Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1.4 X14NZ problem z komputerem

marol78 15 Wrz 2005 14:19 2503 12
  • #1 15 Wrz 2005 14:19
    marol78
    Poziom 2  

    Mój problem to Astra 1.4 8V X14NZ. Od prawie roku mam następujący problem: samochód jak coś mu odbije gaśnie na benzynie jak i na gazie i później nie może zapalić. Po paru próbach w końcu odpala i znów działa ok. Czasem występuje to raz w tygodniu czasami parę razy dziennie (nigdy w serwisie ). Na początku myśleli, że jest to wina przewodów i świec (wymienili) - nadal to samo, regulowali gaz chyba z 10 razy - dalej to samo, wymienili reduktor gazu - dalej to samo, wsadzili jakiś gumowy wąż od reduktora do filtra powietrza - nadal to samo, podpinali go do komputera kilka razy i nie ma żadnych błędów. Teraz stwierdzili jednak, że to wina komputera. Jeździli z podpiętym jakimś urządzeniem diagnostycznym i pokazuje im błędne odczyty komputera np. temperatura -200 przy naciśnięciu gazu, jest mulasty zarówno na benzynie jak i na gazie. Najlepsze jest to, że kazali mi szukać komputera żeby podpiąć i sprawdzić czy to jest jego wina. Może ktoś już spotkał się z takimi objawami i może to jest jakaś drobnostka, a ja już wydałem tyle kasy i jeszcze pewnie nie koniec, bo komputer pewno będę musiał zakupić.

    Pozdrawiam i proszę o radę i pomoc

    0 12
  • #2 15 Wrz 2005 15:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 15 Wrz 2005 15:20
    marol78
    Poziom 2  

    Tzn możesz przybliżyć trochę. Jak zlokalizować usterkę? Co zrobić żeby być pewnym że to właśnie to? Gdzie to mogę zrobić i za ile? Czy warto? Może lepiej kupić używkę - tylko trudno znaleźć.
    Na innym forum podpowiadają mi że to moduł zapłonowy i żeby ECU nie ruszać chyba że w ostateczności bo można łatwo uwalić. Jednak mechanicy twierdzą że nie jest to moduł bo iskra cały czas jest. Już sam nie wiem kto ma rację.


    Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie

    0
  • #4 16 Wrz 2005 00:04
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Jest to dziwne bo skoro jest iskra a jedzie na gazie,sterownik wtrysku jest odpięty od wtryskiwacza ,to musi brakować iskry.To sugeruje moduł zapłonowy.Ale jak są kłopoty z uruchomieniem to może być moduł albo sterownik.Bo odpalanie jest na etylinie.

    0
  • #5 16 Wrz 2005 00:10
    kamihen
    Poziom 15  

    A komputer od gazu wymieniali ,bo nic na ten temat nie piszesz.

    0
  • #6 16 Wrz 2005 00:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 16 Wrz 2005 00:48
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Masz racje a ja trzymam w ręku taki sterownik , w tym tygodniu nie byłem jeszcze w Krakowie a ładnie tam oj ładnie.

    0
  • #8 01 Paź 2005 19:49
    kami
    Poziom 10  

    Twoim problemem jest moduł zapłonowy na bank z taką usterką jeżdziłem prawie dwa lata i nikt z gazowników nie wiedział o co chodzi oni zakładają instalacje a z zawodu są hydraulikami ! Kazali mi kupić nową centralke, sonde , czujnik przepustnicy a na koniec przelutować komputer itd. Z czego połowę kupilem, najlepiej podiedż do jakiegoś warsztatu zajmującego się tylko elektryką i poproś żeby założyli ci moduł za kałcją i pojeżdzisz pare dni. Ja załatwiłem to w sklepie wziełem używany jeżdże już prawie miesiąc i wszystko gra,można też sprawdzić komputer czy niema zimnych lutów ale to w ostateczności . POZDRAWIAM

    0
  • #9 01 Paź 2005 20:12
    Itek
    Poziom 20  

    No niestety jak kolega wspomiał trzeba przelutować i po usterce .
    Jak sam nie potrafisz to poproś żeby wymontowali ci komputer i zawieź go do jakiegoś elektronika i ci go przelutuje. Spowrotem zamontować i po problemie.
    To chba najniszy koszt będzie.

    0
  • #10 02 Paź 2005 10:50
    MikeC
    Poziom 20  

    To nie jest Multec tylko moduł zapłonowy ... Jest Pod cewką zapłonową ... Problem standardowy ......Jak ochłodnie to pali znowu ..... Tak jest w 99% . Jakieś trzy lata temu wymieniałem ich 4-5 na tydzień ... Pozdrawiam MikeC ..

    1
  • #11 02 Paź 2005 14:57
    marcin p
    Poziom 12  

    Ja bym stawiał na moduł zapłonowy lub na czujnik halla w aparacie.Mam w warsztacie średnio taki jeden przypadek na tydzień,wstawiamy wtedy na próbę nowy moduł lub czujnik halla.Piszesz że na diagnostyce pokazuje ci 200 stopni a czym przeprowadzasz diagnostykę?.Np. mega macs przy parametrach tego silnika też pokazuje głupoty.

    0
  • #12 27 Maj 2009 13:39
    alldar
    Poziom 1  

    Ja bym wymienił przekaźnik sterujący pracą benzyna/gaz.

    0
  • #13 27 Maj 2009 13:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto