logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Konstrukcja własnej czterostanowiskowej łaźni wodnej - wybór źródła energii i automatyzacja

stefanikH 06 Gru 2020 17:53 846 4
REKLAMA
  • #1 19094480
    stefanikH
    Poziom 3  
    Ocena: 1
    Witajcie,

Potrzebuje rady kogoś ogarniętego, muszę przyznać że jestem zielony w tych sprawach. Co prawda mam kogoś, kto mi z tym pomoże no, ale ta osoba też nie za bardzo ma pomysł jak to zrobić, ale do rzeczy:

Potrzebuję stworzyć, cztero-stanowiskową łaźnie wodną. W 5 L galonach na wino, będzię znajdować się ciecz, która musi być ogrzewana w danej temperaturze (35 stopni +-0.5 stopnia, myślę że może być lekko nawet więcej, ale wiadomo najlepiej trzymać jak najbliżej 35 stopni). I tu zaczyna się mój problem. Schemat łaźni ogarniam, potrzebne wiadomo będzie źródło energii (nie pasuje mi niestety palnik, potrzebuje czegoś elektrycznego), jakaś większa miska od mojego naczynia (wody więcej niż grzanej cieczy), no i galon na wino. Niestety pilnowanie tego, nie wchodzi za bardzo w grę, potrzebowałbym coś najlepiej w miare zautomatyzowanego (ustawić np na termostacie 40 stopni i gotowe :D) Na początku myślałem zrobić to na jakiejś płycie grzewczej/kuchence (indukcyjnej), ale zakres temperatur wynosi tam min 60-260, więc niestety to odpada. Domyślam się, że będzie potrzebny do tego Termostat. Niestety jestem w tych sprawach zielony. Czy jest możliwość łatwej modyfikacji płyty indukcyjnej (taka jak kuchenka przenośna), żeby ogrzewała do 35 stopni zamiast tych minimalnych 60? Ew podpięcie jakiegoś termostatu zewnętrznego pod kuchenkę lub płytę grzewczą. Wiem że istnieją specjalne urządzenia do tego (płyty grzewcze tez), tylko że ich cena za jedno stanowisko to około 1000 zł, więc staram się zrobić to jakoś "domowymi sposobami" :D

Proszę o rady, z góry dziękuje.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 19105292
    mikospl