Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Partner pikanie - Peugeot Partner 2.0 HDI 2003 wyczieraczk i trzy piknię

swiderEK1 04 Aug 2019 16:10 1941 10
Texa Poland
  • #1
    swiderEK1
    Level 5  
    Witam Was, potrzebuje waszej pomocy. Mam dwa problemy z moim Peugeot Partner 2.0 HDI 2003 (poliftowy).

    1. Nie wiem jak dawno się to stało ale wycieraczka tylna nie działa. Nie mam instrukcji - nie bardzo wiem, który bezpiecznik odpowiedzialny jest za tylne wycieraczki? Podpowie ktoś?
    Czy jeśli to nie bezpiecznik to podpiąć na krótko 12V do silnika wycieraczek i sprawdzić czy zaskoczy? Nie ściągałem jeszcze tej tapicerki z klapy (mam klapę - nie dzielone drzwi). Czy jakiś inny sposób jest na to? Miernik napięcia i sprawdzić czy prąd idzie?

    2. Drugi problem to pikanie. Mam błąd AIRBAG - komputer pokazuje że coś jest z poduszką w siedzeniu kierowcy - mówił żebym sprawdził czy wtyczka nie zaśniedziała - więc jeden błąd mam.

    Natomiast mam takie irytujące pikanie (3 piknięcia) czasem piknie raz i pozwala o sobie zapomnieć a czasem pika tak często że robi się to irytujące. Nie wiem czy powodem jest błąd poduszki czy coś innego. Spotkaliście się z takim czymś? Z którego głośnika ten dzwięk dolatuje? Może pozbyć się głośnika? Wiem że to nieprofesjonalne ale to pikanie jest od początku (5lat).
  • Texa Poland
  • #3
    swiderEK1
    Level 5  
    a gdzie kod silnika znajdę? na tylnej klapie jest tylko jedna wycieraczka (z wbudowanym spryskiwaczem - który działa prawidłowo)

    bezpieczniki niestety sprawne.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #4
    piachu1994
    Level 38  
    Ściągaj plastik od osłony klapy i wyciągnij wtyczkę od silniczka. Następnie włącz tylną wycieraczkę i we wtyczce względem masy samochodu dokonuj pomiarów NAPIĘCIA.
    Często jest problem w przelotce z nadwozia do klapy - pękają przewody i nie masz połączenia.

    P.S. możesz włączyć wycieraczkę i ruszać przelotką - jak ruszy to masz winowajcę :)
  • Helpful post
    #5
    Millaka
    Level 21  
    piachu1994 wrote:
    Często jest problem w przelotce z nadwozia do klapy - pękają przewody i nie masz połączenia.

    Dokładnie, to jest najczęściej spotykana przyczyna jeśli chodzi o tylną wycieraczkę.
    A co do pikania to pierwsze co mi przychodzi na myśl to czujnik zajęcia fotela, czyli niezapięte pasy.
    Może tam już było coś mieszane i teraz pika.
  • #6
    swiderEK1
    Level 5  
    Sprawdziłem wtyczkę (bezpośrednia przy silniku wycieraczki), są trzy kable opisane 1, 2 i 3 (szary, żółty, żółty z zielonym paskiem) i jeśli dobrze rozumiem to jeden z nich jest masą (żółty) i napięcie na pozostałych jest po 12,44V zatem jeśli dobrze rozumuję to prąd do silnika dociera. Silnik w takim razie uszkodzony albo się zastał ... nie wiem. Wymiana?

    Jak są niezapięte pasy to mam kontrolkę (czerwoną) informaującą o niezapiętym pasie. Jak nie zamknę drzwi to lampka sufitowa miga i pika. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą - nacisk siedzenia pasażera?
  • #7
    Millaka
    Level 21  
    Jeszcze jedno, jaki masz stan "Eolys"? Jeśli osiągnął rezerwę to też będzie pikało, dokładnie trzy razy.
  • #9
    swiderEK1
    Level 5  
    nawet nie wiedziałem że coś takiego jest "Eolys" (kiepski ze mnie mechanik) a czy komputer powinien widzieć niski stan tego płynu? czy niefabryczne radio może być powodem pikania?
  • #10
    swiderEK1
    Level 5  
    Eolys`a brak w tym aucie. Zastnawiam się nad kupnem radia - ciekaw jestem czy to coś zmieni. Orientujecie się czy radio trzeba jakoś przekodować - wbić win auta? Jeśli tak to czy muszę mieć do tego urządzenie jakieś?
  • #11
    pepe150
    Level 36  
    Komputer diagnostyczny by zmienić VIN w radiu.
    Eloys jest wtedy kiedy jest filtr FAP.

    W Peugeotach i Citroenach był problem z tylną wycieraczką, że się zacierała. W środkowym trzpieniu przechodzi rurka od spryskiwacza.
    Z biegiem czasu wszystko się zapieka, rozszczelnia i taki efekt.