Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 519 OM 642 - Duże wahania ciśnienia paliwa w szynie paliwowej.

13 Lip 2019 10:26 252 5
  • Poziom 17  
    Witam, silnik pracuje nie równo na wolnych obrotach, słychać tak jakby cykanie wtryskiwaczy, poza tym, zapala bez problemu, ma moc, nie zapala się kontrolka check engine.
    Pomiar ciśnienia za pomocą komputera wskazuję wartości od 290 bar do 400 bar, mierzyłem też ciśnienie na trzech innych autach z tym silnikiem, tam ciśnienie było stałe gdzieś na poziomie 370 bar.
    Odczyt błędów z OBD wykazał następujące kody: B2AAA, P108C, P0674, P0676, doczytałem że dwa ostatnie to informacja o spalonych świecach żarowych na czwartym, i szóstym cylindrze, co może być przyczynom tak dużych wahań ciśnienia na listwie?
  • Poziom 31  
    Podejrzewam elektrozawór na pompie wysokiego ciśnienia Mprop valve.
  • Poziom 17  
    Kilku mechaników których się pytałem też obstawiało zawór wysokiego ciśnienia, w tym problem że na pompie nie zauważyłem żadnego zaworu, za to na listwie paliwowej znajduje się podobny do tego który kolega opisał.
  • Poziom 31  
    Z reguły zawór Mprop valve zamontowany jest przy pompie wysokiego ciśnienia. Jest to jedyny element do którego jest podłączona wtyczka i zamontowany trzema śrubkami na imbus.Jest to zawór który steruje ciśnieniem do listwy. Znaczenia błędów niestety nie znam więc nie mogę dokładnie określić rodzaju usterki a tylko po Twoim opisie.To co widzisz na listwie to są ; czujnik ciśnienia , zawór przelewowy, lub obie funkcje w jednym.
  • Poziom 17  
    Jutro obejrzę jeszcze raz dokładnie pompę, ale wydaje mi się że zaworu nie ma, w pobliżu pompy, jest jeden wolny przewód z wtyczką do niczego nie podpięty, może to wtyczka od tego zaworu? Czy jest możliwe że ktoś wcześniej wymieniał pompę i
    i wstawił taką bez zaworu? W poprzednim modelu 2.7 cdi występowały pompy z zaworem i bez, jeśli pompa nie posiadała zaworu, to wystarczyło zmostkować wtyczkę i auto jeździło normalnie.
  • Poziom 17  
    A więc sytuacja wygląda następująco, zawór na pompie wymieniony (fabrycznie nowy), ciśnienie na listwie się ustabilizowało, ale zaraz po uruchomieniu silnika wahania ciśnienia się pojawiają tak jak na starym zaworze, pomaga lekkie wkręcenie silnika na wyższe obroty, po lekkim dodaniu gazu ciśnienie się stabilizuje. Dzisiaj wyjeżdżam w dłuższą trasę, to zobaczę jak silnik się zachowuje, może się sytuacja poprawi.