Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1,9TDI 2001r. - nie pali się kontrolka świec

03 Cze 2020 17:05 195 10
  • Poziom 1  
    Witam fachowców, mam problem z Seatem Ibiza - nie zapala się kontrolka świec żarowych, nie odpala. Dodam, że przekaźnik świec żarowych wymieniony, czujnik temperatury wody też, proszę o porady gdzie szukać problemu?? Oczywiście na świecach napięcia brak, czy to mogą być jakieś przetarte przewody?
  • Poziom 39  
    Przekaźnik 109 nad nogami kierowcy.
  • Poziom 12  
    A co tam widać w parametrach? Czy w skanerze widać ze startują świece?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Troszke ciepło zeby tak startowały. Chyba ze je podrasujesz i podniesiesz im temp startu i wydlużysz czas.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze podaj kod silnika to ci powiem gdzie szukac napięcia.
  • Poziom 39  
    Kolego co ty wypisujesz o jakimś podrasowaniu grzania świec jak auto nie odpala.
    I nie odpali jak nie zapali się kontrolka świec bo to informacja ze sterownik silnika nie ma zasilania.
    Sprawdzić przekaźnik 109 bo to 99% problemów przy takich objawach.
    Najlepiej odrazu kupić i wstawić nowy 109.
  • Poziom 12  
    spinacz napisał:
    Kolego co ty wypisujesz o jakimś podrasowaniu grzania świec jak auto nie odpala.
    I nie odpali jak nie zapali się kontrolka świec bo to informacja ze sterownik silnika nie ma zasilania.
    Sprawdzić przekaźnik 109 bo to 99% problemów przy takich objawach.
    Najlepiej odrazu kupić i wstawić nowy 109.

    Napisal ze wymienił przekaźnik.
    Przy takiej temp zewnetrznej może wogole nie wystartować. Kwestia sprawdzenia w blokach vcds.
  • Poziom 28  
    Vagers napisał:
    A co tam widać w parametrach? Czy w skanerze widać ze startują świece?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Troszke ciepło zeby tak startowały. Chyba ze je podrasujesz i podniesiesz im temp startu i wydlużysz czas.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze podaj kod silnika to ci powiem gdzie szukac napięcia.

    NIe ma zasilania to nie ma komunikacji.A kontrolka spiralka służy nie tylko do świec.
  • Poziom 12  
    Czy to AGR 90 ALH 90 ASK 110 ASV 110KM?

    Dodano po 7 [minuty]:

    W AGR na 42 i 33 pinie ecu powinno byc napięcie przy rozruchu. Szczegolbie pin 42 nas interesuje z przewodem fioletowo bialym.
  • Poziom 39  
    Kolego Vagers odróżniaj przekaźnik 109 systemowy który zasila ECU od przekaźnika świec który załącza je. To są dwa różne przekaźniki i przestań się czepiać tych świec.
    Najważniejsze by odpalił to jest zasilanie +12V na pinach 1,2 które idzie z uszkodzonego na 99% przekaźnika 109 i 37 +12V po kluczyku.
    Standardowym objawem uszkodzenia 109 jest brak kontrolki świec i możliwości odpalenia auta ponieważ na pinach 1 i 2 ECU brakuje +12V.
    Jak pamiętam jest to drugi przekaźnik od lewej w górnym rzędzie.
  • Poziom 12  
    Po pierwsze to autor nie podał kodu silnika. A ja czytam z wowwurth i autodaty.
    To jest ścieżka. Zasilanie do świec idzie czerwono bialym z przekaznika swiec. Dostaje on mase z 42 pina ecu i plus z przekaznika regulacji silnika czarno niebieski na cewke. Zasilany jest z 30 systemowej na styk. Przekaznik silnika dostaje plus z 30 i masę z czarno fioletowego 33 ecu. To jest jedyna droga zasilen świec.
  • Poziom 39  
    Powtarzam poraz kolejny co Ty się uczepiłeś tych świec?! Problem nie jest w zasilaniu świec! To jest diesel i bez świec odpali. Teraz nie odpala bo nie ma zasilania na 1 i 2 pinie.
    A według mnie w tym roczniku były tylko dwa silniki AGR i ALH.
  • Poziom 12  
    Jak jest stary zajezdzony trup to może bez świec nie odpalić.