Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra nierówne obroty

pawel23456 04 Kwi 2007 09:59 5168 25
  • #1 04 Kwi 2007 09:59
    pawel23456
    Poziom 9  

    Witam.posiadam astre 1.6XEL czyli 16 zaworowa i mam z nia nielada problem. mianowicie kiedy sie nagrzeje obroty na benzynie skakaja od2do3 tys. na gazie jest podobnie albo gasnie. jesli ktos wie co sie dzieje to byłbym wdzieczny za rade

    0 25
  • Katalog Megger
  • #2 04 Kwi 2007 11:42
    jacekzamki
    Poziom 16  

    pawel23456 napisał:
    Witam.posiadam astre 1.6XEL czyli 16 zaworowa i mam z nia nielada problem. mianowicie kiedy sie nagrzeje obroty na benzynie skakaja od2do3 tys. na gazie jest podobnie albo gasnie. jesli ktos wie co sie dzieje to byłbym wdzieczny za rade



    sprawdź silniczek krokowy i sondę lambda

    0
  • Katalog Megger
  • #3 04 Kwi 2007 11:46
    pawel23456
    Poziom 9  

    a mozesz mi powiedziec jak samemu sprawdzic sonde Lambda

    0
  • #4 04 Kwi 2007 12:06
    jacekzamki
    Poziom 16  

    pawel23456 napisał:
    a mozesz mi powiedziec jak samemu sprawdzic sonde Lambda


    odłaczyć sondę, odpalić silnik, wziąć w łapkę miernik i sprawdzić napięcie na wyjsciu. Nie mam pojecia jaki zakres napiec ma sonda akurat w tym samochodzie wiec tutaj Ci nie pomogę. Sprawdz najpierw czy w ogole napięcie jest.

    To moim zdaniem podstawowe sprawy na początek. Stawialbym jednak na krokowca



    edit:
    dwa posty nizej jest conieco na temat sondy w oplu:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic726036.html

    0
  • #5 04 Kwi 2007 12:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 04 Kwi 2007 12:17
    jacekzamki
    Poziom 16  

    elektrit napisał:
    ale bzdurzycie z tym silniczkami, az się płakać chce


    mozesz rozwinac swoją genialną wypowiedż?

    przede wszystkim krokowiec odpowiada za wolne obroty


    gdybys nie wierzył:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_krokowy

    " w samochodach – odpowiada za obroty na biegu jałowym i ssanie przy uruchomieniu silnika i zaraz po. "

    (trochę teorii)

    0
  • #7 04 Kwi 2007 12:19
    pawel23456
    Poziom 9  

    komputer pokazuje mi ze cos jest z czujnikiem temperatry niewiem czy moze miec to jakis wpływ???

    0
  • #8 04 Kwi 2007 12:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 04 Kwi 2007 12:25
    jacekzamki
    Poziom 16  

    elektrit napisał:
    jacekzamki, a on sobie żyje tak swoim życiem, czy jest sterowany przez coś?
    Pewnie nie wiesz.
    Dalej-szybka stabilizacja biegu jałowego w tym modelu jest realizowana poprzez dynanmiczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
    Za wolne obroty odpoiwada tam wiele czynników.
    Czujnik temp. biegu jałowego ma znaczny wpływ na bieg jałowy.


    oczywiscie ,masz rację. Ale zauważ, że napisałem:

    " To moim zdaniem podstawowe sprawy na początek "

    co oznacza ze nie tweirdzę ze to na 100% krokowiec, twierdzę że NA POCZATEK WARTO TO SPRAWDZIC.

    a kolega od astry dopiero teraz byl uprzejmy napisac cos o czujniku. Sam zatem udzielil sobie odpowiedzi

    0
  • #10 04 Kwi 2007 12:35
    pawel23456
    Poziom 9  

    no tak bo poszłem grzebac do autka i podczas pracy zapaliła mi sie kontrolka od kodów.no i taki wykryłem.tylko teraz musze znalesc ten czujnik obejzałem cały silnik i jakos nie moge sie go dopatrzec.
    czyli waczym zdaniem nalezy wymienic ten czujnik od tem. cieczy???

    0
  • #11 04 Kwi 2007 12:43
    jacekzamki
    Poziom 16  

    pawel23456 napisał:
    no tak bo poszłem grzebac do autka i podczas pracy zapaliła mi sie kontrolka od kodów.no i taki wykryłem.tylko teraz musze znalesc ten czujnik obejzałem cały silnik i jakos nie moge sie go dopatrzec.
    czyli waczym zdaniem nalezy wymienic ten czujnik od tem. cieczy???


    z tego wynika ze na pierwszy ogien idzie wlasnie on. Znajdz jakąś serwisowke do tego auta, ew. poszukaj na stronach interenetowych, pewnie gdzies znajdziesz instrukcje gdzie jest w tym modelu. Sprawdz przewody, ew napiecia zanim wywalisz kase na zakup nowego.

    0
  • #12 04 Kwi 2007 12:46
    pawel23456
    Poziom 9  

    przewody gdyby miały przebicie to by mnie lekko posmyrały a pozatym nie sadze zeby od przewodów miał takie wachania nia jałowym

    0
  • #13 04 Kwi 2007 12:47
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    czujnik temperatury jest w obudowie termostatu

    0
  • #14 04 Kwi 2007 12:49
    jacekzamki
    Poziom 16  

    przewody OD CZUJNIKA !

    rany boskie...

    0
  • #15 04 Kwi 2007 13:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 04 Kwi 2007 14:21
    piotrdan
    Poziom 19  

    A jakoś nikt gazu się nie czepił ani lewego powietrza. Może bloki na maksa poprzestawiane. Poza tym jacekzamki odłączając sondę od sterownika silnika jak myślisz jak powinno wyglądać napięcie na sondzie np 1V ? będzie oscylować czy stać w miejscu ? zakładając że silnik nie jest uszkodzony mechanicznie np. nie ssie lewego powietrza

    0
  • #17 04 Kwi 2007 14:26
    jacekzamki
    Poziom 16  

    piotrdan napisał:
    A jakoś nikt gazu się nie czepił ani lewego powietrza. Może bloki na maksa poprzestawiane. Poza tym jacekzamki odłączając sondę od sterownika silnika jak myślisz jak powinno wyglądać napięcie na sondzie np 1V ? będzie oscylować czy stać w miejscu ? zakładając że silnik nie jest uszkodzony mechanicznie np. nie ssie lewego powietrza



    odlaczajac sonde od sterownika sprawna sonda nadal pokazuje napięcia - oczywiscie ich wartosc powinna sie zmieniac. Na razie w ogole ustalmy czy ta sonda cokowliek pokazuje

    0
  • #18 04 Kwi 2007 14:49
    piotrdan
    Poziom 19  

    jacekzamki napisał:

    odlaczajac sonde od sterownika sprawna sonda nadal pokazuje napięcia - oczywiscie ich wartosc powinna sie zmieniac. Na razie w ogole ustalmy czy ta sonda cokowliek pokazuje


    Tak - tak powinno sie dziać gdyby silnik był idealny i mieszanka była by w 100% stechiometryczna, wtedy sonda może by oscylowała . Lecz po odłączeniu sondy mieszanka się lekko zmieni na bogatą lub ubogą (silnik będzie odczytywać dane z zapisanej mapy w sterowniku) i napięcie będzie niskie lub wysokie. Więc dochodzimy do wniosku że nie odłącza się sondy tylko mierzy na podłączonej do sterownika. Sonda pracuje w pętli zamkniętej i to ona decyduje kiedy sterownik ma zmienić mieszankę a nie sterownik.
    Jak napisałeś Elektritowi (Trochę Teorii)

    0
  • #19 04 Kwi 2007 15:53
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 04 Kwi 2007 17:41
    fly07
    Poziom 13  

    pawel23456 napisał:
    Witam.posiadam astre 1.6XEL czyli 16 zaworowa i mam z nia nielada problem. mianowicie kiedy sie nagrzeje obroty na benzynie skakaja od2do3 tys. na gazie jest podobnie albo gasnie. jesli ktos wie co sie dzieje to byłbym wdzieczny za rade

    Jaką masz instalację gazową?

    0
  • #21 04 Kwi 2007 21:58
    pawel23456
    Poziom 9  

    instalacjie mam zwykła nie sekwencyjna. własnie wróciłem z łodzi i powiem ze na zimnym silniku jest ok dopiero jak sie zagzeje i jadac na benzynie na w momecie gdy jest bieg jałowy obroty skakaja od 1.5 do 3 tysi po drodze znowu pokazał mi sie bład. dodam ze wskazówka od temp sie podnosi doszła do 100 i wentylator sie nie zalączył. czemu tak trudno dostac sie do tego czujnika gdzie on w takim razie sie znajduje?

    0
  • #22 04 Kwi 2007 23:07
    fly07
    Poziom 13  

    Zakręć butlę i spróbuj jazdy na benzynie. Jak bedzie dodrze to dopiero możesz zająć sie gazem.

    0
  • #23 04 Kwi 2007 23:16
    pawel23456
    Poziom 9  

    własnie na jak przełonze na benzyne to tak faluje a na gazie to odrazu gasnie na jałowym no chyba ze silnik jest jeszcze zimny to chodzi na gazie na biegu jałowym

    0
  • #24 04 Kwi 2007 23:30
    flis
    Poziom 14  

    A przypadkiem nie miałeś wystrzału w kolektor ssący?Zwróć uwage czy wszystkie przewody ciśnieniowe i podcisnieniowe sa oki przy kolektorze ssącym.Miałem podobny problem okazało się ze wybuch gazu'przeczyscił kolektor'.

    0
  • #25 04 Kwi 2007 23:32
    pawel23456
    Poziom 9  

    sprawdzałem te przewody jeden nawet wymieniłem bo był pekniety ale niestety to nic nie pomoglo

    0
  • #26 05 Kwi 2007 11:52
    pawel23456
    Poziom 9  

    Mam jeszcze takie pytanie czy w momecie gdzy odłoncze czujnik temp. powinny nastapic jakies zmiany. pytam ponieaz tak zrobiłem znalazłem dwa czujniki jeden do którego dochodzi jeden kabelek i gdzy go odłączyłem to wskazówka od temp. nie pokzywała. oraz drógi z dwoma przewodami w momecie gdy go odłączyłem nic sie nie działo silnik nadal falował. Domyslam sie ze tenczujnik z dwoma przewodami podaje sygnal do koputera i to on moze byc uszkodzony.???przy tempokoło 40 st C wskaznie jest 1.4k ohm

    Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest praktyczna róznica pomiedzy kodem Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie a
    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie??

    Dodano po 3 [godziny] 45 [minuty]:

    witam wymontowałem czujnik temp. i gdy badałem go miernikiem zauwazyłem ze gdy temp spada to opur maleje teraz tylko problem jakie powinno byc wskazanie??
    sonde lambda tez badałem i wskazanie było 1.9v

    1