Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Navara D40 2.5 DCI - Uszkodzony wtrysk paliwa?

4quest 16 Lut 2020 22:05 174 2
  • #1
    4quest
    Poziom 5  
    Witam.

    Mam problem z silnikiem w nissanie navara 2.5 DCI 2007r. skrzynia automat.

    Samochód podczas jazdy na autostradzie zaczął tracić moc, udało się zjechać na parking, ale po zgaszeniu i ostygnięciu silnika już nie odpalił.

    Po podłączeniu kompa brak błędów.
    W pierwszej kolejności podejrzewałem zapowietrzenie układu lub awarię pompy wysokiego cisnienia.
    Po podaniu paliwa na krótko z butelki poprzez gruszkę pompkę, i odpowietrzeniu wtrysków auto dalej nie odpalało, ale udało się z pomocą plaka. Po uruchomieniu silnik pracował tak jakby na 3 cylindry, telepało całym całym autem, przy dodawaniu gazu silnik się dusił.
    Komp w dalszym ciągu nie pokazywał żadnego błędu, natomiast podczas takiego klekotania czujnik na listwie wysokiego cisnienia pokazywał 34MPa a wartość ta zwiększała się po dodawaniu gazu.

    Pomyślałem również o odpięciu poszczególnych kostek od wtryskiwaczy żeby sprawdzić czy będzie jakaś reakcja:

    Odpinam kostkę 1 cylindra - auto przygasa
    Odpinam kostkę 2 cylindra - auto przygasa
    Odpinam kostkę 3 cylindra - auto przygasa
    Odpinam kostkę 4 cylindra - brak reakcji, po czym po około 5 sekundach silnik samoczynnie podnosi sobie obroty do wartości około 1600 rpm i tak trzyma, podłączam kostkę - silnik dalej trzyma podwyższone obroty. Na kompie pojawia się błąd 4 cylindra, kasuję błąd silnik wraca do wolnych obrotów i dalej kuleje.

    Czy to może oznaczać że winowajcą jest wtrysk na 4 cylindrze?
    Auto po ostygnięciu już nie odpala.

    Bardzo proszę o sugestię
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • #2
    diodabg
    Poziom 30  
    Najprosciej jest zamienic wtrysk 4 z jakims innym i sprawdzic czy dalej tak reaguje.