logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak prawidłowo podłączyć kable w transformatorze Zamel ETZ105?

jarek-yorke 04 Maj 2020 14:23 5058 7
  • #1 18668159
    jarek-yorke
    Poziom 2  
    Ocena: 5
    Witam,

jestem aboslutnie elektro-początkującym. Muszę wymienić zasliczacz. Zakupiłem nowy, o tych samych parametrach, Zamel ETZ105. Jak widzicie na zdjęciu mam cztery kable w dwóch kolorach. Metodą prób i błędów (wyskakujące korki) doszedłem do tego, że dłuższy to wejście, a krótszy to wyjście (kiedy podłączyłem odwrotnie nic się nie działo, korki nie wyskawiały, brak światła). Nie wiem jak podłączyć ten krótszy, bo jak widzicie mam 4 wejścia a tylko dwa kable. Nie wiem czy kolejność wejść oraz kabli ma znaczenie. Dziękuję za pomoc

Jak prawidłowo podłączyć kable w transformatorze Zamel ETZ105?
  • Pomocny post
    #2 18668240
    Grendel
    Poziom 21  
    Ocena: 244
    Witaj.
    Jeśli nie zdążyłeś ubić urządzenia przez odwrotne podłączanie, to ten przewód wyjściowy należy podpiąć do skrajnych lub środkowych zacisków - są one parami zmostkowane, tak, jak pokazuje to rysunek.

Biegunowość przewodów wyjściowych nie ma znaczenia - na wyjściu jest napięcie przemienne.
    Pozdrawiam.
  • #3 18668326
    nikusert
    Poziom 41  
    Ocena: 1755
    Witam .
    Jak mogłeś robić to metodą prób i błędów.
    Jeżeli zadziałało zabezpieczenie przy Twoich próbach,to z pewnością uszkodziłeś zasilacz.
  • #4 18668399
    jarek-yorke
    Poziom 2  
    Grendel napisał:
    Witaj.
    Jeśli nie zdążyłeś ubić urządzenia przez odwrotne podłączanie, to ten przewód wyjściowy należy podpiąć do skrajnych lub środkowych zacisków - są one parami zmostkowane, tak, jak pokazuje to rysunek.

Biegunowość przewodów wyjściowych nie ma znaczenia - na wyjściu jest napięcie przemienne.
    Pozdrawiam.