej luzy zaworowe i przylgnie ale to poza konkursem.
  • Poziom 1  
  • Poziom 16  
    Rozkręciłem silnik i okazało się że ten silnik nie ma żeliwnej tulei, natomiast gładź cylindra nie jest porysowana, ale są na niej głębokie wżery (bardzo wyraźnie widoczne i wyczuwalne pod palcem) - swoją drogą może wie ktoś skąd takie pionowe wżery mogły się wziąć?
    I pomimo że byłem nastawiony negatywnie do efektów naprawy to postanowiłem spróbować i wymienić pierścienie na nowe ( te stare były mocno zużyte - luz na zamkach były w granicach 2,7 -2,9 mm) - przy ręcznym ruszeniu tłokiem na gładzi zostawało pełno oleju. Cylinder doczyściłem papierem ściernym z nafta, silnik złożyłem i po odpaleniu naprawdę REWELACJA - nawet grama czarnego dymu, nawet zaraz po odpaleniu.
    Naprawdę polecam taki sposób naprawy gdyż wymiana jest prosta, tania a efekty przerosły moje oczekiwania.
  • Poziom 20  
    Cylinder pewnie jak jajko dawno przegrzany stad takie wżery. Teraz nie zapomnij jak dolewasz paliwo to od razu uzupełniaj olej.