logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak uzyskać 1s opóźnienia na liczniku T0 w asemblerze? Kwarc 20MHz, cykl 0,8us

davciu 21 Wrz 2005 21:21 1221 2
REKLAMA
  • #1 1838100
    davciu
    Poziom 11  
    Ocena: 4
    Jestem początkujący. Czy ktoś mógłby mi opisać jak zrobić opóźnienie na liczniku T0 w asemblerze. Ważne są ustawienia TMOD i TCON ale co dalej. Chce uzyskać opóźnienie około 1s (jak wywołać przerwanie od licznika i jak je realizowac aby trwało 1s) ? Kwarc 20MHz, cykl maszynowy trwa 0,8us.
  • REKLAMA
  • #2 1854504
    coberr
    Poziom 20  
    Ocena: 434
    witam.

Ten post powinien znależć się raczej w dziale mikrokontrolery - a nie tutaj
    tam szybciej uzyskasz odpowiedz na to pytanie.

Jezeli chodzi o licznik to wyglada to tak:

timer zgłasza przerwanie w moencie przepełnienia (przejście z FFFFh na 0000h )
    najlepiej zeby pracował jako 16bit w trybie zliczania imp. wewn zegara.

nie wiem czy dobrze obliczyłem - ale o ile sie nie walnąłem - to przy takim kwarcu cykl wynosi 0,6uS

normalnie licznik będzie zliczał od 0 do 65535 - co do jakies 39ms (pi x oko)

jednak - aby nie mieszac sobie w wynikach przyjmujemy ładowanie go jakąś wartością początkową po kazdym przerwaniu
    ten kwarc jest nieciekawy - lepiej bybyło zastosować 24MHz :)
    byłoby 500ns a nie 600 ale jak juz mamy 600 - to obliczamy sobie zawartość licznika dla czasu równego 20ms (przykładowo) i otrzymujemy TH=33333 - a zatem po odjęciu tego od pełnego wyniku otrzymujemy wartośc pocz. równą 32202 - i to jest nasza pocz. wartość licznika ktora ma byc wpisana przy obsłudze kazdego przerwania.
    licznik liczy wtedy od 32202 do 65535 i w przyblizeniu co 20ms zgłosi przerwanie.

następnie deklarujemy sobie jakiś rejestr , ktory będziemy testowali i inkrementowali przy kazdym przerwniu - np R0.