logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sprawdzenie poprawności podłączenia przekaźnika w projekcie regulatora temperatury wody

DawidYebadlo 20 Gru 2020 18:02 909 29
  • #1 19126937
    DawidYebadlo
    Poziom 14  
    Ocena: 16
    Witam.
    Mam na celu zaprojektować regulator temperatury wody. Sterowany jest za pomocą mikrokontrolera, sygnał z mikrokontrolera jest przekazany do przekaźnika, a przekaźnik załącza układ z grzałką.
    To jest część układu:
    Sprawdzenie poprawności podłączenia przekaźnika w projekcie regulatora temperatury wody

Pytanie czy dobrze podłączyłem przekaźnik, bo nie mam dużego doświadczenia w projektowaniu układów. No i jeszcze to wyjście, dałem terminal block, ale nie wiem jak to wygląda w standardowych grzałkach.
    Jeśli ktoś może zerknąć, czy jest dobrze czy źle i co poprawić to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam :)
  • #2 19126971
    bubu1769
    Poziom 43  
    Ocena: 2372
    Styki przekaźnika mogą tak być, pytanie tylko w jakim celu wyjście jest zwierane w czasie spoczynku.
    Druga sprawa to dioda powinna być równolegle z cewką przekaźnika, tak jak jest to tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3004273.html#14530053
  • #3 19126974
    Polon_us
    Poziom 42  
    Ocena: 1280
    Grzałka zasilana z ? Prądem stałym czy zmiennym?
    Również, zgodnie z sztuką rysowania schematów, cewka przekaźnika powinna być połączona linią przerywaną z stykiem kontrolowanym przez owy przekaźnik.
  • #4 19127003
    DawidYebadlo
    Poziom 14  
    Polon_us napisał:
    Grzałka zasilana z ? Prądem stałym czy zmiennym?

Zasilane prądem zmiennym 230V czyli z sieci.
    Coś jak na obrazku powyższym. Potem konwertuje na 5V, aby zasilić m.in. mikrokontroler.

bubu1769 napisał:
    Styki przekaźnika mogą tak być, pytanie tylko w jakim celu wyjście jest zwierane w czasie spoczynku.