Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak ogrzewania w audi C4

eri 17 Wrz 2005 18:54 5568 2
  • #1 17 Wrz 2005 18:54
    eri
    Poziom 9  

    witam
    posiadam audi c4 1992r silnik 2,8 problem polega natym że włanczam ogrzewanie z panela od klimy ustawiam na max i nic nie grzeje,niedziała też nadmuch na przednią szybe,podłanczałem sie vag,vw tool to wybija komunikat(No Response from Controler) no i niewiem w czym problem.słyszałem ze błendy można odczytać na panelu od klimy tylko niewiem jak? Może ktoś mógłby mi pomóc,z góry dzięki

    0 2
  • Pomocny post
    #2 17 Wrz 2005 20:38
    grzesiek_nysa
    Poziom 25  

    Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika:
    KLIMATRONIK
    Zmiana jednostek wyswietlania temperatury.
    Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+'
    temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na
    wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej.
    Dostepne kody diagnostyczne.
    Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij przycisk
    recznego nawiewu gornego. Wyswietli sie 1c. Nacisnij '+' lub '-'
    temperatury zeby wybrac numer kodu. Nacisnij ponownie przycisk
    recyrkulacji. Wyswietli sie wartosc. Nacisnij '+' lub '-' temperatury
    ponownie aby wyswietlic inny kod.

    Uwaga: Silnik przeplywu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie sa
    instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominac wartosci wyswietlane dla tych
    elementow.

    Wyswietlana wartosci kodu.
    1 Uszkodzenie systemu - wyswietla jako Diagnostic Trouble Code (DTC),
    zobacz ustep ponizej
    2 Cyfrowa wartosc wewnetrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
    3 Cyfrowa wartosc wewnetrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej
    (G 56)
    4 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
    5 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zewnetrznej (otoczenia) (G 17),
    przod
    6 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury zewnetrznej (otoczenia)
    7 Cyfrowa wartosc czujnika temperatury otoczenia dmuchawy swiezego
    powietrza (G 109)
    8 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
    9 Wartosc roznicowa (blad?) klapy regulacji temperatury (Delta value of
    Temperature Regulator Flap)
    10 Wartosc bledu klapy regulacji temperatury
    11 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
    12 Specjalna wartosc klapy centralnej
    13 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
    14 Specjalna wartosc klapy nogi/odszraniacz
    15 Cyfrowa wartosc potencjometru silnika klapy przeplywu powietrza (G 113)
    16 Specjalna wartosc klapy przeplywu powietrza
    17 Predkosc samochodu (km/h)
    18 Aktualne napiecie dmuchawy powietrza (V)
    19 Specjalne napiecie dmuchawy powietrza (V)
    20 Napiecie sprezarki klimatyzacji (sprzegla klimatyzacji) (V)
    21 Numer wystepowania niskiego napiecia, nie-nieustalony
    22 Cykl klimatyzowania przelacznika wysokiego cisnienia klimatyzacji (F
    118)
    23 Cykle przelacznika wysokiego cisnienia klimatyzacji (F 118)
    24 Cykle przelaczania, absolutnie nie-wahajace sie
    25 Analogowa/cyfrowa wartosc, przelacznik Kick-Down
    26 Analogowa/cyfrowa wartosc, swiatla ostrzegania temperatury chlodzenia
    silnika (ECT)
    27 Wartosc kodu (Coding value)
    28 Predkosc obrotowa silnika (RPM)
    29 Predkosc obrotowa kompresora klimatyzacji - rowny obrotom silnika x 1.2
    (RPM)
    30 Wersja programu
    31 Sprawdzenie wyswietlacza (wszystkie segmenty sterownika zaswieca sie)




    32 Licznik bledow potencjometru klapy regulacji temperatury
    33 Licznik bledow potencjometru klapy centralnej
    34 Licznik bledow potencjometru klapy nogi/odszraniacz
    35 Licznik bledow potencjometru klapy przeplywu powietrza
    36 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
    regulacji temperatury (G 92)
    37 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
    regulacji temperatury (G 92), max.
    38 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
    centralnej (G 112)
    39 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
    centralnej (G 112)
    40 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
    nogi/odszraniacz (G114)
    41 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
    nogi/odszraniacz (G114)
    42 Sygnal skrajnego polozenia "zimno" - potencjometru silnika klapy
    przeplywu powietrza (G 113)
    43 Sygnal skrajnego polozenia "goraco" - potencjometru silnika klapy
    przeplywu powietrza (G 113)
    44 Licznik cyklow operacji pojazdu (nosnika?)
    45 Obliczona temperatura wewnetrzna (program wewnetrzny, cyfrowo)
    46 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program
    wewnetrzny)
    47 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnetrzny,
    w oC)
    48 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
    49 Licznik bledow sygnalu predkosciomierza (predkosc pojazdu)
    50 Czas postoju (min)
    51 Temperatura chlodzenia silnika (ECT) in oC
    52 Kanal graficzny 1 - pod warunkiem, ze kompresor klimatyzacji jest
    wylaczony - wyswietli sie 88.8.
    Zobacz ponizej.
    53 Kanal graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjsc jest identyfikowany
    wyswietleniem 88.8. Zobacz
    ponizej.
    54 Znak sterujacy
    55 Temperatura zewnetrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu
    sterownika klimatyzacji
    56 Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G
    86)
    57 Temperatura w oC, z wewnetrznego czujnika temperatury, desce
    rozdzielczej (G 56)
    58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale swiezego powietrza, (G
    89)
    59 Temperatura w oC, z zewnetrznego czujnika temperatury (G 17), przod
    60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa swiezego
    powietrza (G 109)
    61 Wersja programu (ostatnia)

    ------------------------------------------------------------------------
    --------
    Znaczenie kodow Diagnostic Trouble Code (DTC)
    00.0 brak bledow
    02.1 (G86) czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, ciagla przerwa,
    *02.1 (zobacz ponizej)
    02.2 Czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, ciagle zwarcie, zobacz
    02.1
    02.3 Czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, czasem przerwa
    02.4 Czujnik temperatury wewnetrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
    03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, ciagla
    przerwa, zobacz 02.1
    03.2 Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, ciagle zwarcie,
    zobacz 02.1
    03.3 Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
    03.4 Czujnik temperatury wewnetrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
    04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale swiezego powietrza, ciagla przerwa,
    *04.1 (zobacz ponizej)
    04.2 Czujnik temperatury w kanale swiezego powietrza, ciagle zwarcie,
    zobacz 04.1
    04.3 Czujnik temperatury w kanale swiezego powietrza, czasem przerwa
    04.4 Czujnik temperatury w kanale swiezego powietrza, czasem zwarcie
    05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, ciagla
    przerwa, *05.1 (zobacz ponizej)
    05.2 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, ciagle zwarcie,
    zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
    ponizej)
    05.3 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, czasem przerwa
    05.4 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, czasem zwarcie
    06.1 (G110) czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT), klimatyzacja
    ciagla przerwa, *06.1 (zobacz
    ponizej)
    06.2 Czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciagle
    zwarcie, zobacz 06.1
    06.3 Czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem
    przerwa
    06.4 Czujnik temperatury chlodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem
    zwarcie
    07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza,
    ciagla przerwa, *07.1 (zobacz
    ponizej)
    07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza, ciagle
    zwarcie, zobacz 07.1
    07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza, czasem
    przerwa
    07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza, czasem
    zwarcie
    08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciagla
    przerwa, *08.1 (zobacz ponizej)
    08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciagle zwarcie,
    zobacz 08.1
    08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
    08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
    08.5 Klapa regulacji temperatury, ciagla blokada, *08.5 (zobacz ponizej)
    08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
    08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
    11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciagla przerwa, *11.1
    (zobacz ponizej)
    11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciagle zwarcie, zobacz 11.1
    11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
    11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
    11.5 Klapa centralna, ciagla blokada, *11.5 (zobacz ponizej)
    11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
    11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
    13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciagla przerwa,
    *13.1 (zobacz ponizej)
    13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciagle zwarcie, zobacz
    13.1
    13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
    13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
    13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciagla blokada, *13.5 (zobacz ponizej)
    13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
    13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
    15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciagla przerwa, *15.1
    (zobacz ponizej)
    15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciagle zwarcie, zobacz 15.1
    15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
    15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
    15.5 Klapa powietrza, ciagla blokada, zobacz *15.5 (zobacz ponizej)
    15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
    15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
    17.0 Wadliwy sygnal predkosci samochodu
    18.1 Napiecie dmuchawy swiezego powietrza, ciagle
    18.3 Napiecie dmuchawy swiezego powietrza, sporadyczne
    20.1 Zle napiecie kompresora klimatyzacji - ciagle, *20.1 (zobacz ponizej)
    20.3 Zle napiecie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
    22.1 (F118) Wylacznik wysokiego cisnienia gazu klimatyzacji, ciagla
    przerwa, *22.1 (zobacz ponizej)
    22.3 Wylacznik wysokiego cisnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
    22.5 Wylacznik wysokiego cisnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5
    (zobacz ponizej)
    29.1 Detekcja poslizgu paska "soft", ciagla
    29.2 Detekcja poslizgu paska "hard", ciagla
    29.3 Detekcja poslizgu paska "soft", sporadycznie
    29.4 Detekcja poslizgu pasa "hard", sporadycznie

    Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
    *02.1 Domyslna wartosc cyfrowa 128 jest ustawiana jezeli czujnik jest
    uszkodzony
    *04.1 Wartosc dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
    *05.1 Wartosc dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
    *05.2 Domyslna wartosc cyfrowa 128 jest ustawiana jezeli czujniki G89 i G17
    sa rownoczesnie uszkodzone
    *06.1 Temperatura chlodzenia silnika jest wyliczana jezeli czujnik jest
    uszkodzony lub nie zainstalowany,
    diagnostyke wykonywac tylko powyzej 0 stopni Celsjusza
    *07.1 Zaprogramowana wlasciwa wartosc = 0
    *08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie moze byc dluzej sterowany
    automatycznie, tylko recznie
    *08.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade
    *11.1 Silnik klapy centralnej nie moze dluzej byc sterowany automatycznie,
    tylko recznie
    *11.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade
    *13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie moze dluzej byc sterowany
    automatycznie, tylko recznie
    *13.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade
    *15.1 Wartosc cyfrowa jest wewnetrznie zaprogramowana dla trybu limp-home
    (miekkiego?)
    *15.5 Silnik jest zapetlony, probowac programowo usunac blokade
    *20.1 Kompresor pozostaje wylaczony az napiecie bedzie wyzsze niz 10.8V
    przez ostatnie 25 sekund
    *22.1 Kompresor pozostaje wylaczony az wylacznik sie zamknie
    *22.5 Kompresor ponownie sie uruchamia, skaner bledow VAG 1551
    ------------------------------------------------------------------------
    --------
    Kody kanalu 52 - OBD - kompresor klimatyzacji wylaczony
    Jezeli kompresor klimatyzacji jest wylaczony, wyswietla sie "88.8", pojawia
    sie ponizsze alfanumeryczne kody, beda wyswietlane.
    Czesc warunkowa
    a1 Przerywanie lub blokowanie, przelacznik wysokiego cisnienia gazu
    klimatyzacji, 120 x wylaczony
    b1 Obroty silnika (RPM) ponizej 200 - 500
    c1 Obroty silnika (RPM) powyzej 6000
    d1 Obroty silnika (RPM) powyzej 6000
    e1 Funkcje systemu OK
    f1 Funkcje systemu OK
    a2 Klimatyzacja recznie wylaczona (klimatyzacja nie aktywna)
    b2 Niskie napiecie
    c2 Przelacznik Kick-down, kompresor wylaczony na 12 s max.
    d2 Wlaczona kontrolka temperatury chlodzenia silnika (ECT)
    e2 Wylacznik niskiego cisnienia gazu klimatyzacji (F73)
    f2 Wylacznik wysokiego cisnienia gazu klimatyzacji (F118)
    a3 Wybrany tryb ECON
    b3 Wybrane OFF
    c3 Zewnetrzna temperatura (otoczenia) za niska
    d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
    e3 Wysokie cisnienie wystapilo ponad 30 razy
    f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy swiezego powietrza (G109) ponizej
    27 oF (-3 oC)
    g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 musza wyswietlac sie kolejno - wtedy
    system OK)
    Kropka dziesietna
    Zaswieci sie - kompresor klimatyzacji ON
    Kropka dziesietna
    Zgasnie - kompresor klimatyzacji OFF
    ------------------------------------------------------------------------
    --------
    Kody kanalu 53 - OBD - Stan kodow elektrycznych wyjsc systemu
    Gdy wyjscia elektryczne NO sa aktywne, wyswietli sie "88.8", pojawia sie
    ponizsze alfanumeryczne kody, beda wyswietlane. Kropka dziesietna w "88.8"
    nie jest wyswietlana w tym kanale.
    Czesc warunkowa
    a1 Wentylator wewnetrznego czujnika temperatury
    b1 Zamknieta klapa swieze powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
    c1 Zamkniety zawor ogrzewania
    d1 Przewody dwukierunkowe
    e1 Kompresor klimatyzacji ON
    f1 Pierwszy bieg wentylatora chlodnicy ON
    a2 Klapa przeplywu powietrza otwarta
    b2 Klapa przeplywu powietrza otwarta
    c2 Klapa przeplywu powietrza zamknieta
    d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
    e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
    f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
    a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
    b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
    c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
    d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
    e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
    f3 Klapa temperatury w pozycji "cieple powietrze"
    g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 musza wyswietlac sie kolejno - wtedy
    system OK)

    0
  • #3 20 Wrz 2005 22:21
    eri
    Poziom 9  

    witam diagnozowłem klimatronik z panela i wszły takie kody
    08.5
    11.5
    11.7
    13.5
    czy to znaczy ze są uszkodzone potencjometry

    2
  Szukaj w 5mln produktów