Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto do 30k, benzyna, 200KM+, możliwość założenia LPG.

23 Mar 2020 13:38 252 10
  • Poziom 3  
    Cześć.
    W najbliższym czasie zamierzam kupić nowe auto. Póki co posiadam Vectre C 2.0T. Poszukuję czegoś mocniejszego. Odpadają całkowicie kombi. Tylko sedan/HB. Najlepiej rocznik 2005 w górę. Na tą chwilę mam tylko dwa typy. Opel Astra H OPC, ewentualnie Mondeo MK4 2.5T. Może polecicie coś innego?
  • Poziom 39  
    Mondeo 2,5 bardzo skomplikowany silnik, klapy w kolektorze, mnóstwo sond itd. Przy starszym aucie i gazie...
    Rozważałeś saab'a 9-5 2,3T, volvo T6, chrysler'a 300C?
  • Poziom 16  
    Mondeo fajne :spoko:

    Chcesz z Vectry C przesiadać się na auto niższej klasy tj Astrę z tym samym silnikiem? :roll:
    Ja bym dodał Audi A4 B7 1,8T
    może Lexus GS300?

    Poza tym jaki budżet?
  • Poziom 3  
    Budżet do 30k. Ta astra to już inny silnik niż ten w Vectrze, w astrze jest 240km seryjnie. Co do Lexusa to mówimy tu o wersji po 2005 roku czy starszej?
  • Poziom 27  
    Laguna III GT w wersji Initiale Paris, silnik F4R 2.0T 205KM.
  • Poziom 16  
    roflu napisał:
    Budżet do 30k. Ta astra to już inny silnik niż ten w Vectrze, w astrze jest 240km seryjnie. Co do Lexusa to mówimy tu o wersji po 2005 roku czy starszej?


    Miałem na myśli Lexusa GS II 300
    Może BMW E90 325i ?
  • Poziom 27  
    W sumie poobserwuję ten temat, może ktoś jeszcze podrzuci coś, czego nie udało mi się naleźć, ale szukałem, i może niedługo znowu będę szukał czegoś bardzo zbliżonego do tego, co autor szuka, z tym, że ja wgryzam się jeszcze w temat głębiej, tzn. głównie chodzi mi o silniki.
    Lexus - super, ale nie w tych piniędzach. One są generalnie drogie i na coś rozsądnego i stosunkowo młodego trzeba by więcej dołożyć. Jeśli chodzi o Astrę H OPC 240KM, to ona chyba tylko występuje w wersji 3-drzwiowej. Natomiast można by porwać się na Astrę J 1.6 Turbo 180KM (pośredni wtrysk oczywiście), albo insignię A z tym samym dokładnie motorkiem (z tym, że tutaj auto dużo cięższe więc będzie gorzej z wrażeniami, no i to nie ma 200KM).
    E90-tutaj sam myslałem też, ale o 330i. Niestety, nie chciałbym kupować może nawet blisko 15 letniego auta z blokiem aluminiowym, bo ryzyko, że coś się zjeb.. będzie duużo większe, a jak przyjdzie do naprawy to też nieciekawie. Podobnie z Fordem Mondeo z silnikami 2.5T - tam jeszcze dochodzi pękanie tulei cylindrowych - wystarczy niewielkie przegrzanie, co w praktyce oznaczałoby, że lepiej tym autem zbytnio nie szaleć (zresztą też jest ciężkie jak czołg więc odczucia że ma te 210 czy220KM nie będzie.). Co ciekawe drugi silnik do BMW N52B30 kupisz taniej niż do 2.5T do Mondeo ;-)

    A4 B7 1,8T - też myślałem, ale nie wiem, czy BEX (190KM) w B7 występował - chyba tylko B6.

    Jeszcze ew. Seat Exeo - a taki śmieszny - przód i tył taki seatowski, a w środku praktycznie audi a4, trochę tylko bieda wyposażenie moim zdaniem, ale da się znaleźć, bo w jako jedynym aucie z grupy VAG montowano jescze tam ten sam 1.8T (nie TSI) w 2010 czy nawet 2011 roku. ALe mocy tylko 150KM - z tym, że to silnik bardzo rozwojowy pod modyfikacje.
    Z moich obserwacji wynika, że obecnie kupienie auta np. 10-letniego z możliwością instalacji zwykłej sekwencyjnej LPG i koło 200KM - jest naprawdę problematyczne.

    ps. Nie mam nic przeciwko np. Mondeo 2.5 T, bo sam byłem nim zainteresowany, ale kupno takiego auta w tej cenie i prawdopodobnie z przebiegiem nie mniejszym niż 250 tys. km równa się problem w niedługim czasie. Trzeba by szukać z poniżej 150 tys. Inna sprawa, która bardzo rzadko kiedy jest poruszana: 170km w aucie ważącym 1300-1400kg jest duuuuużo lepszym rozwiązaniem, niż 220km w aucie ważącym 1700-1800kg (a wiele obecnych takich jak insignia, mondeo, bmw 5 to właśnie takie takie ciężkie kloce).

    Ew. Jeszce mi osobiście chodzi po głowie subaru legacy 2.5 boxer, znajomy ma i oprócz spalania sobie go chwali, ale sam o nim nic nie wiem. Może ktoś ma to podrzuci info, co i jak?
  • Poziom 16  
    chisel napisał:

    Lexus - super, ale nie w tych piniędzach. One są generalnie drogie i na coś rozsądnego i stosunkowo młodego trzeba by więcej dołożyć.

    Bez przesady w założeniach autora się mieści
    https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs-polski-salon-ID6CWKTv.html#c602916238

    https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs-lexus-...t-stan-b-dobry-4x4-ID6CY4xO.html#gallery-open

    Tu nieco drożej ale zawsze można negocjować:
    https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-gs-polski-salon-prywatnie-ID6CC27l.html#gallery-open

    Dodano po 3 [minuty]:

    chisel napisał:
    A4 B7 1,8T - też myślałem, ale nie wiem, czy BEX (190KM) w B7 występował - chyba tylko B6.

    Jeszcze ew. Seat Exeo - a taki śmieszny - przód i tył taki seatowski, a w środku praktycznie audi a4, trochę tylko bieda wyposażenie moim zdaniem, ale da się znaleźć, bo w jako jedynym aucie z grupy VAG montowano jescze tam ten sam 1.8T (nie TSI) w 2010 czy nawet 2011 roku. ALe mocy tylko 150KM - z tym, że to silnik bardzo rozwojowy pod modyfikacje.


    W A4 b7 tylko BFB 163 konie 1,8T, w Exeo 150 koni, BEX to tylko w a4 b6 ale to już staroć, z resztą A4 B7/Exeo też bazują na tej konstrukcji.

    BFB można by zrobić na 200 z hakiem koni, do tego lpg i można śmigać.

    chyba że Toledo 2 albo Leon 1 z końca produkcji jeszcze 2004/2005 by się łapały, tam też 1,8T AUQ 180 koni, tylko pytanie po co bo i tak auta na bazie Golfa IV.. :(

    chisel napisał:

    ps. Nie mam nic przeciwko np. Mondeo 2.5 T, bo sam byłem nim zainteresowany, ale kupno takiego auta w tej cenie i prawdopodobnie z przebiegiem nie mniejszym niż 250 tys. km równa się problem w niedługim czasie. Trzeba by szukać z poniżej 150 tys.


    O jakich problemach mówisz? bo to jeden z lepszych turbo-benzyn których już nie ma obok 1,8T itp
    Focus ST, Volvo itd wszystkie je miały.
    Przebieg owszem ale ktoś mógł wydłużyć czas zmiany oleju albo katować auto i co z tego że 150 ma? Równie dobrze lepiej jak ma 90 tys...
    Dla mnie 2,5T dobry silnik i fajne auta, Focus 2 ST robił robotę nieźle i obok Golfa V GTI wg mnie super hot-hatche sprzed 15 lat.
  • Poziom 3  
    //edit Jednak odpada is250, bezpośredni wtrysk paliwa :p

    Jeszcze mi wpadł w oko Lexus IS250 z silnikiem 2.5. Ma tam lekko ponad 200km. Fajnie się prezentuje, ale przydałoby mu sie kilka kuni więcej :P
  • Poziom 27  
    Zrób sobie listę, co auto MUSI mieć. I metodą eliminacji zawęzisz wyszukiwania ;-)
  • Poziom 39  
    Maxima VI z motorem 3,5 265KM, auto bardzo dynamiczne mimo automatycznej skrzyni biegów.