Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Transformator Zamel ETZ105 - podłączenie

04 Maj 2020 14:23 588 7
  • Poziom 2  
    Witam,

jestem aboslutnie elektro-początkującym. Muszę wymienić zasliczacz. Zakupiłem nowy, o tych samych parametrach, Zamel ETZ105. Jak widzicie na zdjęciu mam cztery kable w dwóch kolorach. Metodą prób i błędów (wyskakujące korki) doszedłem do tego, że dłuższy to wejście, a krótszy to wyjście (kiedy podłączyłem odwrotnie nic się nie działo, korki nie wyskawiały, brak światła). Nie wiem jak podłączyć ten krótszy, bo jak widzicie mam 4 wejścia a tylko dwa kable. Nie wiem czy kolejność wejść oraz kabli ma znaczenie. Dziękuję za pomoc

Transformator Zamel ETZ105 - podłączenie
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Witaj.
    Jeśli nie zdążyłeś ubić urządzenia przez odwrotne podłączanie, to ten przewód wyjściowy należy podpiąć do skrajnych lub środkowych zacisków - są one parami zmostkowane, tak, jak pokazuje to rysunek.

Biegunowość przewodów wyjściowych nie ma znaczenia - na wyjściu jest napięcie przemienne.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Witam .
    Jak mogłeś robić to metodą prób i błędów.
    Jeżeli zadziałało zabezpieczenie przy Twoich próbach,to z pewnością uszkodziłeś zasilacz.
  • Poziom 2  
    Grendel napisał:
    Witaj.
    Jeśli nie zdążyłeś ubić urządzenia przez odwrotne podłączanie, to ten przewód wyjściowy należy podpiąć do skrajnych lub środkowych zacisków - są one parami zmostkowane, tak, jak pokazuje to rysunek.

Biegunowość przewodów wyjściowych nie ma znaczenia - na wyjściu jest napięcie przemienne.
    Pozdrawiam.

Witam, dziękuję za wyjaśnienie. Podłączyłem jak sugerowano (podłączyłem do środkowych). Po włączeniu korków mam swiatło, ale nie mogę go wyłączyć/włączyć. Po prostu się świeci i jedyna opcja wyłączenia to wyłączenie korków. Czy to moze oznaczać, że uszkodziłem urządzenie?
  • Pomocny post