Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes splinter 2008 2.2cdti - Wskoczyl na wysokie obroty i ne dal sie zgasic

Adamek2626 22 Mar 2020 10:55 555 4
Texa Poland
  • #1
    Adamek2626
    Level 2  
    Witam mam Mercedesa Sprintera 2008 rok 2.2 CDTI od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka od oleju na żółto w ostatnim czasie podczas jazdy przy 130 silnik wskoczył na wysokie obroty i zaczął dymić bardzo mocno przy wyłączeniu stacyjki nie chciał zgasnąć po przejechaniu 200 m z ledwo biedą udało mi się go zgasić bardzo mocno dymil nic nie widziałem
    po podniesieniu maski okazało się że miarka od oleju wyskoczyła we wcześniejszej jezdzie dalo sie zauwazyc ze nie zawsze chodzi na wszystkich garach byl glosny mometami i od czasu do czasu dymil czy moze mi ktos naswietlic sytuacje czy mam juz silnika szukac
  • Texa Poland
  • #2
    arturdip
    Level 30  
    Prawdopodobnie olej dostaje się do komór spalania(takie rozpędzanie silnika to zły objaw ,jak się tak dzieje trzeba go jak najszybciej wyłączyć np.gwałtownie puścić sprzęgło przy wciśniętym do oporu hamulcu)Jednym z miejsc gdzie może się dostać olej to turbina.
  • Texa Poland
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Adamek2626 wrote:
    od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka od oleju na żółto

    No to do kogo masz pretensje? Zazwyczaj jednocześnie wyświetlany jest na liczniku tekst - czy tego oleju jest za mało, czy za dużo. Nie wolno tego bagatelizować.
    Adamek2626 wrote:
    przy wyłączeniu stacyjki nie chciał zgasnąć

    Najprawdopodobniej łożyska turbiny przepuszczają niewielkie ilości oleju który zazwyczaj gromadzi sie w takim przypadku na dnie chłodnicy powietrza. W sprzyjających warunkach, przy silnym przepływie powietrza przez intercooler ten olej zostanie "porwany" do komór spalania silnika. Przez chwilę jechałeś nie na paliwie z baku, tylko na spalanym oleju. Dlatego wyłączenie stacyjki nie powodowało wyłączenia silnika. Trzeba w takiej sytuacji natychmiast reagować - przy skrzyni manualnej zdusić silnik na sprzęgle. Poszukaj sobie na youtubie - jest sporo takich filmów. Niektóre kończą się zapaleniem pojazdu lub rozerwaniem silnika.
    Adamek2626 wrote:
    czy moze mi ktos naswietlic sytuacje czy mam juz silnika szukac

    W przypadku rozbiegania się silnika dostaje on bardzo mocno w d...
    Olej dostający się do komór spalania zapala się dużo wcześniej niż jest to optymalne i dochodzi do silnego spalania stukowego przy przekroczonej maksymalnej prędkości obrotowej. Może dojść do pokrzywienia korbowodów, pokrzywienia zaworów, uszkodzenia panewek. Scenariusz jak na razie nie jest dla ciebie korzystny. Obserwuj co sie będzie działo, jak bedą problemy to zacznij od pomiaru kompresji.
  • #5
    Kaziu1991
    Level 23  
    Jeżeli chodzi o sprintera, a nie splintera, który ma silnik cdi, a nie cdti to żółta kontrolka oleju na liczniku powinna skłonić Cie do skontrolowania oleju na bagnecie. Jeżeli ma filtr cząstek stałych, to najczęściej jego zła praca, tzn przerywanie procesu wypalania powoduje przedostawanie sie paliwa do oleju silnikowego. Jeżeli olej jest mocno rozcieńczony paliwem potrafi za posrednictwem ułożyskowania turbiny leciec do komory spalania. Stąd dym i wysokie obroty. Do sprawdzenia turbo, odma i jezeli jest zamontowany to dpf i jego cała infrastruktura.