Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra 1.9 CDTI - Brak mocy, obroty do 3500

19 Lut 2020 21:12 150 8
  • Poziom 6  
    Witam, od jakiegoś czasu mam problem ze swoim samochodem, a mianowicie w czasie jazdy odczuwalny jest spory brak mocy, słabe przyspieszenie i obroty do max około 3500. Rzadko zdarza się że jest wszystko w porządku , samochód odzyskuje moc i przyspieszenie, lecz po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu problem znowu powraca i tak w kółko. Samochód to Opel Astra 1.9 CDTI 100km . W czym może być problem? Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
  • Poziom 6  
    Witam niestety chwilę było dobrze ale problem ponownie powrócił. Na komputerze brak błędów, podciśnienia sprawdziłem, wszystkie węże są szczelne, również zmienna geometria pracuje. Oprócz tego kupiłem nowy zawór sterowania turbina i dalej to samo. Również wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania, był cały zabrudzony. A i zapomniałem dodać również wtedy gdy nie ma mocy nie działa tempomat. Czy takie objawy może powodować właśnie czujnik ciśnienia doładowania? Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Miałem taki sam przypadek w Vectrze C, przyczyną były zimne luty w przepustnicy.
  • Poziom 6  
    Dzięki za odpowiedź, zerknąłem właśnie przed momentem na przepustnicę i przewody które dochodzą od dołu do przepustnicy widać ewidentnie że izolacja która je osłania wykruszyła się i stykają się ze sobą. Czy to może być właśnie przez to? Jutro odepnę wtyczkę i spróbuję zaizolować te przewody. A i jeszcze dodam że przed tym problemem z tym brakiem mocy itp. również przy gaszeniu trzęsie silnikiem, oraz okazjonalnie pojawia się kontrolka w postaci samochodu z kluczykiem i wtedy nie da się odpalić, trzeba wyjąć kluczyk i ponownie spróbować.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    To może być powód, ale u mnie trzeba było rozebrać przepustnicę i poprawić lutowanie na płytce elektronicznej. Ale oczywiście stykanie się przewodów jest niedopuszczalne i w pierwszej kolejności trzeba to naprawić.
  • Poziom 6  
    Witam a więc tak dzisiaj jeszcze doszło do tego że w trakcie jazdy zaczęły spadać obroty i gasnął silnik kilkukrotnie. Po dotoczeniu się do domu zaizolowałem te przewody o których mowa, dodatkowo sprawdziłem czy działa przepustnica . Okazało się że w trakcie gaszenia wykonuje tylko delikatny ruch. Ściągnąłem całą przepustnicę w celu wyczyszczenia, zdjąłem tą dolną część elektryczną i ku mojemu zdziwieniu wylało się stamtąd mnóstwo oleju, cała ta elektryka była w tym oleju ( tylko skąd on się tam wziął? obstawiam że trafił tam między osią przeputnicy i przedostał się na dół - przez tyle lat to mogło się nazbierać ) Wyczyściłem, wymyłem, poskładałem wszystko do kupy, przepustnica ożyła, silnik już nie trzęsie przy gaszeniu, przejechałem się kawałek, silnik już nie gaśnie moc jest. Zobaczę jutro i w kolejnych dniach dam znać czy udało się rozwiązać problem i czy to było przyczyną właśnie tych problemów, podrawiam.
  • Poziom 6  
    Minęło kilka dni, wszystko działa, temat uważam za rozwiązany, dziękuję za naprowadzenie na trop przepustnicy, pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    Minęło kilka dni, wszystko działa, temat uważam za rozwiązany, dziękuję za naprowadzenie na trop przepustnicy, pozdrawiam.