Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford fiesta 1.3L 2002r - ECU zamiana Siemens SIM21

kozikowski11 08 Jan 2021 17:13 1353 12
SterControl
  • #1
    kozikowski11
    Level 17  
    Witam

    Tytulem wstepu zaznacze, ze nie posiadam wlasciwie zadnej wiedzy w zakresie jednostek sterujacych silnikiem/pojazdem (ECU/PCM). Raczej pracuje przy innego rodzaju elektronice, jednak zglosil sie do mnie znajomy z uszkodzona jednostka SIM21 - podczas prac uznalem, ze uszkodzenie jest bardziej rozlegle i lepiej bedzie wymienic komputer na inny SIM21 i przelutowac jego odpowiednie komponenty (EEPROM, FLASH).

    Komputer bazowy, ktory ulegl uszkodzeniu ma oznaczenia S11873001C
    Komputer sprawny, ktory chce zalozyc do pojazdu ma oznaczenia S118763003H

    Ze wzgledu na brak znajomosci tego typu jednostek nie jestem pewny, ktore uklady nalezy przelutowac (zeby tez pracy sobie nie dokladac). EEPROM odpowiedzialny za immo najprawdopodobniej udalo mi sie zlokalizowac (oznaczylem go na zdjeciu). Ktore uklady powinieniem jeszcze przerzucic, oraz czy wlasciwie okreslilem polozenie EEPROM?

    Ford fiesta 1.3L 2002r - ECU zamiana Siemens SIM21

    Dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam
  • SterControl
  • #2
    madamsz1
    Level 39  
    Ford oznacza te sterownika w inny sposób np:
    2S6A-12A650-XX (gdzie XX jest dwuliterowym znaczeniem wersji, poprawek, stosowanego wyposażenia)
    Sterowniki dość dobrze się immo programuje na aucie zwykłym Forscanem.
  • #3
    kozikowski11
    Level 17  
    A dobrze wiedzieć, w takim wypadku
    Bazowy ECU ma 2S6A-12A650-NB
    A docelowy ECU ma 2S6A-12A650-ZE

    wiem, że mogę dograć kluczyk ale właśnie jak widać w oznaczeniach, komputery są inne. Do tego numer VIN, wersja wyposażenia itd. Doszukałem się informacji, że najlepiej jest przerzucić pamięci pomiędzy SIM21 aby zachować oryginalność działania i informacji (przebieg km). Jeżeli to jest wlasciwa droga, to tak właśnie chce zrobić.

    Dodano po 5 [godziny] 7 [minuty]:

    Ehh, znajomy troche sie napalil - kupil na zlomie kolejny komputer, razem ze stacyjka (razem z opaska od immo) i kluczykami. Przelozyl jedno i drugie - dzwoni, ze mu dioda od immo miga... Kazalem podlaczyc poprzednie czesci, razem z orginalnym ECU - co ciekawe immo miga nadal.

    Zakladam, ze w ktoryms ze sterownikow odlozyl sie blad lub doszlo do rozsynchronizowania immo ktore jest w licznikach (podobno) vs ECU. Dobrze mysle?

    Czy to wlasciwa droga - zadzwonic do znajomego z IDSem, niech podlaczy i zainicializuje ponownie modul przez program?

    Dioda miga szybko (powiedzialbym, ze agresywnie), po kilku minutach zaczyna migac wolniej.

    Mam pod reka komputer Delphi, wiec na szybko zczytalem kody usterek - 96011 i 92131, w programie oznaczone jako unknown. W ksiazce serwisowej do tego modelu nie ma wylistowanych tych bledow, byc moze to jakis syf z delphi, choc zakladam, ze wczesniej ich nie bylo. W internecie tez informacji nt. brak.
    Co ciekawe nie moze polaczyc sie z systemem PATS, moze kwestia ze immo nie ma prawidlowej informacji, a moze delphi, czy wow wurth nie jest w stanie nawiazac komunikacji.

    A moze przeflashowac SIM21, zeby wyciac immo? Ale to juz raczej ostatecznosc - szukam drogi do wybrniecia z zablokowanego immo.

    P.S. Flash na tym ukladzie, to bodajze ten szerszy kontroler (jedyny), oznaczony jako M29F400BB. To tak w odpowiedzi na moje pytanie z tematu.

    Dziekuje za wszelkie informacje
  • Helpful post
    #4
    damdam

    Level 34  
    Wszsytko w SIM21 jest we flashu 29F400.

    Teraz to bez Forscana czy IDS na pewno nie poradzisz. "opaska" czyli pętla nie zawiera żadnych informacji.
    Wymazać klucze, dodać dwa transpondery, inicjalizacja PCM, palić.
  • SterControl
  • Helpful post
    #5
    madamsz1
    Level 39  
    Jakiś czas temu robiłem Fiestę z 2004 roku, to bez problemu. Jak kolega pisze sterownik podmiana na aucie, czyszczenie kluczy ze sterownika dopisanie nowych (MUSZĄ BYĆ DWA). Inicjalizacja i powinno chodzić. Trzeba przy dopisaniu kluczy mieć dostęp do kodów - albo generator, albo jednorazowy wykup u ludzi którzy to udostępniają.
  • #6
    kozikowski11
    Level 17  
    VCMII razem z IDSem rozumiem ze to dobry wybor. Na dniach podlacze i dam znac co z tego wyszlo.

    Bardzo dziekuje za informacje.
  • #7
    kozikowski11
    Level 17  
    Podlaczylem IDSa, przeszedlem cala procedure od usuniecia kluczykow, po adaptacje PCM, kalkulator tez udalo sie znalezc. No i immo znow mamy sprawne. Takze tutaj bardzo dziekuje za potwierdzenie moich podejrzen.

    Poki co programowalem ten PCM o innych oznaczeniach, bez przelutowania FLASHa. Nie zrobilem tego jeszcze, bo pojawil sie problem z wypadaniem zaplonu na 2 i 3 cylindrze (slaba iskra). Podmione cewki, kable i jeszcze na wszelki wypadek inny PCM. Bez rezultatu, jutro polacze na "krotko" cewki z komputerem (mam zastrzezenia co do wiazki) oraz podmienie na inne swiece, moze ktoras z nich przebija.

    Nie ma chyba juz nic innego co moze miec wplyw na iskre (jej "jakosc", nie moment zaplonu) w tym aucie :)

    Fatum ciazy nad tym pojazdem.

    Pozdrawiam
  • #8
    madamsz1
    Level 39  
    W tym roczniku może być uszkodzenie na wiązce. Ja 2 dni walczyłem z Fiestą z 2004(Diesel) i też dostała inny PCM a winowajca był przewód wewnątrz wiązki pomiędzy kabiną a właśnie PCM. U Ciebie może być: marne świece, kable, cewka, wiązka, wtryskiwacz no i wiązka do niego.
  • #10
    madamsz1
    Level 39  
    Nie, w tej Fieście siedzi w PCM. dopiero w Focusie i C-max jest w liczniku, i do 2010 roku a później to już całkiem inaczej :)
  • #11
    Jurek220
    Level 30  
    madamsz1 wrote:
    Nie, w tej Fieście siedzi w PCM. dopiero w Focusie i C-max jest w liczniku, i do 2010 roku a później to już całkiem inaczej :)


    Klucze ma zapisane w PCM to prawda,a licznik jest częścią immo.
    Nie zrozumiałeś wypowiedzi.
    Wymień licznik i sprawdź czy odpali,potem napisz.
    Pozdr.
  • #12
    madamsz1
    Level 39  
    No tak, ale kolega zrobił immo na tym drugim sterowniku, a teraz ma wypadanie zapłonów, czyli auto chodzi ale jest jeszcze inna usterka :(
  • #13
    kozikowski11
    Level 17  
    Jak kolega wyzej mowi - immo rozwiazane, ale pojawila sie nowa usterka - wypadnie zaplonu.

    Dalismy nowe kable, nowe swiece i juz wszystko ok. Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc, autko znow sprawne ;)