Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-385 - Podłączenie alternatora

31 Sty 2020 19:50 270 10
  • Poziom 3  
    Witam, mam problem po podłączeniu nowego alternatora do Ursusa C385 nie ładuje. Alternator nowy firmy Jubana. Przewód czerwony B+ do rozrusznika i D+ do kontrolki. Tak podłączony nie ładuje. Co może być przyczyną?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję Ursus C-385 - Podłączenie alternatora
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    Kurcze kolego, jak zwykle w wielu postach
    krzysiekk1105 napisał:
    i D+ do kontrolki. Tak podłączony nie ładuje. Co może być przyczyną?
    napisz proszę czy kontrolka świeci po zapłonie to są suche i formacje które podałeś co może być przczyną przyczyn może być wiele.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Owa kontrolka to żarówka, czy jakiś wynalazek led-owy.
  • Poziom 26  
    krzysiekk1105 napisał:
    Tak, kontrolka świeci się po zapłonie. Po odpaleniu nadal się świeci.

    Na zdjęciach nie widać oznaczeń, ma byś czerwony przewód do rozrusznika a kontrolka do szczotkotrzymacza (wsuwka). Jeżeli tak masz podłączone to alternator jest uszkodzony.
  • Poziom 39  
    Witam .
    Jeżeli kontrolka tradycyjna(żarówka),to jak odłączysz na zgaszonym silniku ,czy ona zgaśnie.Jeżeli tak,to jest podłączona prawidłowo.W takim przypadku bym reklamował ten alternator.
  • Poziom 39  
    No właśnie.Jaki miałeś zamontowany poprzedni alternator?.Jeżeli był to Fiatowski ,to był o 6-cio diodowy , i kontrolka ładowania była przez przekaźnik.Przekaźnik kontrolki ładowania powinien być pod deską obok oryginalnego regulatora napięcia.
  • Poziom 15  
    Przekaźnik jest zbędny.
    Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki.
    Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie.
    Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia się + 12V i żarówka kontrolki gaśnie.
  • Poziom 39  
    Kolego nie tak.Musi znaleźć przewód od kontrolki co dochodzi na przekaźniki.
    Odłaczyć od przekaźnika i połączyć go z przewodem 67 który dochodzi do regulatora,oczywiście ten przewód musi być zajęty z regulatora.Drugi koniec tego przewodu dochodził do szczotkotrzymacza ,więc teraz ten przewód musi podłączyć do zacisku D+ alternatora.