Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Meriva A - Auto nie startuje, prawdopodobnie awaria czujnika pod hamulcem

Paul-K 08 Sep 2019 07:48 1266 5
  • #1
    Paul-K
    Level 10  
    Witam

    Podobny objaw jak opisany w temacie spotkał mnie już raz w styczniu.
    Wtedy zmuszony byłem podholować auto specjalną lawetą z rolkami (niestety tak jest w przypadku automatów). Mechanik wymienił czujnik pod hamulcem i chyba z tego co pamiętam bezpiecznik.

    Wczoraj spotkało mnie to samo. Auto w ogóle nie reaguje. jest tylko charakterystyczne ciche kliknięcie przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce.
    Ciekawe, ponieważ w ostatnim czasie zauważyłem brak tylnego górnego światła stopu. W tym modelu (Meriva A) jest to linijka LEDowa, która nie działała wraz z wciśniętym pedałem stopu, ale nie była przepalona i miała połączenie ponieważ rozbłyskała na moment kiedy: 1. otwierałem tylne drzwi, 2. uruchamiałem samochód.

    Czy to (brak świecenia przy wciśniętym STOPie) mógł być objaw powiązany z wadliwym czujnikiem?

    Znalazłem na YouTube filmik jak wymienić czujnik - wygląda na nieskomplikowaną operację: wyjęcie wtyczki i wykręcenie czujnika - to potrafię zrobić sam :-).

    Ale mam wątpliwości czy konieczne będzie podłączenie samochodu do komputera i skasowanie błędu czego już sam nie zrobię.

    Z góry dziękuję za kolejne odpowiedzi w temacie.

    Pozdrawiam.

    Paweł
  • Helpful post
    #2
    decybel91
    Level 42  
    Masz uszkodzoną wiązkę do tylnej klapy. Przez to wywaliło bezpiecznik od stopu i auto nie odpala. Zmień sam bezpiecznik opis w internecie i sprawdź czy odpali.
  • #3
    Paul-K
    Level 10  
    Dzięki bardzo. Wymieniłem bezpiecznik i auto odpaliło.
    Pozostaje kwestia uszkodzonej wiązki kablowej i nie działającego stopu. Spróbuję zlokalizować usterkę. Jeśli nie dam rady wrócę na forum.
    Z tego co widziałem rozkręcając obudowę górnego światła STOPu to do oświetlenia idzie wiązka dwużyłowa, tak więc skoro światło rozbłyska na moment w opisanych wyżej sytuacjach, samo podłączenie elektryczne na końcu (przy świetle) jest ok.

    Paweł
  • #4
    piachu1994
    Level 39  
    Wiązkę masz uszkodzoną w przelotce z karoserii do klapy - tam masz wszystkie przewody i tam musisz wszystko poprawić.
  • #5
    Paul-K
    Level 10  
    Dzisiaj kolejna "przygoda" - pojawiła się kontrolka serwisu a skrzynia biegów (easytronic) przestała reagować na zmiany w trybie manualnym oraz sama nie zmieniała biegów w trybie automatycznym.
    Skierowałem się do warsztatu, i juk już dojechałem, po wyłączeniu auta i próbie ponownego włączenie przepalił się kolejny bezpiecznik.
    Na szczęście miałem jeszcze jeden bezpiecznik więc udało się dowieźć auto pod warsztat.
    Widziałem w internecie filmik odnośnie wiązki kablowej, ale w tej sytuacji, gdzie nie mam dużego doświadczenia a zależy mi na czasie stwierdziłem, że powierzę naprawę doświadczonej osobie.

    Co do bezpiecznika to jest to 100% pewne, że wiązka, ale czy przejście skrzyni biegów w tryb awaryjny z ograniczeniem prędkości jest swego rodzaju zabezpieczeniem przed dalszą jazdą, czyli po naprawie wiązki tryb awaryjny nie będzie się włączał?
    Po dzisiejszej wymianie bezpiecznika tryb awaryjny zgasł z deski rozdzielczej.
  • #6
    piachu1994
    Level 39  
    Paul-K wrote:
    Co do bezpiecznika to jest to 100% pewne, że wiązka, ale czy przejście skrzyni biegów w tryb awaryjny z ograniczeniem prędkości jest swego rodzaju zabezpieczeniem przed dalszą jazdą, czyli po naprawie wiązki tryb awaryjny nie będzie się włączał?
    Po dzisiejszej wymianie bezpiecznika tryb awaryjny zgasł z deski rozdzielczej.

    To jest właśnie zabezpieczenie - nie ma sterownik skrzyni informacji odnośnie pedału hamulca - nie widzi go i specjalnie blokuje.
    Zrób wiązkę i ciesz się z jazdy :)