Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes splinter 2008 2.2cdti - Wskoczyl na wysokie obroty i ne dal sie zgasic

22 Mar 2020 10:55 117 4
  • Poziom 2  
    Witam mam Mercedesa Sprintera 2008 rok 2.2 CDTI od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka od oleju na żółto w ostatnim czasie podczas jazdy przy 130 silnik wskoczył na wysokie obroty i zaczął dymić bardzo mocno przy wyłączeniu stacyjki nie chciał zgasnąć po przejechaniu 200 m z ledwo biedą udało mi się go zgasić bardzo mocno dymil nic nie widziałem
    po podniesieniu maski okazało się że miarka od oleju wyskoczyła we wcześniejszej jezdzie dalo sie zauwazyc ze nie zawsze chodzi na wszystkich garach byl glosny mometami i od czasu do czasu dymil czy moze mi ktos naswietlic sytuacje czy mam juz silnika szukac
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 27  
    Prawdopodobnie olej dostaje się do komór spalania(takie rozpędzanie silnika to zły objaw ,jak się tak dzieje trzeba go jak najszybciej wyłączyć np.gwałtownie puścić sprzęgło przy wciśniętym do oporu hamulcu)Jednym z miejsc gdzie może się dostać olej to turbina.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Spec od Mercedesów
    Adamek2626 napisał:
    od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka od oleju na żółto

    No to do kogo masz pretensje? Zazwyczaj jednocześnie wyświetlany jest na liczniku tekst - czy tego oleju jest za mało, czy za dużo. Nie wolno tego bagatelizować.
    Adamek2626 napisał:
    przy wyłączeniu stacyjki nie chciał zgasnąć

    Najprawdopodobniej łożyska turbiny przepuszczają niewielkie ilości oleju który zazwyczaj gromadzi sie w takim przypadku na dnie chłodnicy powietrza. W sprzyjających warunkach, przy silnym przepływie powietrza przez intercooler ten olej zostanie "porwany" do komór spalania silnika. Przez chwilę jechałeś nie na paliwie z baku, tylko na spalanym oleju. Dlatego wyłączenie stacyjki nie powodowało wyłączenia silnika. Trzeba w takiej sytuacji natychmiast reagować - przy skrzyni manualnej zdusić silnik na sprzęgle. Poszukaj sobie na youtubie - jest sporo takich filmów. Niektóre kończą się zapaleniem pojazdu lub rozerwaniem silnika.
    Adamek2626 napisał:
    czy moze mi ktos naswietlic sytuacje czy mam juz silnika szukac

    W przypadku rozbiegania się silnika dostaje on bardzo mocno w d...
    Olej dostający się do komór spalania zapala się dużo wcześniej niż jest to optymalne i dochodzi do silnego spalania stukowego przy przekroczonej maksymalnej prędkości obrotowej. Może dojść do pokrzywienia korbowodów, pokrzywienia zaworów, uszkodzenia panewek. Scenariusz jak na razie nie jest dla ciebie korzystny. Obserwuj co sie będzie działo, jak bedą problemy to zacznij od pomiaru kompresji.
  • Poziom 13  
    Jeżeli chodzi o sprintera, a nie splintera, który ma silnik cdi, a nie cdti to żółta kontrolka oleju na liczniku powinna skłonić Cie do skontrolowania oleju na bagnecie. Jeżeli ma filtr cząstek stałych, to najczęściej jego zła praca, tzn przerywanie procesu wypalania powoduje przedostawanie sie paliwa do oleju silnikowego. Jeżeli olej jest mocno rozcieńczony paliwem potrafi za posrednictwem ułożyskowania turbiny leciec do komory spalania. Stąd dym i wysokie obroty. Do sprawdzenia turbo, odma i jezeli jest zamontowany to dpf i jego cała infrastruktura.