Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Partner pikanie - Peugeot Partner 2.0 HDI 2003 wyczieraczk i trzy piknię

04 Aug 2019 16:10 1056 10
  • Level 4  
    Witam Was, potrzebuje waszej pomocy. Mam dwa problemy z moim Peugeot Partner 2.0 HDI 2003 (poliftowy).

    1. Nie wiem jak dawno się to stało ale wycieraczka tylna nie działa. Nie mam instrukcji - nie bardzo wiem, który bezpiecznik odpowiedzialny jest za tylne wycieraczki? Podpowie ktoś?
    Czy jeśli to nie bezpiecznik to podpiąć na krótko 12V do silnika wycieraczek i sprawdzić czy zaskoczy? Nie ściągałem jeszcze tej tapicerki z klapy (mam klapę - nie dzielone drzwi). Czy jakiś inny sposób jest na to? Miernik napięcia i sprawdzić czy prąd idzie?

    2. Drugi problem to pikanie. Mam błąd AIRBAG - komputer pokazuje że coś jest z poduszką w siedzeniu kierowcy - mówił żebym sprawdził czy wtyczka nie zaśniedziała - więc jeden błąd mam.

    Natomiast mam takie irytujące pikanie (3 piknięcia) czasem piknie raz i pozwala o sobie zapomnieć a czasem pika tak często że robi się to irytujące. Nie wiem czy powodem jest błąd poduszki czy coś innego. Spotkaliście się z takim czymś? Z którego głośnika ten dzwięk dolatuje? Może pozbyć się głośnika? Wiem że to nieprofesjonalne ale to pikanie jest od początku (5lat).
  • Texa PolandTexa Poland
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 4  
    a gdzie kod silnika znajdę? na tylnej klapie jest tylko jedna wycieraczka (z wbudowanym spryskiwaczem - który działa prawidłowo)

    bezpieczniki niestety sprawne.
  • Helpful post
    Level 36  
    Ściągaj plastik od osłony klapy i wyciągnij wtyczkę od silniczka. Następnie włącz tylną wycieraczkę i we wtyczce względem masy samochodu dokonuj pomiarów NAPIĘCIA.
    Często jest problem w przelotce z nadwozia do klapy - pękają przewody i nie masz połączenia.

    P.S. możesz włączyć wycieraczkę i ruszać przelotką - jak ruszy to masz winowajcę :)
  • Helpful post
    Level 19  
    piachu1994 wrote:
    Często jest problem w przelotce z nadwozia do klapy - pękają przewody i nie masz połączenia.

    Dokładnie, to jest najczęściej spotykana przyczyna jeśli chodzi o tylną wycieraczkę.
    A co do pikania to pierwsze co mi przychodzi na myśl to czujnik zajęcia fotela, czyli niezapięte pasy.
    Może tam już było coś mieszane i teraz pika.
  • Level 4  
    Sprawdziłem wtyczkę (bezpośrednia przy silniku wycieraczki), są trzy kable opisane 1, 2 i 3 (szary, żółty, żółty z zielonym paskiem) i jeśli dobrze rozumiem to jeden z nich jest masą (żółty) i napięcie na pozostałych jest po 12,44V zatem jeśli dobrze rozumuję to prąd do silnika dociera. Silnik w takim razie uszkodzony albo się zastał ... nie wiem. Wymiana?

    Jak są niezapięte pasy to mam kontrolkę (czerwoną) informaującą o niezapiętym pasie. Jak nie zamknę drzwi to lampka sufitowa miga i pika. Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą - nacisk siedzenia pasażera?
  • Level 19  
    Jeszcze jedno, jaki masz stan "Eolys"? Jeśli osiągnął rezerwę to też będzie pikało, dokładnie trzy razy.
  • Level 4  
    nawet nie wiedziałem że coś takiego jest "Eolys" (kiepski ze mnie mechanik) a czy komputer powinien widzieć niski stan tego płynu? czy niefabryczne radio może być powodem pikania?
  • Level 4  
    Eolys`a brak w tym aucie. Zastnawiam się nad kupnem radia - ciekaw jestem czy to coś zmieni. Orientujecie się czy radio trzeba jakoś przekodować - wbić win auta? Jeśli tak to czy muszę mieć do tego urządzenie jakieś?
  • Level 35  
    Komputer diagnostyczny by zmienić VIN w radiu.
    Eloys jest wtedy kiedy jest filtr FAP.

    W Peugeotach i Citroenach był problem z tylną wycieraczką, że się zacierała. W środkowym trzpieniu przechodzi rurka od spryskiwacza.
    Z biegiem czasu wszystko się zapieka, rozszczelnia i taki efekt.