Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Ducato 3.0 mjtd - Wysokie ciśnienie, odcina zapłon

danny12345 17 Aug 2019 00:06 2730 7
  • #1
    danny12345
    Level 5  
    Witam, mam problem z Ducato 2008rok 3.0 mjtd, silnik IVECO.

    Auto odpala normalnie, przez chwile na zimnym silniku niema problemu, ale jak tylko dostanie troche ciepła, przy nagłym dodaniu gazu poniżej 2000 obr/min odcina go i gaśnie.

    Ciśnienie na listwie pod kompem pokazuje ok 390-400 zadane , a zmierzone tyle samo, jeśli powoli dodaje gazu to rośnie identycznie zadane i żądane i nie zgaśnie.



    Wtryski sprawdzone na przelew i są ok, czujnik na listwie podmieniony, regulator paliwa podmieniony.

    Jeśli wyciągne przewód powrotu paliwa z wtrysku to strasznie mocno wali paliwem, lecz odrzucam problem z wtryskami bo pod menzurkami mam zaciśniety przewód od przelewu, a gdy tylko go popuszczam to wali mocno z Niego, więc to raczej nie któryś z wtrysków. Powrót do baku odpięty, przewód osobny do bańki i dalej ten sam problem, wali mocno z przewodu powrotnego do bańki i przestaje cisnąć przez węzyki od wtrysków .

    Błąd, który pojawia się po odcieniu i zgaśnieciu auta jest opisany jako :"obwod pompy paliwa wysokiego ciśnienia , wyregulowany".

    Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać?
  • #2
    bearq
    Level 38  
    danny12345 wrote:
    Ciśnienie na listwie pod kompem pokazuje ok 390-400 zadane , a zmierzone tyle samo, jeśli powoli dodaje gazu to rośnie identycznie zadane i żądane i nie zgaśnie.

    A jak mu przyciśniesz to co pokazuje? Może pompka w zbiorniku nie wyrabia? Sprawdzałeś jej ciśnienie podczas deptania?

    Z tymi przelewami wtrysków to sprecyzuj bo raz piszesz że na przelewie są dobre a za chwilę że strasznie Ci przelew rzuca paliwem.
  • #3
    danny12345
    Level 5  
    Jak mu przycisne na postoju to zmierzone strasznie wzrośnie, gdzie zadane jest cisnienie dużo niższe, wtedy odetnie. Tylko wszystko dzieje się jak mu wcisne gaz poniżej 2000obr/min. , Powyzej tych obrotów dużo rzadziej takie coś się dzieje.

    Przelewy z wtrysków są ok, chodzi mi o przewód mały gumowy powrotny który dochodzi do każdego wtrysku pokolei, jeśli sie go odłączy to wali z Niego pod dość wysokim ciśnieniem paliwo. Tak jakby przelew szedł w drugą strone, czyli na wtryski, nie do baku.
  • #4
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Zawór na szynie/listwie.
  • #5
    danny12345
    Level 5  
    Zawór na listwie jest podmieniony ze sprawnego auta.
  • #6
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Może listwa zwalona, uszczelniacze zaworów dobrze osadzone ? Czepiłbym sie powrotu z niej.
  • #8
    goncia1
    Level 12  
    Witam, czy problem rozwiązany?