Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A4 B5 2001 1.8 125KM - wykres sondy lambda bez oscylacji

22 Lut 2020 12:35 522 21
  • Poziom 3  
    1. Samochod nie ma katalizatora
    2. sa dwie sondy lambda, jedna przed, druga za katalizatorem
    3. ECU nie pokazuje braku katalizatora
    4. po wlozeniu kluczyka MIL swiatelko sie pali, gasnie po zapaleniu silnika i nie zapala sie
    5. SAMOCHOD DUZO PALI 13l / 100 KM
    6. bylem w stacji diagnostycznej i wykres obu sond lambda jest zsynchronizowany. Pierwsza sonda pokazuje ciagle ok. 0.7V. , druga minimalnie mniej. Po dodaniu gazu, odczyt obu spada , chyba do zera lub blisko zera. Brak oscylacji sondy pierwszej. Wskazuje to na bogata mieszanke, co pokrywa sie z duzym spalaniem, zapachem spalin i duza iloscia pary w spalinach

    Co mozna zrobic zeby zdiagnozowac ten problem? Sam brak katalizatora powiniem poprawic spalanie. Komputer powinien pokazac jego brak. Bylbym zadowolony przynajmniej zredukowaniem spalania do ponizej 10L/100.
    Z gory dziekuje.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 16  
    Witam
    Kilka rzeczy do sprawdzenia:
    - Wszystkie wężyki podciśnienia w plecionce. Z biegiem czasu, guma parcieje i nawet na wolnych obrotach jak nic nie syczy, to podczas jazdy może zaciągać powietrze. Jest to bolączka w grupie VAG.
    Koszt zakupu wężyków jest relatywnie tani i warto je wymienić raz na kilka lat.
    - Odczyt z czujników: Przepływomierza MAF, MAP sensor (ciśnienia bezwzględnego w kolektorze), czujnik temperatury płynu chłodzącego (czy termostat pracuje prawidłowo i utrzymuje temperaturę), czujnik temperatury zasysanego powietrza, zawór elektromagnetyczny odparowania paliwa EVAP.
    - Sprawdzenie stanu przepustnicy - czy nie jest zbytnio zabrudzona - tutaj często zabrudzenia są zbierane z powodu niskiej jakości stosowanych filtrów powietrza oraz braku drożności przewodu odmy olejowej.
    - Weryfikacja regulatora ciśnienia paliwa - jeśli będzie działał nieprawidłowo to automatycznie silnik będzie miał nierówną mieszankę. Przerabiałem raz taki temat z uszkodzonym regulatorem, pech chciał że był w pozycji maksymalnego otwarcia i spalanie wynosiło w okolicach do 20l/100km.
    - Podłączyć interfejs do grupy VAG - odczytać pomiary z czujników, zrobić logi dynamiczne - zweryfikować poprawność.

    Pozdrawiam
  • Admin grupy Samochody
    A sonda jest na pewno sprawna?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 3  
    @F5O - Dzieki za wyczerpujace podejscie i liste mozliwosci do sprawdzenia

    F50 napisał:

    - Wszystkie wężyki podciśnienia w plecionce.

    czy chodzi o plecionke w ukladzie wydechowym?

    F50 napisał:

    - Odczyt z czujników: Przepływomierza MAF, MAP sensor (ciśnienia bezwzględnego w kolektorze), czujnik temperatury płynu chłodzącego (czy termostat pracuje prawidłowo i utrzymuje temperaturę), czujnik temperatury zasysanego powietrza, zawór elektromagnetyczny odparowania paliwa EVAP.

    Nie mam mozliwosci pomiaru w chwili obecnej. Czy mozesz polecic jak to zrobic? Mam komputer i moge cos dokupic. Jesli mozesz podpowiedziec co do niego podlaczyc, byloby swietnie.

    F50 napisał:

    - Sprawdzenie stanu przepustnicy - czy nie jest zbytnio zabrudzona - tutaj często zabrudzenia są zbierane z powodu niskiej jakości stosowanych filtrów powietrza oraz braku drożności przewodu odmy olejowej.

    Czy brud w przepustnicy nie powodowalby jej zwiekszonego otwarcia, dodatkowego powietrza w mieszance, zwiekszonych obrotow i ubozszej mieszanki? ( obroty sa w porzadku , ponizej 1000/min )

    F50 napisał:

    - Weryfikacja regulatora ciśnienia paliwa - jeśli będzie działał nieprawidłowo to automatycznie silnik będzie miał nierówną mieszankę. Przerabiałem raz taki temat z uszkodzonym regulatorem, pech chciał że był w pozycji maksymalnego otwarcia i spalanie wynosiło w okolicach do 20l/100km.

    To wydaje mi sie bardzo prawdopodobne. Jak to zrobic? sprawdzic cisnienie w listwie? czy cos jeszcze?

    F50 napisał:

    - Podłączyć interfejs do grupy VAG - odczytać pomiary z czujników, zrobić logi dynamiczne - zweryfikować poprawność.

    Tak, jak powyzej, jesli moglbys polecic cos do zakupu, to bylbym wdzieczny.

    Dodano po 3 [minuty]:



    @T5 - Dzieki za sugestie.

    T5 napisał:
    A sonda jest na pewno sprawna?


    Nie wiem. Jak polecalbys zeby sprawdzic? Swiatelko na tablicy roz. nie zapala sie.
  • Poziom 39  
    karol-ehh-karol napisał:
    Pierwsza sonda pokazuje ciagle ok. 0.7V. , druga minimalnie mniej. Po dodaniu gazu, odczyt obu spada , chyba do zera lub blisko zera. Brak oscylacji sondy pierwszej.

    Jeżeli jest to sonda 0-1 V (nie szerokopasmowa), to wskazanie powinno oscylować w zakresie 0.1-0.7 V. Ja zamiast kombinować jak koń pod górkę, sprawdziłbym najpierw czy sonda jest sprawna, choćby przez podmianę na inną, pewną, że jest sprawna. Sprawdziłbym czy na tej podmienionej będzie ta oscylacja. jeżeli będzie, to stara sonda jest uwalona, jeżeli nadal będzie stała, to wtedy dopiero szukać dalej.
  • Poziom 17  
    0,7 V oznacza mieszankę bogatą, co zgadzało by się ze stanem faktycznym, jeśli dużo pali.
  • Poziom 43  
    marszałekkom napisał:
    0,7 V oznacza mieszankę bogatą,

    Tam jest sonda szerokopasmowa.
  • Admin grupy Samochody
    A co z czujnikiem temperatury?
    Psiknij plakiem w dolot i zobacz czy sonda zareaguje.
  • Poziom 16  
    karol-ehh-karol napisał:
    czy chodzi o plecionke w ukladzie wydechowym?

    Nie - napisałem o przewodach podciśnienia - jak otworzysz maskę to na pewno je zauważysz, średnica ok 3.2 mm, 4.0mm, te elementy są ważne do sprawdzenia.
    Plecionka w układzie wydechowym to tzw. złącze elastyczne - gdybyś miał je uszkodzone to słyszałbyś głośniejszą pracę układu wydechowego i często zaciąga spaliny przez filtr kabinowy ale pomińmy to jeśli wszystko z nią ok.

    karol-ehh-karol napisał:
    Nie mam mozliwosci pomiaru w chwili obecnej. Czy mozesz polecic jak to zrobic? Mam komputer i moge cos dokupic. Jesli mozesz podpowiedziec co do niego podlaczyc, byloby swietnie.

    Takie pomiary sprawdzamy dedykowanym interfejsem i oprogramowaniem - chodzi tutaj o bloki pomiarowe, logi dynamiczne.

    karol-ehh-karol napisał:
    Czy brud w przepustnicy nie powodowalby jej zwiekszonego otwarcia, dodatkowego powietrza w mieszance, zwiekszonych obrotow i ubozszej mieszanki? ( obroty sa w porzadku , ponizej 1000/min )
    Zazwyczaj jest to wolne spadanie obrotów, falowanie obrotów.

    karol-ehh-karol napisał:
    To wydaje mi sie bardzo prawdopodobne. Jak to zrobic? sprawdzic cisnienie w listwie? czy cos jeszcze?

    Dokładnie tak - manometr na listwę, przewód podciśnienia wpięty w regulator ciśnienia paliwa. Wartość na biegu jałowym ma wynosić w okolicach 3.5 bara.
    2 pomiar ze zapiętym manometrem i zdjętym wężykiem podciśnienia z regulatora ciśnienia paliwa.
    Wartość na biegu jałowym: 4 bar - na regulatorze FPR jest nawet wybita wartość 4.0 bar
    3 pomiar na wyłączonym silniku, odczekaniu minimum 10 minut i zdjętym wężyku podciśnienia, wartość minimum 2.5 bar.
    karol-ehh-karol napisał:
    Tak, jak powyzej, jesli moglbys polecic cos do zakupu, to bylbym wdzieczny.

    Do A4 B5 wystarczy kabel VAG KKL, droższy interfejs i obsługujący nowsze auta jeśli chciałbyś mieć coś na zapas i legalny to poczytaj o ObdEleven Pro(mam, używam i starcza na podstawowe potrzeby). Mówimy tutaj o kwotach do 500 zł.
  • Poziom 43  
    karol-ehh-karol napisał:
    SAMOCHOD DUZO PALI 13l / 100 KM

    W jakich warunkach to spalanie?
  • Poziom 3  
    milejow napisał:
    karol-ehh-karol napisał:
    SAMOCHOD DUZO PALI 13l / 100 KM

    W jakich warunkach to spalanie?


    Jezdze jak rasowy taksowkarz, obroty 2000 - 4000/min, ostatnie 100m przed skrzyzowaniem na luz, na trasie < 120km/h...
    Moja babcia pyta dlaczego tak sie wleke... 8-)

    Dodano po 3 [minuty]:

    T5 napisał:
    A co z czujnikiem temperatury?
    Psiknij plakiem w dolot i zobacz czy sonda zareaguje.


    Dzieki za sugestie.
    Rzecz w tym, ze nie mam sprzetu zeby sprawdzic dokladnie. Te pomiary byly wykonane przez mechanika jego sprzetem. Zakupie jakis skaner i bede probowal.
    Na desce roz. temp stoi jak zamurowana na 90 stopni, po rozgrzaniu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    F50 napisał:
    karol-ehh-karol napisał:
    czy chodzi o plecionke w ukladzie wydechowym?

    .
    Plecionka w układzie wydechowym to tzw. złącze elastyczne - gdybyś miał je uszkodzone to słyszałbyś głośniejszą pracę układu wydechowego i często zaciąga spaliny przez filtr kabinowy ale pomińmy to jeśli wszystko z nią ok.


    Tak sie sklada, choc to pewnie nie zwiazane, ze w srodku , w kabinie czuje spaliny.

    Dzieki za informacje, kupie sprzet do testowania, skaner i bede diagnozowal.

    Dodano po 15 [minuty]:

    gimak napisał:
    karol-ehh-karol napisał:
    Pierwsza sonda pokazuje ciagle ok. 0.7V. , druga minimalnie mniej. Po dodaniu gazu, odczyt obu spada , chyba do zera lub blisko zera. Brak oscylacji sondy pierwszej.

    Jeżeli jest to sonda 0-1 V (nie szerokopasmowa), to wskazanie powinno oscylować w zakresie 0.1-0.7 V. Ja zamiast kombinować jak koń pod górkę, sprawdziłbym najpierw czy sonda jest sprawna, choćby przez podmianę na inną, pewną, że jest sprawna. Sprawdziłbym czy na tej podmienionej będzie ta oscylacja. jeżeli będzie, to stara sonda jest uwalona, jeżeli nadal będzie stała, to wtedy dopiero szukać dalej.

    Dzieki za sugestie. To oczywiscie dobry pomysl, tylko " inną, pewną, że jest sprawna" sonda kosztuje 400zl i skad wiadomo, ze sprawna? do tego potrzebny jest sprawny samochod, zeby byc pewnym ze ona jest tez sprawna. Jesli mozna ja sprawdzic bez samochodu, to mozna i moja obecna sprawdzic w ten sam sposob. Jesli cos pominalem, to daj znac. Nie chce sie wymadrzac , bo to dobry pomysl, ale nie jestem pewien, czy moge cos tu wyeliminowac na 100% w ten sposob, jesli dalej bylyby problemy, a 400 zl sie ulotni. Jesli mi sie poszczesci i problem zniknie, to byloby swietnie, a jesli nie... , to mam lzejszy porfel. Jesli bym mial inna pod reka, to co innego.

    Druga obserwacja, to to ze ona pokazuje obnizone napiecie po dodaniu gazu, czyli reaguje na fluktuacje stezenia tlenu w wydechu, tyle ze tych fluktuacji nie zapewnia ECU na jalowym biegu, mam nonstop bogata mieszanke.
  • Poziom 3  
    ladamaniac napisał:
    Określmy może na początek, czy kolega milejow ma rację z tą sondą szerokopasmową ( a raczej ma). Krótko, ile przewodów ma sonda przed katalizatorem?


    Sonda ma cztery przewody
  • Poziom 43  
    No to nie mam racji😁 choć to dziwne bo nie przypominam sobie tego auta z dwoma tradycyjnymi sondami,szczególnie z tym silnikiem i w tym roczniku.
  • Poziom 17  
    Wg autodaty, jedyny silnik z dwiema sondami to AVV, i jedna jest szerokopasmowa sześcioprzewodowa. Może ktoś wcisnął dwustanową?
  • Poziom 3  
    ladamaniac napisał:
    Określmy może na początek, czy kolega milejow ma rację z tą sondą szerokopasmową ( a raczej ma). Krótko, ile przewodów ma sonda przed katalizatorem?


    Dodano po 39 [sekundy]:

    karol-ehh-karol napisał:
    ladamaniac napisał:
    Określmy może na początek, czy kolega milejow ma rację z tą sondą szerokopasmową ( a raczej ma). Krótko, ile przewodów ma sonda przed katalizatorem?


    Sonda ma cztery przewody


    Dodano po 34 [sekundy]:

    milejow napisał:
    No to nie mam racji😁 choć to dziwne bo nie przypominam sobie tego auta z dwoma tradycyjnymi sondami,szczególnie z tym silnikiem i w tym roczniku.


    Dodano po 39 [sekundy]:

    marszałekkom napisał:
    Wg autodaty, jedyny silnik z dwiema sondami to AVV, i jedna jest szerokopasmowa sześcioprzewodowa. Może ktoś wcisnął dwustanową?


    Dodano po 30 [sekundy]:

    ladamaniac napisał:
    Tak czy inaczej powinien sypać błędami. Podaj kod silnika, będzie nabity na nadlewie głowicy, jest też na naklejce w bagażniku.


    Panowie, wprowadzilem was w blad. Wczoraj rozkroilem obudowe przewodow sondy i policzylem przewody, zauwazajac, ze jest "wiecej niz dwa ,czyli cztery". Po zobaczeniu waszych postow , sprawdzilem jescze raz dzis rano : JEST PIEC PRZEWODOW IDACYCH DO SONDY.
    Silnik to AVV 008 068 - z naklejki na pokrywie zaworow, po stronie szyby.
  • Poziom 38  
    Teraz pytanie czym sprawdzasz parametry, dla szerokopasmowej powinieneś mieć wartości 0,997 do 1,003 na wolnych obrotach lub pod stałym obciążeniem w pętli zamkniętej. W pętli otwartej przy przyspieszaniu dajmy na to 0,850 0,790. W cut off ma stać na 2,0. Pytanie, spalanie Ci wzrosło podczas eksploatacji czy kupiłeś takie? Odpięcie sond generuje błędy? Pierwsze wyskoczą od grzałek ale potem powinny od układu pomiarowego. Jak termostat? Bo 90 stopni na wskaźniku w VAG to nie 90 w układzie chłodzenia.
  • Poziom 10  
    Chciałbym dodać że plecionka jak jest uszkodzona nie zawsze ja słychać w niektórych przypadkach zasysa tlen a nie wypuszcza spalin
  • Poziom 3  
    ladamaniac napisał:
    Teraz pytanie czym sprawdzasz parametry,

    Tu zaczyna sie moj problem. Nie ma sprzetu do sprawdzania. Te odczyty pochadza od mechanika, ktory uzywal 'czegos duzego, bezprzewodowego, z duzym ekranem do roznych samochow' . Nie mial czasu dalej diagnozowac i dal mi termin na za dwa tygodnie, cos mowiac o tysiacu zlotych, nie bedac pewien ile w koncu to moze wyniesc. Wiec przyszedlem tutaj. Mam do wyboru kupic sprzet i zaczac sprawdzac albo dac komus i niech sie tym zajmie. Jesli by ktos znal kogos uczciwego w okolicch warszawy, to bym z checia skorzystal.

    ladamaniac napisał:
    dla szerokopasmowej powinieneś mieć wartości 0,997 do 1,003 na wolnych obrotach lub pod stałym obciążeniem w pętli zamkniętej. W pętli otwartej przy przyspieszaniu dajmy na to 0,850 0,790. W cut off ma stać na 2,0.

    Z tego co pamietam, to na biegu jalowym odczyt obu sond byl okolo 0.7 czy 0.79 i nie falowal, nie bylo sinusoidy. Po wcisnieciu gau, odczyt obu sond spadal do ( chyba ) zera lub blisko zera.


    ladamaniac napisał:
    Pytanie, spalanie Ci wzrosło podczas eksploatacji czy kupiłeś takie?

    Dopiero co kupilem od handlarza. Chcialem zeby mi oddal kase, ale nie odpowiada na telefon, jak sie dowiedzial czego chce. Wczesniej zawsze podnosil sluchawke. Przejechalem z tysiac kilometrow.

    ladamaniac napisał:
    Odpięcie sond generuje błędy? Pierwsze wyskoczą od grzałek ale potem powinny od układu pomiarowego. Bo 90 stopni na wskaźniku w VAG to nie 90 w układzie chłodzenia.

    Mialem na mysli, ze na tablicy rozdzielczej temp jest stale pionowo, na 90 stopni, nie na VAGu


    Dodano po 1 [minuty]:

    epcpno89 napisał:
    Chciałbym dodać że plecionka jak jest uszkodzona nie zawsze ja słychać w niektórych przypadkach zasysa tlen a nie wypuszcza spalin

    Dziekuje za informacje. W moim przypadku mam raczej nadmiar spalin i czuje to w kabinie. Czy to z plecionki, to nie wiem, ale dobrze wiedziec ze moze zasysac



    Jesli by ktos z was znal jakiego uczciwego mechanika w okolicch warszawy, ktoremu nie brakuje pilnie tysiaca zlotych, to bym z checia skorzystal.

    Dzieki za pomoc.
  • Poziom 38  
    Podjedź na stację diagnostyczną z prawdziwego zdarzenia zagrzanym do normalnej temperatury silnikiem i niech zrobią analizę spalin przy wolnych obrotach i przy 3000obr i najlepiej niech porównają analizę z pracą sond. Sonda pokaże bogato i analizator spalin bogato - problem masz z czym innym. Sonda ubogo a analizator bogato - problem raczej ze sondą.
  • Poziom 3  
    ladamaniac napisał:
    Podjedź na stację diagnostyczną z prawdziwego zdarzenia zagrzanym do normalnej temperatury silnikiem i niech zrobią analizę spalin przy wolnych obrotach i przy 3000obr i najlepiej niech porównają analizę z pracą sond. Sonda pokaże bogato i analizator spalin bogato - problem masz z czym innym. Sonda ubogo a analizator bogato - problem raczej ze sondą.


    Dzieki, pewnie tak zrobie. Jak na razie konkluzja tego mechanika byla , ze jest non-stop bogato, co wynikalo ze wskazan sondy. Porownanie ze spalinami ma sens.