Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf 4 1.9TDI ARL - Brak mocy

Te-di 05 Feb 2021 22:11 1296 40
Tespol
  • #1
    Te-di
    Level 7  
    Witam mam problem z Golf 4 arl otóż sprawa polega na tym że samochód nie ma mocy turbo załącza się wysoko i nie osiąga zadanych ciśnień (tu akurat jest to możliwe że względu na zmieniana mapę ).w samochodzie podmieniłem (turbo,pompki, przepływomierz,czujnik ciśnienia doładowania,vaqupompę komputer z ori softem) niestety brak efektu z pomiaru ciśnienia na cylindrach wszystkie mają po ok.34bar (z różnych źródeł wyczytałem że to ciśnienie książkowe) wałek rozrządu w bdb stanie ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny
    Ps. Czy jest opcja że poprzedni właściciel mógł kombinować z wałkiem razrzadu i założyć nie to co potrzeba Pozdrawiam.
  • Tespol
  • Tespol
  • #7
    Mazda6125
    Level 10  
    Zapieczona geometria turbiny nie dawałaby takich objawów ? W moim AFN miałem podobne objawy i winne były wężyki podciśnienia.
  • Helpful post
    #9
    sigwa18
    Level 39  
    Masz możliwość zrobić loga? Problem był po wymianie turbo? Może jest źle wyregulowana? EGR się zamyka? Po odpięciu przepływomierza jest lepiej?
  • #11
    sigwa18
    Level 39  
    To wyważwnie a długość sztangi i śruba maxymalnego zamknięcia kierownic VNT? Nikt tego rusza przy regeneracji. Gruszkę ustawia się na podciśnienie i tyle. Wczeszniej nowy środek, czyszczwnie zmienej geometrii. Wyważenie odbywa się bez obudowy. Zrób loga z ciśnienia turbo oraz z przepływu i wrzuć na vaglog.com. Ja sprawdzam podciśnienie na zasilaniu N75 najepiej trójnik i podczas pracy silnika na wolnych lekkie przegazówki. Potem szczelność gruszki, dolotu i czy przepływomierz sprawny (nie zaniża odczytu za bardzo). Jak tu jest ok to popuszczenie śruby na sztandze by dało się regulować. Rozgrzanie siknika. Vcds i wykres z zadanego cisnienia i rzeczywistego. U ciebie skracałbym sztange o 1 obrot i robił przejazdy/wykresy aż zacznie przeładowywać (wykres rzeczywistego będzie wybijał ponad zadane). Jak znajdziesz takie ustawienie to weryfikacja przy jakich obrotach osiągasz zadane ciśnienie jak powyżej 1800 to śruba oporu sztangi do wkrecenia o pół obotu aż tyrbo bedzie ładowało nominał przy 1800 lub trochę powyżej. Potem jeszcze raz weryfikacja jak wykresy sie pokrywaja w całym zakresie obrotów ( od 1800 do 4000) . Chwilowe przekroczenia rzeczywstego doładowania takie poniżej 1 sekundy mogą zostać byle po nich nie było falowania lepiej wtedy żeby łagodnie rzaczywiste dochodziło do zadanego ( nawet za cenę niedoładowania na poziomie 50 mbar).
  • #12
    Te-di
    Level 7  
    Nie tylko wyważanie bo turbo miało również regulowany zderzak wraz z sztanga osiąga pełne obroty oraz max przepływ i co jak co ale turbo było sprawdzane nie u Janusza w stodole tylko na porządnym sprzęcie na dodatek było podkładane drugie które niestety też nie hula ten sam problem co do podciśnień wszystkie wężyki nowe oczywiście zaworek też podmieniany na inny z drugiego samochodu który zapiernicza podciśnienie rzędu -0,9bar na wyjściu pod gruszkę . Pozdrawiam.
  • #15
    sigwa18
    Level 39  
    Wstaw loga. Co do wałka to tdi pd lubi zetrzeć wałek. Pompki al to też rarytas mógł wstawić popularniejsze słabsze. Kopci na czarno.
  • #17
    sigwa18
    Level 39  
    Na początek 3,8,11. Tylko nie razem, pokoleji ( bo jak są razem to wydłuża czas odświerzania/próbkowania).
  • #18
    janusz tdi
    Level 12  
    Witam . Ja mialem podobną usterkę w vw passat b5 , czyli brak mocy . Wszystkie wężyki podciśnienia byly zalożone nowe , a turbo się nie wlączalo. Sprawdzone bylo już prawie wszystko , tylko że od d-py strony . niepotrzebnie wymieniono zawór N 75 itp. Dopiero jak mechanik z ukrainy pomierzyl podciśnienia okazal się nieszczelny zawór podgrzewania paliwa, taki jak na zdjęciu . Zdjęcie przedstawia zawór do vw golfa IV , mój byl podobny . Moim zdaniem pomierzyć wszystkie podciśnienia oraz na wszystkie końcówki wężyków pozakladać 2cm termo koszulki i podgrzać zapalniczką . Nawet nowe wężyki pękają . Koledzy tu też potwierdzali podciśnienia , ale wszystkie rady są dobre dopóty nie rozbieramy pól samochodu .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zawór podgrzewania paliwa
    nr kat . 1J0819809
  • #19
    janusz tdi
    Level 12  
    U mnie też nie kopcil , dopiero po naprawie i uszczelnieniu podciśnienia siwy dym ,jak turbo się oczyszczalo i wydech .
  • Helpful post
    #22
    sigwa18
    Level 39  
    No i pięknie widać że turbo nie dobija do zadanego 2600 mbar tylko ledwo 2340 mbar. Pierwsze w takim wypadku podejrzane jest podciśnienie oraz do sprawdzenia mapa paliwa po przepływomierzu czy nie tnie dawki. Seryjnie powinno być na poziomie 2500 mbar czyli ktoś już grzebal w programie.
  • #24
    sigwa18
    Level 39  
    No niby lepiej. Doładowanie jest (lepiej późno niż wcale bo dopiero od 3000 rpm). Problemem teraz jest wartość z przepływomierza bez doładowania nie przekracza 525 mg/suw (ty masz 425) a przy pełnym doładowaniu spokojnie powinna wejść w wartość 1200mg/suw (ty masz ledwo 930). Efekt jest taki że dawka paliwa jest obcinana żeby nie dymił ,ale efektem tego jest to że jest mniej spalin czyli czynnika do napędzenia turbo. Przyczyny tego mogą być takie.
    1. Zapchany dolot czyli syf w dolocie intercoolerze (ciśnienie jest ale opory w dolocie nie dają przepływu powietrza).
    2. Niedomykający się EGR - spaliny są o większym ciśnieniu i wracają do dolotu. Silnik zamiast świeżego powietrza zawraca spaliny.
    3. Brudny filtr powietrza i dziura w dolocie na odcinku turbo- przepływomierz - jest to odcinek gdzie przy max mocy jest lekkie podciśnienie (turbo zasysa powietrze) dziura na tym odcinku powoduje że powietrze omija przepływomierz i jest nie policzone co zaniża wartość zmierzoną.
    4. Sam przepływomierz starzeje się w taki sposób że brud spieka się w nim powodując zaniżenia wartości odczytu. Czyszczenie lub wymiana na nowy (tylko trzeba dobrać do ARL bo z innych mocy wyglądają tak samo ale mają inny zakres pracy i wartości sygnałów dla przepływu powietrza. )

    PS Wygląda na to że niepotrzebnie ruszałeś sztangę. Bo to wartość przepływu powietrza blokuje pełny boost.
  • #26
    sigwa18
    Level 39  
    Tak limiter od dymienia się ściąga i wywala EGR plus kasuje się cześć mapy kodów błędów tak by nie zgłaszał braku MAF-a. Minusy to dym bo nie ma go czym kontrolować. Dwa przepływomierz to kolejna dana która może uchronić przed awarią. Np rozszczelnienie dolotu (np pęknięty intercooler) za turbo. Normlanie taką coś pięknie widać na przepływomierzu bo przepływ leci w kosmos a ciśnienia nie ma. Niby z pozoru niegroźnie ale turbo chce uzyskać to ciśnienie więc obryty turbo idą w niebo co jest już groźnie dla turbiny.
  • #27
    Te-di
    Level 7  
    Mam 2 litrowy silnik audi 140 km podłoże z niego przeplywke z tym że już kiedyś podmieniłem i nie było efektów a powiedz mi może być jakaś przyczyną elektryczna

    Dodano po 12 [minuty]:

    A a jak uważasz gdyby przed przepływka założyć rezystor do celów sprawdzenia?
  • #28
    sigwa18
    Level 39  
    To już lepiej odpnij bo powinien podstwić wyższą wartość (przynajmniej tab było w orginale).

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    Od ASZ powinien podejść (1.9 130 KM). ) Teraz nr win z końcówka 600 000 lub mniej : Przepływomierz o numerze 071 906 461 z literą A na końcu AX dla ksenonów.

    Po końcówce VINu 600 001. Przepływomierz o numerze 074 906 461 z literą B i BX dla ksenonów.

    Są środki do czyszczenia przepływomierza ale tu trzeba ostrożnie. Demontaż samego przepływomierza (ma być bez rury) i płukanie w izoprapnolu lub specjalnym środku do czyszczenia ,ale żadne czyszczenie pędzelkiem czy myjki ultradźwiękowe czy tez dmuchanie sprężonym powietrzem. Tylko słoik/butelka zanurzenia delikatne zamieszanie można chwilę potrzymać i potem suszenie czyli odłożenie na 30minut. Czasem poprawi parametry na tyle że jeszcze pożyje z rok dwa lata czasem poprawi ale do serii daleko.