Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tauron-fotowoltaika duże zużycie energii

21 Sep 2020 21:29 4527 11
  • Level 2  
    Mam pytanie czy ktoś miał podobny przypadek.W lipcu 18-19.07.2020 instalowałem instalację fotowoltaiczną/instalowała firma/.W dniu 02.07.2020 zgłosiłem do Tauronu zmianę rozliczenia na roczne.Instalator wymienił licznik w dniu 18.08.2020 na dwukierunkowy.Dostałem rachunek za zużycie energii w okresie 02.07.20-18.08.20 o 1000 kWh więcej na pierwszej taryfie.Druga taryfa w normie.Dziennie zużywam około 10 kWh.Tak było do 02.07.20 i jest obecnie po wymianie licznika też około 10 kWh.
    Mam pytanie czy jest możliwa sytuacja,że podczas prób instalacji fotowoltaicznej nastąpił przeskok w liczniku.Wskazania końcowe pierwszej taryfy w dniu 18.08.20 wynosiły 6857 kWh,gdyby były 5857 kWh to zużycie za ten okres w normie. Tauron negatywnie rozpatrzył moje pismo w tej sprawie,rachunek musiałem zapłacić.Instalacja elektryczna jest ok.Mam pytanie do ludzi z branży elektrycznej co spowodowało taki duży wzrost zużycia,czy mogła to spowodować instalacja fotowoltaiczna podczas uruchomiania.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 15  
    Dobry wieczór.
    Po swoich problemach z zakładem energetycznym mogę podpowiedzieć co może skutecznie pomóc w problemach związanych z rozliczeniem zużycia energii. Po pierwsze założyć konto na portalu https://mojlicznik.energa-operator.pl/dp/UserData.do ( ja mam prąd od Energi) i systematycznie minimum raz w tygodniu sprawdzać stan licznika i robić zrzuty ekranowe zapisując je z datą wykonania jednocześnie kilka minut później zrobić zdjęcie licznika ze stanem zużycia. Dysponując tymi danymi rozmowy z dostawcą przebiegają całkiem inaczej bo teraz klient dysponuje dowodami a nie oni swoimi racjami. To jest moloch który klienta szanuje do chwili podpisania umowy a później klient ma tylko prawo płacić i nic ponadto. Natomiast BIURO OBSŁUGI KLIENTA powinno raczej nazywać się Biurem odstraszania Klienta. Postępując w ten sposób już nie raz mi się przydały te informacje. Jest to trochę uciążliwe ale nie aż tak bardzo. W tauronie jest to usługa Tauron e-Licznik .
    Wejdź na stronę elicznik.tauron-dystrybucja.pl
    Przed pierwszym skorzystaniem z serwisu zarejestruj się do niego, korzystając z linku pod oknem logowania
    Gdy raz już się zarejestrujesz, ilekroć zechcesz odwiedzić TAURON e-Licznik wystarczy, że zalogujesz się w oknie logowania, wykorzystując ustawione dane
    Więcej informacji na https://elicznik.tauron-dystrybucja.pl/page/pomoc.html
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 22  
    @zbigniewsk
    Chcąc zastosować się to Twojej porady musiałby się cofnąć w czasie.
    Może spróbuj napisać skargę do URE?
  • Level 24  
    Do wymiany licznika instalacja "foto" była podłączona do sieci? (przez miesiąc jak rozumiem pierwsze wpisy)
  • Level 21  
    @mieciantus jeśli miałeś jednokierunkowy licznik energii i włączoną fotowoltaikę to produkcja z PV do czasu wymiany licznika na dwukierunkowy liczyła Ci się jako zużycie i to właśnie w pierwszej taryfie, kiedy świeciło słońce.
  • Level 2  
    Instalacja fotowoltaiczna była włączona tylko do sprawdzenia 18.07.20,drugi raz 19.07.20 tylko do konfiguracji falownika.Na staałe została włączona po wymianie licznika na dwukierunkowy w dniu 18.08.20.
  • Level 25  
    Dokładnie trzeba ustalić czy to faktura prognozowana czy faktyczna bo ja też kiedy dostałem pierwszą fakturę to była nie mała a ten kto ją wystawiał miał dużą fantazję.
  • Level 1  
    Ja walczę z reklamacją od lipca. Po wymianie licznika przez Tauron rachunki się podwoiły i teraz wychodzi na to że zużywam 2 razy więcej niż przed instalacją. Tłumaczenia i niekończące się dyskusje z ala obsługą klienta to dramat. Sprawdzenie przez nich licznika wykazało że jest ok.
    Już ręce opadają, grożą że prąd wyłączą.
    Dopłata za 5 miesięcy to 1800 zł plus 50 zł miesięcznie już placilismy. Dla porównania znajomy ma podobny dom i ma nadprodukcję. Czy istnieje jeszcze szansa to wyjaśnić?
  • Level 31  
    Masz PV? nie naliczają Ci czasami za PV co oddajesz jako Twoje zużycie? tak się dzieje przy zwykłym liczniku elektronicznym, może ten Twój nie jest ustawiony na tryb PV?
  • Level 12  
    Nie wiem, jakie jest Twoje podejście do inwestycji, ale być może dobrym rozwiązaniem jest zainstalowanie sobie urządzeń kontrolnych po swojej stronie. Rzecz jasna instalacja licznika dwukierunkowego kontrolnego, to może przesada, ale z drugiej strony - czemu nie? Jest kilka opcji na rynku - od najprostszych właśnie - instalacja własnego licznika. Możesz też użyć Zamel-MEW-01 pod Suplę. Możesz założyć nakładkę Onemeter na licznik dostawcy. Wreszcie możesz zainstalować PV Monitor. Wybór należy do Ciebie. W moim przypadku, też mi się wydawało, że licznik pokazuje za dużo, ale właśnie porównanie danych z różnych liczników pomaga zrozumieć o co chodzi i przynajmniej mieć jakikolwiek argument w dyskusji z dostawcą - nie tylko taki, że "mnie się wydaje". Urządzenia kosztują - to fakt, jednakże moim zdaniem jest to jakieś wyjście, aby uspokoić sumienie lub iść na wojnę z Tauronem.
  • Level 29  
    Endżix wrote:
    Ja walczę z reklamacją od lipca. Po wymianie licznika przez Tauron rachunki się podwoiły i teraz wychodzi na to że zużywam 2 razy więcej niż przed instalacją. Tłumaczenia i niekończące się dyskusje z ala obsługą klienta to dramat. Sprawdzenie przez nich licznika wykazało że jest ok.
    Już ręce opadają, grożą że prąd wyłączą.
    Dopłata za 5 miesięcy to 1800 zł plus 50 zł miesięcznie już placilismy. Dla porównania znajomy ma podobny dom i ma nadprodukcję. Czy istnieje jeszcze szansa to wyjaśnić?

    Miałem przy pierwszej fakturze to samo, pisałem do nich reklamację trzy razy, za trzecim razem zagroziłem zgłoszeniem sprawy do Koordynatora ds. negocjacji przy Prezesie URE i oddaniem sprawy do sądu i pomogło. Fakturę zweryfikował kto inny i uznali zasadność reklamacji. Przyczyną było naliczanie oddanej energii jako pobranej. Miałem nadprodukcji 800 kWh a musiałem dopłacić za miesiąc 83zł. Po uznaniu reklamacji wszystko wyrónali.
    Musisz walczyć z nimi i nie poddawaj się bo stracisz niepotrzebnie duzo kasy.