Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz 200W RMS !! do samochodu

Cysiek B. 24 Wrz 2005 16:19 4709 12
  • #1 24 Wrz 2005 16:19
    Cysiek B.
    Poziom 9  

    Witam poszukuje schematu wzmacniacza do samochodu o mocy okolo 200W RMS . Slyszalem ze podobna moc idzie wydusic na hybrydzie STK4048 - 4050 tylko jak sie bedzie sprawowalo to przy 4Ω i co najwazniejsze aby jakosc wzmacniacza byla na dosyc wysokim poziomie male znieksztalcenia itp. jest duzo schematow ale ktory wybrac ??

    Zgory dziekuje za pomoc Cysiek

  • Megger
  • #2 24 Wrz 2005 17:24
    Krzychu7
    Poziom 39  

    Witam. Bez zastosowania przetwornicy podwyższającej napięcie zasilania nie uzyskasz nigdy mocy RMS powyżej 20[W]. Te układy wymagają zasilania symetrycznego ok. ±80[V].

  • Megger
  • #3 24 Wrz 2005 18:37
    MacGyver 7
    Poziom 21  

    200W? niewiem czy do końca wiesz oczym mówisz. Te wzmaki co na nich pisze że mają po 600 1000W niemają więcej niż 80! to tylko ściema reklamowa. Dla jedneko kanału o mocy 200W żarłoby to ok 20A z akumulatora, czy on to wytrzyma? Do mocy strat w końcówce dodaj też moc traconą w przetwornicy.

  • #4 24 Wrz 2005 18:37
    Cysiek B.
    Poziom 9  

    Co do zastosowania przetwornicy to wiem o tym i bez tego sie nie obedzie mam juz przygotowane odpowiednie czesci do tego . tylko brakuje mi wlasnie schematu jakiegos dobrj klasy wzmacniacza i mocy okolo 200 W RMS.

    Cysiek

  • Pomocny post
    #5 24 Wrz 2005 18:53
    ige
    Poziom 35  

    mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie wzmacniacz tranzystorowy,stk byl dobry gdyby byly orginaly,podrubki padaja jak muchy a przy 4Ω to juz wogole....do takiej mocy przetwornica musi dawaj ok55v+/-.Polecam wzmacniacze janka i N-MOSFET irka

    http://diyaudio.pl/forum/viewtopic.php?t=4854

  • #6 24 Wrz 2005 19:01
    Cysiek B.
    Poziom 9  

    wiem te 200W RMS to dosyc duza moc . idzie spotkac wzmacniacze na ktorych pisze te 1000W itp. ale moc ta to wiadomo jakies PMPO czy cus innego z ksiezyca wyssane . ale sa rowniez wzmacniacze ktore osiagaja takie moce. a co wzmacniacza o ktory mi chodzi to niekoniecznie to mosi byc jeden kanal !! moga byc dwa mostkowane !!

  • Megger
  • Pomocny post
    #8 25 Wrz 2005 22:35
    K_o_N_z_I
    Poziom 17  

    jesli juz chcesz na stk to 200W RMS mozesz uzyskac przy 4 ohm z stk4048V ma bardoz male znieksztalcenia, cena dobrej podrobki to 30zl u mnie dziala i nie ma w ogole problemu, tylko jest jeden cwancyk jak ma to byc dla 4 ohm to nie napiecie 70 czy 80V bo to juz sa granice a 50 max 55V co spowoduje ze nie bedzie sie hybryda zbytnio grzala przy wiekszych obciazeniach, uklad w normalnej pracy jest przeznaczony dla impedancji 8 ohm. Jak chcesz tylko dalej robic ten projekt to dam ci wszytkie potrzebne schematy i wskazowki, tylko napisz to od razu zamieszcze, bo po co mam to robic na marne skoro moze to juz byc nieaktualne ;)

    pozdro 4all

  • #9 26 Wrz 2005 00:35
    Cysiek B.
    Poziom 9  

    witam bylbym zainteresowany tym projektem z gory dziekuje !!
    Cysiek

  • #10 26 Wrz 2005 14:00
    K_o_N_z_I
    Poziom 17  

    ok, dzisiaj jeszcze wrzuce ale to po 20, poki co nie mam wiele czasu.

    :)

    wiec jak juz napisalem tak wiec robie:

    Schematy sprawdzone i wolne od bŁędów, sam robiŁem wg tego matrerialu i wszystko poszlo bez problemów.

    ja robilem wg tych materialów powinny być również na elektrodzie:

    KORZYSTALEM Z wiadomości GULSONA oraz COLOMBO.

    Parametry:
    Napięcie zasilania Ucc: 55 V.
    Pobierany prąd: max. 3,2 A,
    bez sygnału 460 mA.
    Impedancja głośników: 8 ohm
    Napięciowy zysk: 26 do 45 dB.
    Odstęp sygnał/szum: min. 95 dB.
    Moc wyjściowa: 150 W / 8 ohm,
    205 W / 4 ohm.
    Zniekształcenia (zysk 26 dB): 0,008 %.
    Pasmo przenoszenia (0,5 dB): 20 Hz do 20 kHz.


    Na wejściu układu zastosowano prosty filtr dolnoprzepustowy umożliwiający wytłumienie wszystkich sygnałów oprócz akustycznych.
    STK4048 pracuje w typowej wręcz w fabrycznej aplikacji.

    Zasilanie +/-55V powinno być bardzo dobrze odfiltrowane,
    minimalne wartości kondensatorów jakie należy zastosować w zasilaczu powinny wynosić 20.000uF.
    Jak można zauważyć wzmacniacz jest bardzo mały, jednak należy zastosować dobre chłodzenie.
    Radiator dla takiego układu kilkakrotnie przekracza wielkość płytki, dlatego trzeba się zastanowić nad chłodzeniem wymuszonym za pomocą wentylatora.

    Wykaz elementów:

    R1,R7 = 1 k
    R2 = 56 k
    R3 = 560
    R4 = 10 k
    R5 = 56 k / 2 W
    R6,R8 = 100 / 0,5 W
    R9 až R12 = 0,22 / 5 W
    R13,R14 = 4,7 / 2 W
    R15 = 100
    C1 = 470 pF, foliowy
    C2 = 4,7 uF / 25 V
    C3 = 100 uF / 25 V
    C4,C11 = 10 uF / 63 V
    C5,C8 = 100 uF / 63 V
    C6,C9,C10 = 100 pF, foliowy
    C7 = 1 nF, foliowy
    C12 = 1 uF / 63 V
    C13 = 100 nF / 100 V, foliowy
    L = 3,3 mH, zob. tekst
    IO1 = STK4048

    Jedynej uwagi wymaga cewka L, która została wykonana drutem 1,5mm nawiniętym 3 warstwy po 11 ~12 zwojów na średnicy 6mm co ma dać w rezultacie cewke o indukcyjności 3,3 mH najlepiej sprawdzić miernikiem labolatoryjnym przy f=1 kHz (ale powinno tyle wyjść)

    A wiec podsylam Wam schematy potrzebne do zrobienia plytki:

  • #11 27 Wrz 2005 01:02
    levy_21
    Poziom 17  

    stk to raczej nie na 4ohm moze lepiej wzmaka pa 300 bys pokombinował ma 300wat/4ohm opis po polsku na elektrodzie

  • #12 27 Wrz 2005 09:43
    K_o_N_z_I
    Poziom 17  

    levy_21 napisał:
    stk to raczej nie na 4ohm


    dlaczego nie na 4 ohm, jak sie zanizy napiecie do poziomu 55V to mi nawet na podrobie kosci stk swietnie smigalo i przy tym ledwo co grzalo, a wystarczyl radiator taki jak na zdjeciu "moje cudo" ktore to bylo wlozone do suba na cw 1202c (200W RMS) i idealnie tworzy to zespol, dla chetnych zapraszam na strone gdzie jeszcze wzamacniacz to prowizorka i bez filtru aktywnego dlnp. : http://konzi.prv.pl/sub.htm tam macie link po lewej stronie do wzmacniacza gdzie pierwotnie wsadzilem pewna kosc z cybor-techa, ale jak pozniej sie okazalo nie ma co przeplacac i kupilem kosc za niecale 30zl i hula do tej pory, chetnym wskaze miejsce zakupu na gg albo PW

    osobny link do wzmacniacza to: http://konzi.prv.pl/wzmacniacz.htm


    a z drugiej strony tez sie podpisuje pod propozycja levy_21 by rozwazyc na pa 300, to tez jest bardzo dobre rozwiazanie, z ktorego tez bylem bardzo zadowolony swego czasu, jedank do niego nie mam juz informacji

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME