Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAN TGX 18.440 euro6 - Brak mocy wysokie spalanie edc 03817

02 Nov 2019 21:59 2544 3
  • Level 6  
    Witam.
    Panowie od jakiegoś czasu mam problem który opisuje poniżej.
    Aktualnie po wizycie w serwisie jest tragedia.
    Opis pacjenta
    MAN TGX 18.440 2016r LLS-u, pojazd po najmie z jednej z dużych firm. Zakupiłem jako dwuletni, z przebiegiem 236000km.
    Aktualnie 351000, w ostatnim miesiącu wymienione:
    czujnik ciśnienia osuszacza, awaria, objawy: późno załączająca się sprężarka powietrza po postoju. usterka usunięta.
    w trakcie eksploatacji, 4 krotnie czyszczony układ adblue, zmieniony przewód powrotny za drugim razem, na ten o większej średnicy, w dniu dzisiejszym wymieniona dysza na nową.
    Mam wątpliwości co do konstrukcji tego układu, wiecznie problem, albo serwis taki albo konstruktor inżynier taki geniusz, albo jedno i drugie.
    Ad blue tankowane: na początku opol....biedronka (odradzam), aktualnie Orlen, BP, inne markowe stacje ( i co? w sumie wychodzi na to że też odradzam)
    Wiecznie problem, z tym układem konstrukcyjnie jest coś nie tak.
    Teraz, po wstępnym opisie pacjenta, przejdę do meritum, brak mocy, wysokie spalanie.
    Wozimy głownie lekko, 4-10 ton, trasa Lublin-Słubice, dolot 100-150 pusto, trasa 1200-1500 km kółko.
    Spalanie oscylowało w okolicach 24-27, czyli dużo jak na MANa Euro6 z takimi ładunkami, na tej trasie, dodam że prędkość przelotową utrzymujemy na poziomie 82-85km/h
    Po zakupie Volvo FH 2007r, 1278000 nalotu, okazało się że Volvo Pali 23l/km.
    od dawna podejrzewałem że z MANem jest coś nie tak, ale jakoś odwlekałem diagnozę w czasie.
    miesiąc temu, podniosłem kabinę, znajomy mówi że rura wydechu spalin od zaworu klap EGR pęknięta i może przez to więcej palić.
    w tym czasie około 40000 km eksploatacji żadnych błędów, tylko od układu adblue, i czyszczenie o którym wspominałem.
    Decyzja:
    Na przeglądzie S12 wymienimy rure Egr
    Tak, też się stało, przegląd zrobiony, wymiana wszystkich filtrów, płyny, oleje, plus rura z drugiego pojazdu na próbę.
    Nie pomogło, a w wręcz zaszkodziło, i tu pojawia się teraz problem prawidłowej diagnozy.

    Po serwisie, zaczęły się problemy,
    krótka trasa na rozładunek, ładunek 9 ton, spalanie 28-29, brak mocy, 3 krotnie uruchomiła się procedura wypalania DPF. Następnie przelot 50km pusto i podjęcie ładunku 4 tony, przelot 750km, spalanie 28l. W tym czasie opisywane powyżej Volvo na tej samej trasie, z tym samym ładunkiem 23l.
    Decyzja, powrót na serwis + diagnoza. Żadnych błędów na komputerze.
    Diagnoza na serwisie, zawór Pierburg sterowania układem doładowania + wiązka.
    Nie pomaga.
    Diagnoza nr2.
    Klapy Egr. układ rozebrany, testy na sprawność działania klap - negatywne. Klapy sprawne.
    Podczas składania układu,
    Diagnoza nr3. Przewód wydechowy rur powrotnych spalin 51081510165, nieszczelność na połączeniu z układem.
    Decyzja, wymiana na nowy.
    Następnie testy na sprawność układu doładowania, na postoju na biegu jałowym (dziwne, ale niech będzie)
    Układ sprawny, ładuje 1,5, przy kickdownie 2100rpm, 1,74.
    Testy samym ciągnikiem siodłowym, bez wykrycia nieprawidłowości organoleptycznie, bez komputera diagnostycznego.
    Wynik: układ sprawny.
    Decyzja: wyjazd w trasę.
    Trasa przed świętem, niestandardowy ładunek 22300kg - Lublin - Pniewy, powrót Pniewy Lublin 20000kg
    I się zaczęło, po podpięciu naczepy, zdiagnozowano świst turbo + wyraźnie słyszalny upust ciśnienia doładowania na biegach 9,10,11,12, podczas największego ciśnienia doładowania, największego obciążenia silnika. to samo na niskich biegach, przy jeździe pod górkę przy maksymalnym obciążeniu silnika, czyli maks doładowaniu. Tak jak by bypass upuszczał ciśnienie.( czy zawór blowoff w innym systemie doł.)
    Podczas załadunku powrotnego, komunikat niezbędna regeneracja DPF na postoju.
    Uruchomiona dwukrotnie, nie pomaga.
    Spalanie 36,5l z regeneracją jakieś 40l
    Decyzja powrót na serwis, test dynamiczny podczas jazdy z komputerem diagnostycznym, przy otwartym szyberdachu, żeby specjalista również słyszał dźwięki układu doładowania.
    Decyzja, wypalamy DPF
    Wypalanie przerwane z powodu błędu.
    Dalsze poszukiwanie przyczyn stanu faktycznego.
    Diagnoza - nieszczelny zawór klapy EGR na ośce obrotu klapami
    Mowie nie mam mowy, nie wymienię Zaworu za 6000 pln. Mało prawdopodobne aby przez nieszczelność na ośce, takie jaja wyszły.
    Decyzja
    Czyścimy układ adblue, wymiana dyszy, ponownie wypalamy,
    Wypalanie nie przyniosło zamierzonego celu, niestety zakończyło się o godz. 14.07, po godzinach pracy serwisu. Serwis w międzyczasie poinformował mnie że widzimy się w poniedziałek
    I tu Panowie ciekawostka
    Po zakończeniu nie udanej próby wypalania DPF jest błąd:
    EDC 03817 Permanent System Deviation Exhaust BackPressure

    Moje pytanie jest następujące.
    Czy przyczyną wszystkich problemów jest zapchany układ wydechowy katalizator SCr, Filtr DPF.
    Czy serwis nie ma możliwości diagnozowania tego typu usterek, w sposób statyczny przy pomocy oprogramowania, w sposób dynamiczny, inne?

    Panowie pomóżcie, ponieważ niedługo mnie ten MAN do grobu wpędzi.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 19  
    Jak wygląda klapa hamulca silnikowego? Hamulec działa bez problemu?
    Kod EDC 3817 - Kontrola odchylenia regulacyjnego hamulca silnikowego
    Ile wynoszą wartości ciśnienia mierzone przez zawór proporcjonalny EVBec (Y355) ze zintegrowanym czujnikiem przeciwciśnienia spalin?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 6  
    Hamulec po ostatnim serwisie zaczął działać jakby słabiej, lub w ogóle, momentami nie działa.
    Nie wiem ile wynoszą przeciwciśnienia i za co są odpowiedzialne?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Również tutaj toczy się dyskusja na ten temat
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18255178#18255178

    Masakra, przyjeżdżasz na serwis samochodem praktycznie rzecz biorąc sprawnym, wyjeżdżasz totalnie niesprawnym
    Katastrofa

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale ten błąd na hamulcu pojawił się dopiero wczoraj po nieudanej regeneracji
  • Level 11  
    coś zrobiliście w tym temacie , czy sprawa umarła..