Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Stralis E5 - Błąd P208B i P2200

harrowa 15 Jan 2020 18:18 1794 9
  • #1
    harrowa
    Level 9  
    Witam. Próbuje uruchomić adblue w Iveco Stralis E5 2007. Po diagnozie wyszły błędy P208B, P2200 (to zapewne uszkodzony nox) P202D i P0685. Po usunięciu błędów zostały tylko P208B i P2200. Ktoś może podpowiedzieć gdzie szukać usterki kodu P208B?
  • #2
    Przemcio1993
    Level 10  
    Kolego skąd te kody odczytałes ? Poprzez diagnostykę pokładową czy testerem diagnostycznym?
  • #3
    harrowa
    Level 9  
    Testerem Delphi.
    Iveco Stralis E5 - Błąd P208B i P2200
  • #4
    Przemcio1993
    Level 10  
    Powiem szczerze bardzo dziwnie opisane błędy. Bledy od NOx są zapisane jak długoterminowe i znikają dopiero po 400 dniach od usunięcia usterki. Check silnika w trakcie jazdy się swieci ? Wyrzuca zmniejszoną moc silnika ?
  • #5
    harrowa
    Level 9  
    Są to kody przy diagnostyce bezpośrednio adblue, przy diagnostyce głównego komputera wyskakują takie błędy jak na zdj. Tak check święci i ogranicza moc. Auto jeździło na emulatorze i próbuje uruchomić adblue. Wszystko wymyte, nowe filtry i gumki pompy wymienione. Iveco Stralis E5 - Błąd P208B i P2200
  • #6
    Przemcio1993
    Level 10  
    Kolego to 2 zdjęcie wszystko wyjaśnia. Ewidentnie masz do wymiany Nox-a. Ewentualnie wiązka ale na 99% NOx.
  • #7
    harrowa
    Level 9  
    Ugniła kostka na module. Była próba reanimacji ale nie działa. Szukam jeszcze sposobu na odpowietrzenie pompy, nie mam takiej opcji w programie i czy idzie zrobić to jakoś bardziej manualnie?
  • #8
    Przemcio1993
    Level 10  
    Ale wiesz o tym, ze układ po każdym wyłączeniu zapłonu wycofuje czynnik do zbiornika i po ponownym włączeniu znów buduje ciśnienie? Wiec odpowietrzanie jest tutaj bezsensowne :-) no jeśli wiązki nie odratujesz to nie ma szans działanie bez NOx-a.
  • #9
    harrowa
    Level 9  
    Wiem. Że w MANie o wymianie filtrów robi się odpowietrzanie za pomocą programu. Dlatego zastanawiałem się czy w Iveco też jest taka procedura. Coś tam polutowane zostało ale nie wiem czy czujnik czy elektryka padła w nox. Jutro muszę czytać numer i trzeba zamówić nowy. Może kojarzysz jakie ciśnienia przy jakich obrotach powinna dawać turbina w Crusor 10? wychodzi mi że przy 95 tyś podaje 3000 mbar, wydaje mi się , że powinna bić tyle przy mniejszych obrotach.Jest chwila to chce trochę go ogarnąć.
  • #10
    Przemcio1993
    Level 10  
    Co do ciśnień nie odpowiem Ci. A czemu pytasz ? Ja w texie Mam możliwość zrobienia testu działania systemu i przepłukiwania i dzięki temu można odpowietrzyć ale czy delphi takie coś ma nie wiem. Choć nie wiem po co to robić skoro tak jak mówię za każdym razem czynnik jest wycofywany i po uruchomieniu ciśnienie budowanie od nowa żeby czytnik zima nie zamarzł w układzie.