Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszczelka pod głowicą w 126p???

matimon22 26 Paź 2005 21:56 3825 4
  • #1 26 Paź 2005 21:56
    matimon22
    Poziom 25  

    Witam.
    Moje pytanie brzmi:
    Czy możliwe jest, aby uszkodzona była uszczelka pod głowicą w 126p gdy nie da się ustawić wolnych obrotów(sprawdzone na 4-ch gaźnikach więc ich złe funkcjonowanie jest wykluczone), gdy chociaż na chwile złapie wolne obroty to chodzi bardzo nierówno, przy gaszeniu silnik pod sam koniec ODBIJA w drugą strone obrotów. Wg mnie silnik zasysya LEWE powietrze przez uszkodzoną uszczelkę pod głowica.
    Wszelikie teorie mile widziane.

  • #3 26 Paź 2005 22:13
    Mariopi
    Poziom 34  

    Haha - a piszą gdzie nie gdzie, że moderatorzy są pozbawieni poczucia humoru :). Ale tak już na poważnie - jako 6 letni użytkownik "kaszla" stanowczo stwierdzam że na takie objawy pracy silnika - to należy ustawić prawidłowo kąt wyprzedzenia zapłonu - odbijanie wału korbowego oraz nierównomierna praca na wolnych obrotach świadczy o zbyt przyspieszonym zapłonie. Problem może również dotyczyć samego aparatu zapłonowego - ciężarki w regulatorze odśrodkowym lub sprężyny wyrobione.

    Dopisane:
    OK, wszystko jasne - ja mówię o FL-ce - a w temacie przecież widać że chodzi o EL-kę :). W sumie w EL od kontroli zapłonu jest czujnik magnetyczny - czasami też lubi się poluzować. Co do brania "lewego" powietrza - raczej winę za to ponoszą nieszczelności na kolektorze ssącym. Jak uszczelka pod głowicą byłaby "wydmuchana" to byłaby zaniżona kompresja i silnik ogólnie nie miałby mocy. Tak czy siak będę się upierał albo zapłon albo skład mieszanki za ubogi , ale czy fizycznie to wina uszczelki pod głowicą - tylko pomiar stopnia kompresji jest w stanie to jednoznacznie potwierdzić.

  • #4 26 Paź 2005 22:25
    matimon22
    Poziom 25  

    Ok. przyznaje sie, że nie czytałem tego postu.
    Jednak ma to coś-niecoś wspólnego, ponieważ rzeczywiście może się tak dziać przez zapłon, ale NIE w TYM modelu. To ELEGANT z ELEKTRONICZNYM zapłonem. Ja dalej przystaje przy uszczelce!!

  • #5 27 Paź 2005 05:38
    A.G.
    Poziom 14  

    witam!

    Jestem przekonany że masz jakąś awarię w elektryce - czujnik położenia wału może być na dobrej drodze do pełnego uszkodzenia - może wiązka jest gdzieś przełamana i powoduje takie objawy albo kostka przyłączeniowa.
    Może moduł zapłonu szwankować. Co ze świeczkami.
    Dużo rzeczy jest do diagnozy aby ustalić przyczynę.
    1.elektryka
    2.układ paliwowy (dolot mieszanki - podkładka ebonitowa pod gaźnikiem i przewód podciśnienia)
    3.rozrząd, szczelność zaworów - regulacja

    To tyle co musisz się dowiedzieć z diagnozy silnika.

    Pozdrawiam
    A.G.

    Ps.
    Co do uszczelki pod głowicą to jest bardzo prosta diagnoza do stwierdzenia takiej awarii. Po pirwsze na słuch - inna głośniejsza praca silnika. Po drugie, w dole głowicy po jej obu stronach są dwie śruby M10 wiercone na przelot które odprowadzają gazy na zewnątrz w przypadku wypalenia uszczelki. Wystarczy zatykać je podczas pracy silnika (w rękawicy) i słuchać czy zmienia się odgłos pracy silnika.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME